Ohřívač oleje na vanu

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátor: Colommbo

maxx99
Příspěvky: 93
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od maxx99 »

Narazil jsem na věcičku, kterou prodávají zejména soudruzi v Číně. Jedná se o silikonový čtverec/obdélník, který je samolepící a nalepí se na olejovu vanu, kterou po napojení do sítě začne ohřívat. Přidám odkaz, který tedy nevím, jak dlouho bude fungovat.

Co si myslíte o takovém počinu, kdy by se zejména v mrazech (pokud ještě nekdy budou :-)) na chvíli olej tímto způsobem před startem nechal ohřát?

https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... pEQAvD_BwE
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Pitris »

No jestli je ta fotka reálná tak to asi u nás do zásuvky nestrčíš :( A navíc - nalepíš jednou....
a pak? Nechat tam to asi nepůjde, a půjde to nalepit znovu? A znovu? Večer lehnout pod auto a na špinavou vanu to lepit (a třeba po tmě) :?:
A třeba já mám pod vanou i kryt....

Ale odstranit/vyřešit toto, nápad asi dobrej :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
maxx99
Příspěvky: 93
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od maxx99 »

Lze si vybrat typ zástrčky, pod výběrem velikosti je i výběr typu zástrčky, je tam i evropský typ, takže toto není problém. Tato lepidla bývají poměrně odolná, tím spíš, když je motor zakrytovaný, takže reálně věřím, že při lepení v předepsané teplotě a na řádně odmaštěny povrch to tam bude držet tak rok nebo dva, takže nalepíš jednou a je to tam, vždycky jen budeš mít někde smotaný kabel, případně by nebyl problém si tam dodělat konektor, to záleží na podmínkách, jak dlouhý bude kabel, dostupnost zásuvky v místě parkovaní, atd. Zůstává to tam prostě nalepené, když se to odpojí, tak to nehřeje, jak se to dá do zásuvky, začne to hřát. S montáží a použitím tedy problém vůbec nevidím, spíš jsem dotaz směroval tak, jak se na to bude tvářit olej, jak dlouho nechat ohřívat, zda je potřeba mít pokrytou co největší plochu vany, nebo stačí menší kus, když je provozní teplota tohoto zařízení okolo 150°C atd...
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Brembo »

no ked je pravda,že to má len 101W tak sa olej nezohreje ani za 12 hodín.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
jarson1
Příspěvky: 2555
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od jarson1 »

nie je cielom zohriat ho na prevadzkovu teplotu. Podla mna staci ak bude nad nulou. A to iste bude.
Inak sa mi to vidi celkom dobre. Isto lepsie nez o dost komplikovanejsie predohrevy vody. A hlavne predhriatie vody neriesi presne tento problem stuhnuteho oleja.
To , ze to hreje na 150 neznamena ze v tom mieste bude mat tolko aj olej. Ono to de facto zohrieva vanu. Je to ako ked si peihrievas polievku v hrnci. Len bezpecnejsie :D
Na druhu stranu - akakolvek 0W a ak nie som prave v Krasnojarsku tak sa na vselijake prihrevy možem vyprdnut.
Totiz ak chcem pouzivat toto, musim mat zastrcku s elektrikou. Ak by som mal taku potom pravdepodobne v garazi. A ak mam auto v garazi , naco mi je potom tento predohrev. Leda , ze ju nemam a taham vecer kabbel od kosacky k autu ??? no neviem...cim viac o tom rozmyslam tam sa mi to javi nepraktickejsie. Alebo zvolit 12V verziu...otazka potom ale co na to baterka?
Proste mne furt vychadza riesit to klasicky - vhodny olej , nabita baterka a pekne zohriat po starte aspon minutku.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
PUO
Příspěvky: 216
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od PUO »

Soudruzi ktorý majú v aute/motore ten správny olej na zimu sú v pohode :) :wink:
Ale teraz vážne. Ak je prístup k elek.sieti, tak prečo nevyskúšať. Niet nad osobnú skúsenosť :wink: Možno sa to osvedčí.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10545
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Colommbo »

Osobně a ve svých podmínkách (parkuju na ulici před svým domem) takovou fičuru považuju za kontraproduktivní - aspoň půlhodinu před plánovaným startem tahat kábel od auta do baráku do zásuvky, na to se fakt můžu vy... Dobrý olej (popř. s dobrým aditivem) je pro mé potřeby dostačující.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Brembo »

