Stránka 3 z 237

Napsal: stř čer 30, 2010 15:28
od modelář
Ale celá zdejší debata přece vůbec není o tom, kdo na co má či nemá, resp. kde kdo má své priority, ale především o tom, co vůbec někoho může vést k tomu, aby si za více svých peněz koupil horší auto a aby ještě k tomu přesvědčoval ostatní, že tak a jedině tak je to nejlépe.

Napsal: stř čer 30, 2010 15:49
od Návštěvník
Jestli jsem to pochopil tak někoho může vést to aby si koupil levnější auto to, že je to pro něho zbytečné vyhazování peněz a ten kdo tohle psal nikoho nepřesvědčoval ,jen konstatoval že pro něho jsou to zbytečné a nepodstatné věci bez kterých se v klidu obejde.Jestli si někdo koupí auto třeba s dofukováním kol za jízdy je to jeho svobodné rozhodnutí a může to tady taky chválit až do nebes ale kdo si to koupí o tom rozhoduje stejně sám kupující.

Napsal: stř čer 30, 2010 16:10
od modelář
modelář píše:Ale celá zdejší debata přece vůbec není o tom, kdo na co má či nemá, resp. kde kdo má své priority, ale především o tom, co vůbec někoho může vést k tomu, aby si za více svých peněz koupil horší auto a aby ještě k tomu přesvědčoval ostatní, že tak a jedině tak je to nejlépe.
Pokud shora citovaný text nebyl dostatečně jasný nebo někomu připadá nesrozumitelný, zopakuji onu kardinální otázku znovu a naprosto jednoznačně: Jaké pohnutky má ten, kdož si kupuje HORŠÍ auto za VÍCE peněz?

Napsal: stř čer 30, 2010 16:23
od Návštěvník
Ty jsi bláhový ,na to může být milion důvodů ,třeba levné náhr díly ,věrnost značce ,dobrá zkušenost z minula, odpor k cizím výrobkům,podpora domácího trhu,tvar karoserie ,barva která se líbí manželce,vleze mu do garáže atd........... :lol: :lol: :lol

Napsal: stř čer 30, 2010 16:40
od modelář
Anonymous píše:Ty jsi bláhový ,na to může být milion důvodů ,třeba levné náhr díly
- ceny náhradních dílů na novější škodovky se pohybují v tom úplně nejvyšším pásmu rozpětí cen!

věrnost značce
- proti tomu nemohu nic říct;

dobrá zkušenost z minula
- obvykle bohužel vyplývající z absence jakýchkoli vlastních praktických zkušeností s čímkoli jiným, aneb takové prohlášení může - aby bylo věrohodné - vyplynout pouze ze srovnání;

odpor k cizím výrobkům
- dtto, navíc co je v dnešním globalizovaném světě, ekonomice a trhu vlastně "cizí"?

podpora domácího trhu
- jestliže je něco na domácím trhu prodáváno, tak tento argument odpadá, jelikož pod to možno zahrnout každý nákup;

tvar karoserie ,barva která se líbí manželce
- opět nemohu nic namítnout, přestože si nějak neuvědomuji, že by právě škodovka oplývala barevnou paletou lišící se od nabídky konkurence;

vleze mu do garáže
- platí snad, že nic než škodovka tam nevleze?

atd........... :lol: :lol: :lol
- stále jsem v onom výčtu neobjevil žádný skutečně racionální argument, přičemž nepopiratelnost těch iracionálních jsem uznal!

Napsal: stř čer 30, 2010 16:45
od Návštěvník
Tvoje argumenty neberu ,mohl bych ti těchto důvodů vyjmenovat ještě 350 a je to každého věc proč si takové auto koupí ,někdo prostě to tvoje mitsubischi nechce ani vidět -je to odporné velké drahé a cizí auto a neopřel by si o něho ani kolo .Zato taková malá pěkná fábie a hlavně je naše (aspoň sčásti). :lol:

Napsal: stř čer 30, 2010 16:54
od modelář
Na to mohu reagovat pouze citací mého vlastního dřívějšího příspěvku z jiného vlákna:

