Stránka 1 z 2

Chlazení motoru BMW

Napsal: pon pro 18, 2006 14:02
od 328i
Jako chladící kapalinu do BMW z 96 predchozi majitel pouzil ruzovou G12, ale vsichni me varujou pred tim, ze bude rozezirat tesneni a hadice. Zaroven se vsak nemaji G12 a G11 michat. Co je lepsi - dolit opet G12 nebo prejit na G11, v pripade, ze doporucujete tuto variantu jakym zpusobem proplachnot chladic, aby me to nedelalo bordel??

Napsal: pon pro 18, 2006 15:40
od Jerry3
Nevím, jestli to bude něco rozežírat či ne, v každém případě se G12 (růžová) nemá míchat s žádnou jinou, a to proto, že je na jiném chemickém základě: ostatní na bázi monoetylenglykolu, G12 nevím. A s tím případným přechodem z jedné na druhou, resp. výplachem systému, by mne to rovněž velmi zajímalo.

Napsal: pon pro 18, 2006 18:05
od PPP
Etylenglykol obsahuje aj g12 (ruzova), akurat ako ochrannu latku obsahuje nejaku organicku kyselinu zatial co modra nieco insie. Az ta eko(logicka?) nemrzka je zalozena na niecom insom.
Rozozierat hadice bude aj cista voda a okolity vzduch. Ale na to su stavane takze G12 im neublizi natolko aby sa do minuty od naliati g12 rozpadli na prach :). Okrem toho kazdu nemrzky robili spatne kompatibilne pokial to slo, takze aj auto z roku 80 g12 prezije. Ziaden strach. Okrem toho aj tak vyrobcovia volakedy udavali ze po 10rokoch je potrebne vymenit gumene veci v aute (teda hadice, tesnenia atd.) pretoze su vekom stvrdnute. Dnes to uz mozno neuvadzaju pretoze nepocitaju so zivotnostou 10 auta rokov a viac. ;)

Napsal: pon pro 18, 2006 20:23
od Jerry3
Tak jsem se informoval u chemiků: G12 je na bázi propylenu a se všemi ostatnimi kapalinami (glykolovými) se prostě srazí!
P.S.: Za přesnost výraziva neručím...

Napsal: úte pro 19, 2006 16:07
od Luboš T.
Jerry3 píše:Tak jsem se informoval u chemiků: G12 je na bázi propylenu a se všemi ostatnimi kapalinami (glykolovými) se prostě srazí!
P.S.: Za přesnost výraziva neručím...
Nevím, co to bylo za chemiky ale není to tak. Kapaliny typu G 12 jsou rovněž na bázi etylenglykolu (etandiolu) a jsou s obdobnými kapalinami mísitelné. Liší se v aditivaci, je bez obsahu nitritů, fosfátů, aminů, borátů a silikátů. Má dlouhodobou životnost. Není mísitelná s kapalinami obsahujícími silikáty. Je růžová a má většinou specifikace: VW/AUDI/SEAT/SKODA (VW TL 774D = G 12 )
Ani etylenglykolové kapaliny s nejedovatými propylenglykolovými se nijak nesrazí, ale vzhledem odlišné aditivaci se nedoporučují míchat. (vyloučení a rozpad aditiv, antagonistické jevy aditiv apod.)
Kapalina G 11 je rovněž na bázi etylenglykolu má např. specifikace :
VW/AUDI/SKODA/SEAT (VW TL 774C = G 11)
Mísit tyto kapaliny nedoporučuji vzhledem velmi rozdílnému typu aditivace.
Pokud je použita růžová G 12, doplnil bych opět tuto. Pokud chcete přejít na G 11 je to možné s běžným propláchnutím chladící soustavy vodou.

Napsal: úte úno 27, 2007 10:05
od Návštěvník
Propylenová nemrzka se s etylenglykolovou srazí zcela určitě ! Bohužel odzkoušeno (nechtěně).

Re: Chlazení motoru BMW

Napsal: pát led 09, 2009 10:17
od Návštěvník
328i píše:Jako chladící kapalinu do BMW z 96 predchozi majitel pouzil ruzovou G12, ale vsichni me varujou pred tim, ze bude rozezirat tesneni a hadice. Zaroven se vsak nemaji G12 a G11 michat. Co je lepsi - dolit opet G12 nebo prejit na G11, v pripade, ze doporucujete tuto variantu jakym zpusobem proplachnot chladic, aby me to nedelalo bordel??

Re: Chlazení motoru BMW

Napsal: úte kvě 12, 2020 9:52
od Bramborak3
Ahojte. Jaky chladič na bnw 330i ? Budu brát Hellu. Jen nevím jestli obyčejný nebo premium line. Rozdíl v ceně cca 900kc. Peníze mám, ale auto budu mit max 5 let a pak papá. Tak jestli bude fungovat i obyčejnejsi chladič bez obav ? Ma proto smysl vzit ten dražší ? Ten dražší bude asi odolnější ne ,?

Re: Chlazení motoru BMW

Napsal: úte kvě 12, 2020 10:03
od Colommbo
Ahoj! Uvažuješ-li v časovém horizontu pěti let, bude vcelku jedno, který koupíš (jsou-li, jak to chápu, oba od Helly.) Osobně bych zvolil ten dražší... :lol:
P.S. Ale... Kdysi jsem musel vyměnit podávací čerpadlo u své tehdejší Omči 2.6 R6. Měl jsem na výběr nějaké no-name nebo Bosch, rozdíl v ceně byl taky necelá tisícovka. Zvolil jsem Bosch, namontoval a jezdil. Pouze v porovnání s dřívějším (cca osm let a 150tis.km) stavem (čerpadlem) vystoupala během necelého roku průměrná spotřeba o tři litry... Vysvětlit si to nedokážu. :?

Re: Chlazení motoru BMW

Napsal: stř kvě 13, 2020 16:04
od bjukemen
Vezmi radu premium,ta ma letovane lamely obycajny ma iba skladane

Re: Chlazení motoru BMW

Napsal: stř kvě 13, 2020 16:10
od Bramborak3
bjukemen píše:Vezmi radu premium,ta ma letovane lamely obycajny ma iba skladane
Vďaka

Re: Chlazení motoru BMW

Napsal: stř kvě 13, 2020 16:16
od Pedro
Adosi, nevymyslej kosočtveroviny. Menis pod limitem,coz ok. Dolejvas primerene,ok. Napln v motoru, množství ok.

Re: Chlazení motoru BMW

Napsal: stř kvě 13, 2020 16:41
od Bramborak3
Pedro píše:Adosi, nevymyslej kosočtveroviny. Menis pod limitem,coz ok. Dolejvas primerene,ok. Napln v motoru, množství ok.
Ja nevymyslím kosočtverce. Jen se ptám, který spíš vzít.. Jak myslíš měníš pod limitem ? Dolejváš přiměřeně ? Napln množství.. Jako myšleno u oleje v motoru ? Nebo u chladičky ?

Re: Chlazení motoru BMW

Napsal: stř kvě 13, 2020 17:12
od Pedro
Aha. Chyba u mě. Omlouvám se a přiznávám pochybeni.

Re: Chlazení motoru BMW

Napsal: stř kvě 13, 2020 18:57
od Bramborak3
Nííc chlape v pořádku. Jinak ten olej Penrite Hpr 10w50 je jinak super za ty kačky co byl ve výprodeji :lol: Motor si přede jak kotě. Ty ho máš taky myslím v Almaře