Colommbo píše: pon led 13, 2025 12:38 Osobně a ve svých podmínkách (parkuju na ulici před svým domem) takovou fičuru považuju za kontraproduktivní - aspoň půlhodinu před plánovaným startem tahat kábel od auta do baráku do zásuvky, na to se fakt můžu vy... Dobrý olej (popř. s dobrým aditivem) je pro mé potřeby dostačující.
Aj ked nechceme olej zahriat na prevádzkovu teplotu,alebo aspon na +20 stupnov,i tak to budu hodiny. Ja mám elektrický ohrev chladiacej kvapaliny a pri príkone 3 kW-podla čínskych sudruhov-tolko samozrejme nemá,tak na ohriatie na 60 stupnov to potrebuje tak 40 minut-možno o pár minut menej.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Brembo »

no schválne to idem zmerat,že kolko je 3kW čínskych v Eu kilowatoch :lol: :lol: :lol:
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Brembo »

jarson1 píše: ned led 12, 2025 21:38 nie je cielom zohriat ho na prevadzkovu teplotu. Podla mna staci ak bude nad nulou. A to iste bude.
Inak sa mi to vidi celkom dobre. Isto lepsie nez o dost komplikovanejsie predohrevy vody. A hlavne predhriatie vody neriesi presne tento problem stuhnuteho oleja.
To , ze to hreje na 150 neznamena ze v tom mieste bude mat tolko aj olej. Ono to de facto zohrieva vanu. Je to ako ked si peihrievas polievku v hrnci. Len bezpecnejsie :D
Na druhu stranu - akakolvek 0W a ak nie som prave v Krasnojarsku tak sa na vselijake prihrevy možem vyprdnut.
Totiz ak chcem pouzivat toto, musim mat zastrcku s elektrikou. Ak by som mal taku potom pravdepodobne v garazi. A ak mam auto v garazi , naco mi je potom tento predohrev. Leda , ze ju nemam a taham vecer kabbel od kosacky k autu ??? no neviem...cim viac o tom rozmyslam tam sa mi to javi nepraktickejsie. Alebo zvolit 12V verziu...otazka potom ale co na to baterka?
Proste mne furt vychadza riesit to klasicky - vhodny olej , nabita baterka a pekne zohriat po starte aspon minutku.
nezabudni na tepelnu vodivost.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Brembo »

Brembo píše: pon led 13, 2025 12:46 no schválne to idem zmerat,že kolko je 3kW čínskych v Eu kilowatoch :lol: :lol: :lol:
Tak je to 2500 W europskych :P :P :P :P :P
čakal som menej
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
maxx99
Příspěvky: 93
Registrován: úte črc 28, 2015 16:30

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od maxx99 »

Ten správný olej na zimu je sice docela líbivé slovní spojení, ale u starého traktoru, do kterého se 30 let leje M7ADSIII (a kdo ví, jestli celou dobu) nejde dát 0W, to jen jako příklad využití, a u těch starších strojů nejde o to, že by nestartovaly. Mají dobré baterky, motory v poměrně slušné kondici a nestalo se mi, že by nechytly, ale jiné chování několik vteřin po startu je znát, když se startuje v teplotách okolo nuly a nebo okolo +20, proto si myslím, že tohle by mohlo být řešení. Protože mě ty stroje neživí, tak nemám spěch, proto mi nedělá problém jim dopřát třeba půl hodinky ohřevu, než je půjdu startovat. Zásuvek jsem naštěstí při stavbě všeho udělal všude dostatek...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10545
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Colommbo »

Z tvého vyjádření dovozuji, že tě ten nápad docela chytil a vlastně se ani nedivím. Možná jsi jen chtěl slyšet/číst názory někoho dalšího jak by a co by tak asi. Máš vpodstatě dvě možnosti - buď to objednat, nalepit a vyzkoušet, nebo na to prostě zapomenout. Je to na tobě a přeju ti úspěch! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2555
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od jarson1 »

No ak je to takto, potom by som to tam dal.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 68
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: Ohřívač oleje na vanu

Příspěvek od Volfi »

Orientačně se dá vše jednoduše spočítat, k ohřátí 5L oleje o 40°C budeš potřebovat cca 0,15 kW/h. Problém je, že neohříváš jen olej, ale i vanu a ta zase ohřívá blok motoru atd. Respektive motor bude daleko výkonější chladič než tenhle ohřívač, navíc pokud bys měl vanu a blok hliníkovej. Píšou výkon 110w, dle mého názoru to neudělá vůbec nic, jen to bude lokálně trochu teplé a hned jak to sundáš, tak to vystydne. Potřebuješ předat teplo vyloženě oleji a myslím, že se bavíme minimálně o 1kw výkonu. Pro příklad z praxe, nejslabší teplovodní webasto mívá kolem 5kw a vodu z 0°C na 50°C dostaneš minimálně po 40 - 60 minutách. Ano voda má 2x větší tepelnou kapacitu a je jí cca. 2x více než oleje. Takže když si člověk představí, že by v chladicím systému bylo 5L oleje, tak ho 5kw webastem ohřeješ za 10 - 15 minut. Tím, že je olej ve vaně a ohříval bys přímo olej, tak to ohřátí bude ještě rychlejší, jelikož tam není taková styčná plocha s motorem jako je v chladicím systému, takže dle mého odhadu 1kW bude mít smysl.

BTW: i něco jako povětrnostní podmínky docela zásadně ovlivní rychlost ohřívání/chladnutí
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + MO PPE
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO + NanoTech, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Odpovědět