Aku

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aku

Příspěvek od bjukemen »

teraz z prace mi to valilo 14,1V az 14,2V
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jarson1
Příspěvky: 2555
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Aku

Příspěvek od jarson1 »

Nemyslim. Iba mu proste fungoval regulator. Ale ano, iste vykyvy su podla monentalneho stavu nabitia aku.ked to skace ale napr v zavislosti na otackach byva na vine regulator.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aku

Příspěvek od bjukemen »

u mna nemaju otacky vplyv na dobijanie
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jarson1
Příspěvky: 2555
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Aku

Příspěvek od jarson1 »

Kazdopadne nad 15 by to nemalo pustat.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aku

Příspěvek od bjukemen »

v navode sa pise ze cielove vystupne napatie je 13,9V az 15,5V podla stavu nabitia a predpokladanej teploty akumulatora ako aj podla aktualneho odberu..samozrejme riadi to BCM
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jarson1
Příspěvky: 2555
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Aku

Příspěvek od jarson1 »

Nuz ked to tak od vyrobcu dane tak asi potom ok. Ale je to riadny rozptyl teda.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Shi
Příspěvky: 1390
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Aku

Příspěvek od Shi »

bjukemen píše: stř led 08, 2025 14:19 v navode sa pise ze cielove vystupne napatie je 13,9V az 15,5V podla stavu nabitia a predpokladanej teploty akumulatora ako aj podla aktualneho odberu..samozrejme riadi to BCM
Netuším v jakém kontextu se přesně bavíte, ale pokud jde o olověné akumulátory, tak inteligentní regulátor nabíjení bude alespoň částečně kompenzovat teplotu - v horkém létě, kdy má akumulátor v motorovém prostoru třeba 60stupňů , tak začíná plynovat při cca 14 voltech, zatímco na sibiři při -40 začne plynovat až při 16V. Některé značky počítají s exportem do Ruska a testují i při -40C ... Lidi od Mercedesu měli zajímavé historky o problematice hledání interierových plastů, které snesou teploty od Saudské Arábie po Rusko ...

Každopádně pokud se bavíme v kontextu současných teplot, tak bych na svorkách akumuátoru 15,0 a víc vidět nechtěl, protože to mu nemůže dělat dobře. Protože napětí z alternátoru kolísá a levný krám může měřít všelijak, tak bych doporučil změřit slušným multimetrem přímo na svorkách akumulátoru při vyšších otáčkách, protože maximální proud dodávaný alternátorem závisí na otáčkách. (Můj levný krám do zapalovače mi v ufonovi (Civic 8g) nikdy víc než 14.9 neukázal, většinou za jízdy ukazoval někde kolem 14.5-14.6V.)
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aku

Příspěvek od bjukemen »

ja to nemeriam ziadnym kramom, ale multimetrom na svorkach a cez diagnostiku ktora to meria presne, 15.5 V v mrazoch je pre mna uplne v pohode, ale neladuje to tam v kuse, zalezi ci je este aktivovane elektricke topne teleso v kureni, akumulator funguje uz 6 rokov..

kazdopadne funguje to lepsie ako ine inteligentne dobijania kde za jazdy tam ide ledva 13.5V a plne napatie iba pri jazde z kopca zo zaradenym kvaltom
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Aku

Příspěvek od Brembo »

:wink:
bjukemen píše: úte led 07, 2025 17:00 tak inteligentne nabijanie stoji za rit..
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Aku

Příspěvek od Brembo »

bjukemen píše: čtv led 09, 2025 11:45 ja to nemeriam ziadnym kramom, ale multimetrom na svorkach a cez diagnostiku ktora to meria presne, 15.5 V v mrazoch je pre mna uplne v pohode, ale neladuje to tam v kuse, zalezi ci je este aktivovane elektricke topne teleso v kureni, akumulator funguje uz 6 rokov..

kazdopadne funguje to lepsie ako ine inteligentne dobijania kde za jazdy tam ide ledva 13.5V a plne napatie iba pri jazde z kopca zo zaradenym kvaltom
regulátor je dobrý,nemenil by som ho. A hlavne u toho int dobíjania -ked menit,tak jedine originál. Z druhovýrobi nemusia fungovat vobec. Ja mám alternátor,do ktorého nezoženiem takmer nič-robia to výmenným sposobom.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aku

Příspěvek od bjukemen »

v piatok zakupena nova baterka znacky Björn 77Ah 770A do alfy
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Shi
Příspěvky: 1390
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Aku

Příspěvek od Shi »

bjukemen píše: čtv led 09, 2025 11:45 kazdopadne funguje to lepsie ako ine inteligentne dobijania kde za jazdy tam ide ledva 13.5V a plne napatie iba pri jazde z kopca zo zaradenym kvaltom
Můj lehce prémiový olověný long life akumulátor (není do auta) má na sobě napsáno:
- ve stand by režimu udržovat 13,5 V až 13,8V
- v případě cyklického režimu nabíjet napětím 14,4 až 15.0V

Těch 15,5V je O.K. pouze za předpokladu, že tam je současně konzervativní řízení nabíjecího proudu, což si umím představit u externí nabíječky, která ma akumulátor sama pro sebe, ale ne u regulátoru, který je zabudovaný do auta. Leda snad že by to byl vůz cenové hladiny Rolls Royce, kde navíc autoelektrikáři ve vývoji dostali neomezený rozpočet.
Že se na akumuátoru objeví takto vysoké napětí když stoupne odběr spotřebičů bych neviděl jako výhodu, ale spíš jako příznak toho, že regulátor nereguluje nabíjecí napětí podle napětí na svorkách akumulátoru, ale podle napětí, které je někde dál v rozvodech, kde se ale projeví úbytek napětí při velkých proudových odběrech. Jinými slovy napětí měří na blbém místě a podle blbě změřeného napětí pak regulují.
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aku

Příspěvek od bjukemen »

tych 15.5V je tam iba vynimocne a u tychto aut sa to deje hlavne vtedy ked je akumulator na pokraji smrti..inak je tam aku Baren ma 6 rokov a myslim ze ako celok to funguje dobre
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Aku

Příspěvek od bjukemen »

13.5V az 13.8V je nedostatocne napatie pre diesel, uz to mam otestovane..pokial tam nieje aspon 14.2V, pri mojom rezime je aku trvalo nedostatocne nabity
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Shi
Příspěvky: 1390
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Aku

Příspěvek od Shi »

Tak auto není stand-by režim, ale klasický cyklický režim. Stand by napětí nabíječky mají jen jako udržovací napětí pro dlouhodbé garážování, tedy po té, co se dokončí nabíjení napětím cca 14,5V. Jakmile akumulátor přestane brát náboj (přestane do něj téct rozumně velký nabíjecí proud při napětí 14,5V) tak se pomocí nižšího stand-by napětí již jen udržuje v nabitém stavu (malým proudem), aby se zabránilo vybíjení při dlouhodobém odstavení vozidla.
Odpovědět