Nejziskovějším byl vždy byznys založený na nevzdělanosti/hlouposti/neinformovanosti/neschopnosti kritického anebo analytického myšlení (tzv. "vymytý mozek")/totálním zblbnutí v důsledku okamžitého nadšení/slepé víře/snaze "nezaostat za sousedem"/chimérou okouzleném zákazníkovi, který je ochoten výrazně přeplatit něco, co může mít vedle, hned a za "spravedlivý peníz". A někdy dokonce selhává i jediný protiargument, totiž že "mně se to líbí", přes který jinak nejede vlak, jelikož jen málokdo je ochoten si sebekriticky přiznat, že jeho vkus je ovlivněn převažujícím míněním již dostatečně zmanipulovaného okolí.

P.S.: Lomítka ve výčtu jsem použil proto, že platí buď jen jeden faktor, nebo všechny, event. jejich libovolná kombinace zároveň. Výčet si přitom neklade nárok na úplnost... Razz

Napsal: stř čer 30, 2010 17:00
od Návštěvník
Každý není modelář aby toužil po mitsubischi to by bylo trochu nudné potkávat jen taková auta.Kdo je jak zmanipulovaný to vidíme dnes a denně v televizi stačí blbá reklama a jsme podvědomě masírováni i když se tomu bráníme.Ještě že je ta svoboda jinak by nám snad někdo mohl diktovat jaká auta si máme kupovat a jaká jsou pro nás nejlepší.Jestli má někdo vymytý mozek a zblblý z mitsubischi je to jeho problém ,každý blbnem nějak jinak.

Napsal: stř čer 30, 2010 17:13
od modelář
Zřejmě je opět nutné zasadit předchozí příspěvek anonyma do rámce celé debaty:
modelář píše:Rád bych připomenul, jak tahle debata začala a kterým směrem se poté vyvinula (volně interpretováno):
- Prapůvodně šlo o to, jak špatně vypadá vozový park v ČR, na což poukázal anonym (který, to nejsem schopen určit).
- Někdo namítl, že nejde ani tak o jeho průměrné stáří, jako spíše o bídnou strukturu.
- Další dodal, že příčinou neutěšeného stavu je nízká technická úroveň už nových vozů, které v převážné většině případů předstvují úplný spodek nabídky domácího výrobce.
- Jiný rozpoutal diskusi kolem iracionální "recyklace pleček", když zákazník rád a ochotně v bazaru přeplatí starou, nevybavenou a už jako novou silně zaostalou škodovku, namísto nákupu skutečného kusu auta stojícího hned vedle a nabízeného třeba za polovic ceny.
- Načež ten původní poukazovatel na špatný stav vozového parku zpochybnil vše, co k normálnímu autu už dávno patří, jelikož jediné správné je podle něj to nevybavené, hlučné atd. atd.
- Dotyčný se navíc marně snažil dokázat, že existuje nepřímá úměra mezi technickou pokrokovostí a spolehlivostí.
- Přitom všem si však jaksi neuvědomil, že právě jeho přístup k věci způsobuje to, co původně kritizoval a co vlastně odstartovalo tuto debatu.

:evil:
A zároveň dodat, že si tedy právě ten dotyčný anonym má nejméně co stěžovat na to, jak vypadá domácí vozový park, jelikož i on k onomu stavu svým dílem aktivně přispěl!

Napsal: stř čer 30, 2010 18:11
od Návštěvník
Dotyčný anonym si nestěžuje je spokojen se svým vozem a po mitsubischi netouží,touží jen po tom aby ho nějaký modelář nezmanipulovával a nevymýval mu mozek jeho tzv racionálními argumenty.Protože člověk se neřídí jen racionálními a vypočítanými argumenty ale city pocity dojmy a je to dobře protože kdyby jsme měli všechno spočítané do halíře co se nám vyplatí nebo né, tak by jsme se nemohli ženit vdávat mít děti ani auta protože to všechno něco stojí.

Napsal: stř čer 30, 2010 21:00
od Pkod
Anonymous píše:Dotyčný anonym si nestěžuje...
Tak koukam, ze za temi vylevy je asi poradnej mindrak Anonyma.

