Stránka 1 z 1

1.2 HTP a LPG?

Napsal: stř pro 02, 2009 16:27
od NOVON
Ahoj chlapi,zajímalo by mě,jak si rozumí,či nerozumí motory HTP s provozem na LPG..Je mi jasné,že to nejsou žádné závoďáky ani bez plynu,ale spíše mě zajímájí poznatky ohledně spotřeby a případných závad spojených s provozem na plyn u těchto motorů..Viděl jsem už spoustu Fábií Htp přestavěných na plyn,hlavně taxi,tak by s tím neměly být snad problémy..Co myslíte vy?Děkuju

Napsal: stř bře 17, 2010 18:57
od skodovkar
Mohu přihodit pouze zkušenost z autoškoly z Fabie 1.0 na LPG, sporťák to opravdu nebyl, ale jezdit se s tím dalo. Nebo mi to po Matizu tak přišlo.

Napsal: čtv bře 18, 2010 9:38
od NOVON
skodovkar píše:Mohu přihodit pouze zkušenost z autoškoly z Fabie 1.0 na LPG, sporťák to opravdu nebyl, ale jezdit se s tím dalo. Nebo mi to po Matizu tak přišlo.
No jasně,ale 1.0 MPi není přece 3-válec HTP..

Napsal: čtv bře 18, 2010 16:31
od skodovkar
Ano, je to čtyřvál, ale o výkonu 37kW

Napsal: čtv bře 18, 2010 18:45
od barkyss
problém žádný nebude,jen nepatrně bude menší výkon.jinak bych se toho nebál.

Napsal: čtv bře 18, 2010 20:21
od Pitris
Co vím, tak pár kamošů říkalo, že na plyn to má asi o 10% vyšší spotřebu paliva,
a o 10% nižší výkon (i když s tím výkonem - je to asi odhad / je to prý "trochu línější")

Napsal: pát bře 19, 2010 13:45
od NOVON
Pitris píše:Co vím, tak pár kamošů říkalo, že na plyn to má asi o 10% vyšší spotřebu paliva,
a o 10% nižší výkon (i když s tím výkonem - je to asi odhad / je to prý "trochu línější")
Nj..ale jen mě tak napadlo,že HTP má problémy i při provozu na benzín,zak jak potom funguje a hlavně jak dlouho na LPG 8)

Napsal: pát bře 19, 2010 19:36
od skodovkar
Naopak některé problémy by mohly zmizet, napadá mě třeba zakarbonovaná klapka kvůli EGR ventilu na 12V verzích.

Napsal: stř bře 24, 2010 8:43
od Hombre
To nic neřeší, stejně startuje na benál, a tam je to největší zasrání EGR při startu, jinak bych řešil tuto věc volbou motoru pro způsob mé jízdy , třeba nějakou Fiestu jezdící za 5L a určitě bych necpal do Babety plyn.

Napsal: stř bře 24, 2010 9:29
od bjukemen
..prečo by mal štartovať na benzín,čo je to za sprostosť bude štartovať na plyn a uvedene problemy z klapkou sa značne eliminujú,mali sme X áut a všetky sa štartovali na plyn dokonca aj v zime ked bolo auto cez noc v garáži..

Napsal: stř bře 24, 2010 9:46
od FF
Pri tom, či automobil štartuje na benzín, alebo LPG záleží, aký systém je v automobile použitý.

Stará generácia LPG bola s prisávaním (pred škrtiacou klapkou, alebo karburátorom) bez riadiacej jednotky a s manuálnym prepínačom - tam sa dalo nechať nútene štartovať na LPG, ale záležalo od viacerých faktorov, či sa to podarilo (boli aj takí, ktorým to štartovalo na LPG skoro bez problémov stále).

Ďaľšia generácia bola ako prvá generácia, ale s riadiacou jednotkou a reguláciou krokového ventilu za splynovačom podľa lambda sondy. Tu bolo možné štartovať na LPG iba po špeciálnom "núdzovom" postupe na ovládacej skrinke riadiacej jednotky LPG, normálne to, ale štartuje iba na benzín.

Posledná generácia so sekvenčným vstrekovaním nemá žiedne obmedzenie a môže plnohodnotne nahradiť benzín, pretože odpadá splynovacia fáza.