Ohřívač oleje na vanu

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátor: Colommbo

bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od bjukemen »

nechapem ako sa mozes nad takouto pi*ovinou vobec zamyslat..efekt to nebude mat ziadny, pretoze to ma ziadny prikon, tepelne straty budu obrovske..

pol hodky ohrevu? :mrgreen: to je ako vtip? za pol hodku to neurobi nic..keby to ma 1kw tak by som pochyboval aky efekt to bude mat za pol hodinu

pod vanou treba zapalit noviny a ohreje to lepsie ako takato chujovina
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jarson1
Příspěvky: 2555
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od jarson1 »

Ok.
Ake noviny by ste prosim doporucili?
Denna tlac, supermarketove letaky alebo by bolo vhodnejsie pouzit casopisy z hrubsieho papiera ( s vyssou viskozitou) ?
Na ruskych forach odporucaju niektori aj vlnitu lepenku ...
Ako podpalovac budu stacit zapalky alebo odporucate napr.PePo?
:lol: :lol: :lol:
Kedysi sme takto startovali techniku na vojne. Pouzivala sa "Obrana lidu" ale davalo sa to pred sanie. Na nejake prihrievanie omáčky od spoda nebol cas ...aj to iba preto, lebo " bombičky " boli na prídel. :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od bjukemen »

ked startujem v robote balkana kde je zetor motor a su mrazy zapalim noviny pod vanou a aj pri sani nech si dychne kus tepleho vzduchu, je v tom olej m6ad..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Brembo »

jarson1 píše: ned led 19, 2025 9:59 Ok.
Ake noviny by ste prosim doporucili?
Denna tlac, supermarketove letaky alebo by bolo vhodnejsie pouzit casopisy z hrubsieho papiera ( s vyssou viskozitou) ?
Na ruskych forach odporucaju niektori aj vlnitu lepenku ...
Ako podpalovac budu stacit zapalky alebo odporucate napr.PePo?
:lol: :lol: :lol:
Kedysi sme takto startovali techniku na vojne. Pouzivala sa "Obrana lidu" ale davalo sa to pred sanie. Na nejake prihrievanie omáčky od spoda nebol cas ...aj to iba preto, lebo " bombičky " boli na prídel. :mrgreen:
na ali sa dali kedysi zohnat a určite i teraz su špiráli do olejovej vane.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Brembo »

bjukemen píše: ned led 19, 2025 10:21 ked startujem v robote balkana kde je zetor motor a su mrazy zapalim noviny pod vanou a aj pri sani nech si dychne kus tepleho vzduchu, je v tom olej m6ad..
M6AD je kurva v zime. Stuhne tak,že je z toho vazelína. Ja som zvikol UN53 štartovat tak,že som požiadal pomocníka,nech rukou upchá sacie potrubie a ja som štatoval. Ked zacal dymzt výfuk načierno,pridal som plyn na max a po chvílke som pomocníkovi povedal,nech dá preč ruku. Neskor som si podobným sposobom pomáhal,ale nalial som do sania trochu benzínu a nechal minutu,nech sa začne odparovat. Potom nasledovla obviklá metoda. V zime nepom ohli ani káble,ten olej bol skrátka taký tuhý,že spuštač na 12V nemal šancu. Niekdey som tu mrchu štartoval na 24V,ked metoda 1 a 2 nefungovali. Akurát bolo treba dávat pozor a káble pripojit až pri štartovní a potom okamžite odpojit. Alernátor to nemal príliš v láske
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bjukemen
Příspěvky: 5165
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od bjukemen »

nastastie niesu velke mrazy..ale i tak by ma zaujimala cerpatelnost toho m6ad

brembo tak to si mal zaujimave metody teda :mrgreen:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Brembo »

bjukemen píše: ned led 19, 2025 21:11 nastastie niesu velke mrazy..ale i tak by ma zaujimala cerpatelnost toho m6ad

brembo tak to si mal zaujimave metody teda :mrgreen:
naštartovat som musel,tak som na všetko musel príst sám. Inak benzín som používal i na Avii.
čearpatelnost m6AD bude za mrazov žalostná. Je to SAE 30 alebo 40. Ale viem,že pod 0 už ani neodkvapol z mierky oleja a pri -5 a menej už mal viskozitu blízku mazaciemu tuku A00
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Shi
Příspěvky: 1390
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Shi »

Je to o chlup lepší nápad, než pod vanou rozdělat oheň. Sorry.
Lepidlo bývá silné, takež se to sundávat bude blbě. Soudruzi z číny s oblibou místo velmi jemně slaněných měděných vodičů, které se poperou s vibracemi, používají tlustší hliníkové lanko, které ti velmi rychle upadne. Sice tam píší, že tam je pojistka proti přehřátí, ale tak jednou do roka se potýkám se zařízením, kde je neco velmi podobného a kde ta pojistka zjevně čas od času selže a folie topí, dokud se nepřepálí. Přehřátí tady asi nehrozí, protože jak psali kolegové - zjedné strany ti to bude chladit blok motoru, z druhé ledový vzduch, takže reálně ten přínos bude malý - zejména bude-li to někde, kde trochu profukuje, tak budeš topit pánu bohu do oken. Zkus se podívat jaký výkon má topná patrona pro topný žebřík co se dává do koupelny - stovky watů.
No a pak tu máme elektrickou bezpečnost ...

Vyhřívání sedaček v autě - jedna sedačka má cca 50W, zespodu je podsedák, tedy polyurethanová izolace, shora na tom člověk musí sedět, jinak se povrch sedadla prakticky neohřeje - všechno teplo uteče do vzduchu. Tady je olejová vana "chlazená" z obou stran.

Pokud to není někam na Sibiř nebo poblíž Horské Kvildy, tak nebylo by prostě rozumnější použít nějaký lepší olej a nevymýšlet způsob jak si zapálit auto, garáž nebo způsobit úraz elektrickým proudem? Od dob M6AD snad už vývoj trochu pokročil ...

Jo teď vidím, on to je traktor. Tak jinak - pokud je vana zespodu dobře přístupná, tak bych si sehnal tenký plech z měkkého hliníku, na ten bych přilepil tu topnou fólii, překryl bych tím krabici kterou bych nasadil zespodu na tu olejovou vanu a krabici bych vypěnil PUR pěnou tak, aby se hlikový plech obtiskl na tu vanu a vznikla by mi "krabice", která dokonale pasuje na tu olejovou vanu, shora má hliníkovou fólie a je vyplněná polyurethanem tak, aby teplo z fólie mohlo jít jen do olejové vany. Hliníkový plech navíc rozvede teplo trochu do stran.
(Většinou se do krabice strčí nějaký pytel a ten ten se vypění, aby pěna nemohla utíkat.)
Jsem paranoidní, takže bych se plácl přes kapsu a zkusil použít protipožární PUR pěnu. Napájení toho bastlu samozřejmě přes proudový chránič. Příkon bych u traktoru viděl minimálně na 500W, aby to mělo alespoň nějakou šanci. Těch fólii bych tam dal co nejvíc a pak se seriovým nebo paralelním zapojením fólií dá laborovat s celkovým výkonem.
Odpovědět