Tvari se spokojene, ale porad ho stale nekdo okrada (ac udajne "nic" nema) resp. dostatecne nedotuje.
Plivou mu na jeho auto, ktere je "super'. On vsak nevi, proc je "super".
Nechce byt manipulovan a ani si nevsim, ze jiz zmanipulovan je.
Stezuje si na prumerny vozovy park, ale sam prumer nezlepsuje.
Ten kdo kupuje nove auta je idiot a zlodej, on vsak kupuje od techto lidi ojetiny. On by preci nove nekoupil. Kde se ty ojetiny budou brat, kdyz nikdo nebude kupovat nova (kdyz je to takova hloupost) ?
Vybava auta je obecne k nicemu jen proto, ze on ji nepotrebuje (v aute nema).

Nechce se pod sve nazory podepsat, aby ho nikdo nemohl usvedcit v omylu...

Napsal: stř čer 30, 2010 22:30
od modelář
Rozdíl mezi mnou a anonymem spočívá v tom, že já nemám k žádné značce ani afinitu, ani averzi (nechám se překvapit i přesvědčit pozitivně, ale také negativně), a soukromě jezdím tím, co považuji obecně a zvláště pro sebe za to nej z hlediska standardních potřeb náročného zákazníka, k čemuž jsem dospěl dvaceti lety praktických zkušeností, kdy jsem nevynechal snad žádnou příležitost, abych si nový model té či oné značky, který momentálně přicházel na trh, osobně nevyzkoušel. Je mi úplně jedno, co si kdo o mém autě myslí či zda a jak mne podle něho hodnotí. Zvysoka se... na marketingové kecy: prostě mi dejte auto a já vám řeknu, co v něm je či není. Jediné, co samozřejmě nedokážu při krátkodobém (několikahodinovém, jednodenním či víkendovém) zapůjčení vozu posoudit, je perspektiva jeho dlouhodobé spolehlivosti a životnosti. Ale vzhledem k tomu, kolik najezdím ročně km, co přitom vidím stát nepojízdné u krajnice a co mi projde rukama v rámci přátelské výpomoci kolegům a známým, jsem v této oblasti už nějaký ten odhad také získal.

Nikomu nenutím žádnou konkrétní značku vozu, ale zároveň bych uvítal, kdyby se anonym a jemu podobní laskavě seznámili s tím, co nabízí konkurence a až poté vyjadřovali své neoblomné přesvědčení, že jenom to, co mají oni, je to všeobecně či alespoň pro ně to ideální, ať už je k "výběru" (a já "výběr mezi škodovkou a škodovkou" skutečně nepovažuji za výběr) vedly rádoby racionální či vpravdě citové a pocitové důvody (já sám na ně ostatně velmi dám), když jaksi nemají s čím srovnávat. Připomíná mi to návštěvu mého příbuzného v autosalonu Škoda, kde on svého času prodával auta: Starší manželé si přišli prohlédnout vystavené nové vozy, přičemž neměli žádné zvláštní preference ani konkrétní představu, co vlastně chtějí koupit, jenom to, že už nutně potřebují nové. Posléze se rozloučili s tím, že se jdou podívat ještě do druhé prodejny Škody v témže velkém okresním městě. Když jsem se jich zeptal, proč si neprojdou prodejny i ostatních značek ve městě (a že v něm jsou zastoupeny skoro všechny), vůbec nechápali, co tím chci říct... No a návštěva dvou důchodců, kteří si vyzkoušeli dealerskou Fabii RS, a pán pak stále ještě s úsměvem na tváři ze svezení podepsal kupní smlouvu na Fabii Junior s tím, že je to přece pořád tatáž Fabie, ta mne úplně dorazila.

A aby si to někdo opět nevykládal špatně: v zásadě nemám nic proti škodovkám, jen je mi proti srsti, když např. vidím, že nenáročný český zákazník koupí svého nového vozu této značky dotuje třeba toho mnou již zmiňovaného Švýcara, aby to jeho nové RS-ko s výbavou přesahující český katalog náhodou nestálo alespoň tolik, co by odpovídalo průměru třídy ve vztahu k úrovni výbavy. A aby to nebylo jenom o škodovkách, schválně si porovnejte ceníky a výbavu Kie Ceed na českém a např. rakouském trhu - vypadnou vám oči z důlků a nebudete věřit! Co je větším důkazem perverzních efektů marketingem a uměle přiživovanými mýty vymytého mozku, než právě to, co a za kolik si "domácí výrobce" dovolí prodávat na domácím trhu?! Jenže výrobce a jeho prodejní síť se chovají tržně: Proč by nabízel více za méně, když mu to český zákazník beztak ochotně baští? No a výsledkem je poté neutěšený stav českého vozového parku - neutěšený ani ne tak tím možná statisticky zajímavým průměrným stářím, ale především jeho technickou úrovní!

