Stránka 232 z 325

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 9:21
od kornel
môžem potvrdiť že dvojliter v CTR (presne štvorcový motor) ma o nieco silnejší brzdný účinok v porovnaní s dvojlitrom TSI (výrazne nadstvorcovy).

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 9:24
od pepoh
NO HITS píše: Je mě jasný že např Atkinson bude na brzdění motorem mnohem slabší vzhledem k principu funkce.
suhlasim, neskor zatvara vetily tak logicky mnozstvo stlaceneho vzduchu je mensi. otazka je, ci v rezime brzdenia motorom, nejak inak neotoci vvt aby sa atkinson zminimalizoval (asi nie)... take info som este nevidel zverejnene. v novych motoroch atkinson a interne egr je uz bezne.

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 12:57
od Jerry3
Jenže právě proto tam je dnes tolik stavitelných věcí, aby bylo možno maximálně potlačit brzdný efekt motoru při nuceném volnoběhu.

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 15:40
od NO HITS
Jerry3 píše:Tak to ani náhodou, poněvadž tohle nemá s kompresním poměrem ale už vůbec žádnou souvislost!

Naopak čím větší vrtání a menší zdvih, tím větší brzdný efekt při nuceném volnoběhu.
Takže je to přesně naopak, zvláštní, čekal bych u delšího chodu větší stlačení a tím i větší brzdnej účinek, člověk se pořád učí ;-)

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 17:04
od Jerry3
Žádné větší stlačení se nekoná, neboť vrtání x zdvih = objem motoru, ale s kompresním poloměrem či dokonce s hodnotou komprese to nemá vůbec nic co do činění.

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 21:22
od skodovkar
Jednochrochta byla nadčtvercová a brzdila pěkně, myslím si, že to bylo dáno akustickou emisí :lol:
Jarda nás napíná až mu z toho lezou kompresní poloměry :D

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 21:26
od Jerry3
Bylo by ovšem dobré srovnávat srovnatelné. V té době se totiž na "volný dojezd po sundání nohy z pedálu plynu" ještě nehrálo, tím spíš pak u dieselu.

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 21:38
od Jerry3
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ft ... n=Aktualne

Na jaře r. 2017 (tuším, že to bylo okolo Velikonoc) jsem tu měl konflikt se dvěma koncerňáky, shodou okolností Slováky, týkající se náhledu na "výhodnost" toho, že se z našich dvou zemí staly největší montovny aut v přepočtu na hlavu: SK je zdaleka na prvním místě na světě, CZ za ní na druhém. Škoda, že admin tehdy celou diskusi smázl, poněvadž se svezla do invektiv (cílených, jako vždy v těchto případech, na mou maličkost). Připomínám to jen proto, že "na má slova vždycky dojde, bohužel"... :(

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 22:36
od Jerry3
"Nicméně provedení se šestistupňovou manuální převodovkou je na sériových 17palcových kolech jen o desetinu litru na 100 km žíznivější. Kdo chce uspořit ještě více, měl by zvolit vždy příplatkové 19palcové ráfky, které srazí spotřebu na čtyři litry s automatickou a 4,1 litru s manuální převodovkou. 18palcové ráfky, standardní u vyšších výbavových verzí, znamenají spotřebu 4,1 l / 100 km s automatickou a 4,2 l / 100 km s manuální převodovkou."
Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 79c319944/

Tohle je tak hloupé, že to snad musí být geniální! :twisted:

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 22:40
od skodovkar
Je pozoruhodné, jak se pomalu dostáváme k 200 let starému dopravnímu prostředku - vlaku. Gumy ubývá a kovu přibývá :idea:

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 22:53
od NO HITS
V městským provozu neustálé roztáčení větších těžších liťaků spotřebu spíš zvýší nebo se taky pletu?

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 22:58
od Jerry3
NO HITS píše:V městským provozu...
Nejenom, vždy! A nejde jen o hmotnost samotnou, ale v daném případě i o její vzdálenost od osy otáčení.

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 23:04
od Shi
Pořídit si SUV a pak řešit desetinkové rozdíly ve spotřebě je už samo o sobě dobrý fór.

Re: Ostatní

Napsal: sob lis 02, 2019 23:07
od Jerry3
Hlavně to "srovnání" stojí na deklarovaných údajích, které jsou na hony vzdálené realitě! :P

Re: Ostatní

Napsal: ned lis 03, 2019 0:05
od lefort
Nene, Franta v hospodě říkal, že ty fau-vé motory žerou maximálně 4,3725l/100 km, ale to už to musíš fakt hnát!