Aku
Moderátor: Colommbo
Re: Aku
Nemyslim. Iba mu proste fungoval regulator. Ale ano, iste vykyvy su podla monentalneho stavu nabitia aku.ked to skace ale napr v zavislosti na otackach byva na vine regulator.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: Aku
v navode sa pise ze cielove vystupne napatie je 13,9V az 15,5V podla stavu nabitia a predpokladanej teploty akumulatora ako aj podla aktualneho odberu..samozrejme riadi to BCM
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aku
Netuším v jakém kontextu se přesně bavíte, ale pokud jde o olověné akumulátory, tak inteligentní regulátor nabíjení bude alespoň částečně kompenzovat teplotu - v horkém létě, kdy má akumulátor v motorovém prostoru třeba 60stupňů , tak začíná plynovat při cca 14 voltech, zatímco na sibiři při -40 začne plynovat až při 16V. Některé značky počítají s exportem do Ruska a testují i při -40C ... Lidi od Mercedesu měli zajímavé historky o problematice hledání interierových plastů, které snesou teploty od Saudské Arábie po Rusko ...
Každopádně pokud se bavíme v kontextu současných teplot, tak bych na svorkách akumuátoru 15,0 a víc vidět nechtěl, protože to mu nemůže dělat dobře. Protože napětí z alternátoru kolísá a levný krám může měřít všelijak, tak bych doporučil změřit slušným multimetrem přímo na svorkách akumulátoru při vyšších otáčkách, protože maximální proud dodávaný alternátorem závisí na otáčkách. (Můj levný krám do zapalovače mi v ufonovi (Civic 8g) nikdy víc než 14.9 neukázal, většinou za jízdy ukazoval někde kolem 14.5-14.6V.)
Re: Aku
ja to nemeriam ziadnym kramom, ale multimetrom na svorkach a cez diagnostiku ktora to meria presne, 15.5 V v mrazoch je pre mna uplne v pohode, ale neladuje to tam v kuse, zalezi ci je este aktivovane elektricke topne teleso v kureni, akumulator funguje uz 6 rokov..
kazdopadne funguje to lepsie ako ine inteligentne dobijania kde za jazdy tam ide ledva 13.5V a plne napatie iba pri jazde z kopca zo zaradenym kvaltom
kazdopadne funguje to lepsie ako ine inteligentne dobijania kde za jazdy tam ide ledva 13.5V a plne napatie iba pri jazde z kopca zo zaradenym kvaltom
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aku
regulátor je dobrý,nemenil by som ho. A hlavne u toho int dobíjania -ked menit,tak jedine originál. Z druhovýrobi nemusia fungovat vobec. Ja mám alternátor,do ktorého nezoženiem takmer nič-robia to výmenným sposobom.bjukemen píše: ↑čtv led 09, 2025 11:45 ja to nemeriam ziadnym kramom, ale multimetrom na svorkach a cez diagnostiku ktora to meria presne, 15.5 V v mrazoch je pre mna uplne v pohode, ale neladuje to tam v kuse, zalezi ci je este aktivovane elektricke topne teleso v kureni, akumulator funguje uz 6 rokov..
kazdopadne funguje to lepsie ako ine inteligentne dobijania kde za jazdy tam ide ledva 13.5V a plne napatie iba pri jazde z kopca zo zaradenym kvaltom
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Aku
Můj lehce prémiový olověný long life akumulátor (není do auta) má na sobě napsáno:
- ve stand by režimu udržovat 13,5 V až 13,8V
- v případě cyklického režimu nabíjet napětím 14,4 až 15.0V
Těch 15,5V je O.K. pouze za předpokladu, že tam je současně konzervativní řízení nabíjecího proudu, což si umím představit u externí nabíječky, která ma akumulátor sama pro sebe, ale ne u regulátoru, který je zabudovaný do auta. Leda snad že by to byl vůz cenové hladiny Rolls Royce, kde navíc autoelektrikáři ve vývoji dostali neomezený rozpočet.
Že se na akumuátoru objeví takto vysoké napětí když stoupne odběr spotřebičů bych neviděl jako výhodu, ale spíš jako příznak toho, že regulátor nereguluje nabíjecí napětí podle napětí na svorkách akumulátoru, ale podle napětí, které je někde dál v rozvodech, kde se ale projeví úbytek napětí při velkých proudových odběrech. Jinými slovy napětí měří na blbém místě a podle blbě změřeného napětí pak regulují.
Re: Aku
tych 15.5V je tam iba vynimocne a u tychto aut sa to deje hlavne vtedy ked je akumulator na pokraji smrti..inak je tam aku Baren ma 6 rokov a myslim ze ako celok to funguje dobre
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aku
13.5V az 13.8V je nedostatocne napatie pre diesel, uz to mam otestovane..pokial tam nieje aspon 14.2V, pri mojom rezime je aku trvalo nedostatocne nabity
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Aku
Tak auto není stand-by režim, ale klasický cyklický režim. Stand by napětí nabíječky mají jen jako udržovací napětí pro dlouhodbé garážování, tedy po té, co se dokončí nabíjení napětím cca 14,5V. Jakmile akumulátor přestane brát náboj (přestane do něj téct rozumně velký nabíjecí proud při napětí 14,5V) tak se pomocí nižšího stand-by napětí již jen udržuje v nabitém stavu (malým proudem), aby se zabránilo vybíjení při dlouhodobém odstavení vozidla.