Proto mám snad větší pochopení pro motivy mého dobrého známého, jenž vlastní 5 vozů zn. Porsche a od hodinek až po slipy má všechno od této dnes především designerské firmy (totiž že asi nikdo jiný v ČR se mu v tomhle nemůže rovnat), než pro motivy anonyma, který své peníze, byť jich zřejmě nemá nazbyt, zbytečně vyhazuje do luftu...

Napsal: čtv črc 01, 2010 7:04
od To zas bude den
Modeláři sice s tebou souhlasim ale furt z tebe mluví projaponská náklonost, to chceš říct že ta spousta prodaných škodovek je o tom že sou lidi blbý?Dyť se už vo tom tady mluvilo.Ty seš přesvědčenej že japonci sou nejlepší zrovna tak jako anonym je přesvědčenej že on má to nejlepší, ste na tom stejně akorát on to dlouhosáhle neumí vokecat jako ty tim tě nechci nas--t ale snažíš se ovlivnit neovlivnitelný a i kdyby ses já nevim třeba pos--l tak se ti to nepovede.A lidi chtěj slyšet jenom to co potřebujou slyšet stačí aby byl soused hňup a já vůl tak asi víš jak to dopadne no a ty chytrák a soused superchytrák tak výsledek bude stejnej.Nikdy netrefíš to aby si se se všema ztotožnil a potvrdil se ti někde ňákej průzkum kterej je založenej na menšině zkoumaných produktů, je to tim že se necháž průzkumem ovlivnit a třeba i slepě, seš jenom člověk a to co potřebuješ slyšet tak slyšíš.Seš úplně stejnej jenom máš větší fylozofickej rádius otáčení než se dostaneš k závěru.

Napsal: čtv črc 01, 2010 8:22
od skodovkar
To je dobrá diskuze absolutně o ničem. Každý jezdí v tom, na co má, co mu vyhovuje a čemu věří.
Bohužel je pravda, že škodovka se ke svému domácímu trhu chová macešsky, ale to neznamená, že by nešla koupit v zahraničí :lol:
Když se podívám zpětně na volbu našeho koncernového vozu Škoda Fabia 1,2MPI (=HTP) 40kW r.v. 2003, tak jsem spokojený. Tehda jsme se rozhodovali ještě mezi Getzem a Swiftem. Škodovka vyhrála, protože má hustou síť autoservisů a byla tam výbava za 30tis Kč zdarma (metalíza, ABS, airbag spolujezdce). S vozem zatím nebyly žádné problémy a slouží pořád bezporuchově. Vyměním si tam olej svépomocí a ND jsou na každém rohu. Netrhá asfalt a není výkřikem techniky, ale má příjemnou spotřebu a je spolehlivá. To je vše co méně náročnému řidiči stačí.
Známý jezdil s nějakou starší Mazdou a odešly mu šály, tak si je objednal, ale dovoz trvá 3 týdny, jenomže on potřebuje dojíždět do školy denně, takže jezdil Felicií a Mazdu nakonec prodal.
Tímhle se snažím nastínit proč nebažím po východních značkách.
A nedá mi to ještě přihodit jednu zkušenost. Moje bývalá angličtinářka chválila Mercedes, že je to skvělá značka, protože její známí ho mají 15 let a pořád jezdí. Vzpomněl jsem si na jižní Moravu, Hanou, Vysočinu, kde není problém potkat i více než 30 let staré škodárny.
Takže tato část diskuze je absolutně o ničem :wink:

