Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 2066
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od BigBang »

Šroubovákem zvětšovat odtrh svíčky je koledovat si o ulomenou elektrodu :? Jinak klasický iridiovky, ne TT verze, má na negativní elektrodě drážku, takže ať už "mincí" na odtrh svíčky, nebo spárový měrky jsou k ničemu. Jsou potřeba drátové měrky na karburátorové trysky :wink:
A2 1.4TDI + T5 2.5TDI, 1.9TDI - Rav VMO
Cabrio 2.3E - 10w40
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
Ex: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Bramborak3 »

Takže u toho Rencka ty IK20TT neseřizovat ?..Dat třeba dolu o 1 desetinu..
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10666
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Colommbo »

Má-li svíčka GAP 1mm a potřebuješ/chceš 0,9mm, můžeš opatrně
Colommbo píše: ned dub 20, 2025 21:01 Sklepnout ... avšak nepřeklepnout... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1931
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Hombre »

Ono je třeba zkontrolovat i nové svíčky , než se dají do motoru. Stanovený odtrh svíčky pro motor, je kompromis pro optimální práci v celém spektru otáček. Když se odtrh sníží, motor je živější v nízkych otáčkách a ve vyšších jde méně za plynem. Když se dá odtrh vyšší, v nízkých je líný, začíná znatelně hůře startovat, ale ve vyšších, točí jak za mlada. Ale pozor ten rozdíl odtrhu nahoru a dolů je jen nějakých 0,15 - 0,2 mm . Spravnost odtrhu se pozná při reakci na plyn a taky kontrolou povlaku na svíci. Ale to je již kapitola jiná....
BMW R 1200 RT - Bělouš
BMW R 1200 RT - Baron
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2180
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od kornel »

správne nastavený odtrh je velmi doležitý u preplňovaných motorov.. hlavne upravené motory, ak sa výraznejšie zvyšuje boost a celkovo tlak v spaľovacej komore.. Príliš malá "gap" - motor nie je taký živý ako by mal a vedel byť, moc veľká "gap" - misfire pri plnom booste a vyšších ot.
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Bramborak3 »

Už jsem to vyřešil. Byl jsem ve spec servise, kde delaji i plyn do aut a běžně seřizuji odtrh u svíček a i kámoš co tam dělá 15let i technik mě řekli, že pokud mam obyč auto na benzin, a v katalogu denso není uveden u iridiovich svíček odtrh, tak se to neřeší a svicky se tam daji s tim odtrhem 1.mm jak přijdou. Kdybych mel uvedeno v katalogu jaky odtrh u iridiovych svíček daného auta, tak pak seridit. V bmw 330i to uvedeno bylo. Tady nee
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10666
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Colommbo »

Aneb jak pravil jarson1... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Bramborak3 »

Ano u mého auta měl pravdu. Nemám problém to přiznat. Ale jsou auta, kde je v katalogu uveden gap i u iridiovych sviček. A pro nic Za nic to tam néní
Odpovědět