Šroubovákem zvětšovat odtrh svíčky je koledovat si o ulomenou elektrodu Jinak klasický iridiovky, ne TT verze, má na negativní elektrodě drážku, takže ať už "mincí" na odtrh svíčky, nebo spárový měrky jsou k ničemu. Jsou potřeba drátové měrky na karburátorové trysky
Ono je třeba zkontrolovat i nové svíčky , než se dají do motoru. Stanovený odtrh svíčky pro motor, je kompromis pro optimální práci v celém spektru otáček. Když se odtrh sníží, motor je živější v nízkych otáčkách a ve vyšších jde méně za plynem. Když se dá odtrh vyšší, v nízkých je líný, začíná znatelně hůře startovat, ale ve vyšších, točí jak za mlada. Ale pozor ten rozdíl odtrhu nahoru a dolů je jen nějakých 0,15 - 0,2 mm . Spravnost odtrhu se pozná při reakci na plyn a taky kontrolou povlaku na svíci. Ale to je již kapitola jiná....
BMW R 1200 RT - Bělouš
BMW R 1200 RT - Baron
Valvoline All-Climate 20W-50
správne nastavený odtrh je velmi doležitý u preplňovaných motorov.. hlavne upravené motory, ak sa výraznejšie zvyšuje boost a celkovo tlak v spaľovacej komore.. Príliš malá "gap" - motor nie je taký živý ako by mal a vedel byť, moc veľká "gap" - misfire pri plnom booste a vyšších ot.
Už jsem to vyřešil. Byl jsem ve spec servise, kde delaji i plyn do aut a běžně seřizuji odtrh u svíček a i kámoš co tam dělá 15let i technik mě řekli, že pokud mam obyč auto na benzin, a v katalogu denso není uveden u iridiovich svíček odtrh, tak se to neřeší a svicky se tam daji s tim odtrhem 1.mm jak přijdou. Kdybych mel uvedeno v katalogu jaky odtrh u iridiovych svíček daného auta, tak pak seridit. V bmw 330i to uvedeno bylo. Tady nee