Napsal: čtv črc 01, 2010 9:07
od modelář
To zas bude den píše:Modeláři sice s tebou souhlasim ale furt z tebe mluví projaponská náklonost
- Ano, jsem stále přesvědčen o tom, že japonské vozy jsou nejlepší, ale musejí být vyrobeny v Japonsku.

to chceš říct že ta spousta prodaných škodovek je o tom že sou lidi blbý?
- Ano, přesně to chci říct. Ovšem nevadí mi až tak to, že jsou lidi blbí, ale především to, že i díky jejich blbosti + politice mateřského koncernu je český trh stále považován za trh absolutně nenáročného zákazníka, který je ochoten přeplácet a třeba i uhradit ztráty jiných částí onoho koncernu. A jelikož především tlak náročných zákazníků dokáže donutit výrobce, aby něco vylepšil a/nebo aby alespoň svůj výrobek zlevnil, mrzí mne, že právě absence takovéhoto tlaku umožňuje tahat domácí zákazníky za nos a dělat z nich ty blbce. Mrzí mne to nejen kvůli zákazníkům samotným, ale také proto, že se přece jen považuji za patriota, pročež mi záleží na tom, co Škodovka produkuje a jaké postavení v automobilové branži má.

Dyť se už vo tom tady mluvilo.Ty seš přesvědčenej že japonci sou nejlepší zrovna tak jako anonym je přesvědčenej že on má to nejlepší, ste na tom stejně akorát on to dlouhosáhle neumí vokecat jako ty
- Ono to na první pohled může zvnějšku vypadat stejně, ale vnitřní příčiny, resp. důvody a motivy, jsou úplně jiné, úplně jinde. Moje přesvědčení se totiž opírá výhradně o vlastní, dostatečně reprezentativní osobní zkušenosti, nikoli o nějaké "všeobecné povědomí" hraničící s bigotním praktikováním víry! A pokud mě třeba mnou tolik zatracovaný Opel dokáže předvědčit, že umí udělat AUTO, rád se přesvědčit nechám, už proto, že se mi esteticky dlouhodobě řada jeho modelů líbí.

tim tě nechci nas--t ale snažíš se ovlivnit neovlivnitelný a i kdyby ses já nevim třeba pos--l tak se ti to nepovede.
- Kdyby si těch pár lidí, co sem pravidelně chodí, přečetlo a alespoň trochu se zamyslelo nad tím, co jsem napsal, nebylo mé snažení až tak úplně zbytečné.

A lidi chtěj slyšet jenom to co potřebujou slyšet
- Bohužel, tomu se říká lenost používat vlastní mozek.

stačí aby byl soused hňup a já vůl tak asi víš jak to dopadne no a ty chytrák a soused superchytrák tak výsledek bude stejnej.
- Bohužel, zde platí, že "příklady táhnou", i kdyby to měly být ty nejhorší z možných...

Nikdy netrefíš to aby si se se všema ztotožnil
- Je skutečně účelem či snad dokonce cílem se "ztotožnit se všemi"? Silně pochybuji, poněvadž to popírá samotnou podstatu jedinečnosti individua! Přinejmenším mně to dokonce silně vadí, jelikož nemám ani trochu pochopení pro to "jít se stádem" a bučet naučenou písničku, jejímuž textu ani nerozumím (stejně jako ostatní příslušníci onoho stáda), pod taktovkou jakéhosi samozvaného vůdce!

a potvrdil se ti někde ňákej průzkum kterej je založenej na menšině zkoumaných produktů, je to tim že se necháž průzkumem ovlivnit a třeba i slepě, seš jenom člověk a to co potřebuješ slyšet tak slyšíš.
- Pokud jde o průzkumy, věřím jenom těm, které jsem si sám zfalšoval (statistikové prominou - tohle je totiž "jejich" pořekadlo).

Seš úplně stejnej jenom máš větší fylozofickej rádius otáčení než se dostaneš k závěru.
- Ne, rozhodně nejsem "stejnej"! A že mi trvá, než se dostanu k závěru, to je pravda. Věci jsou totiž vždy složitější, než jakými se na první pohled jeví, a to i přesto, že se obvykle řídí těmi úplně nejjednoduššími principy - pro potvrzení uvedeného konstatování doporučuji exkurs např. do oblasti fyziky elementárních částic...