Stránka 1 z 2

Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: čtv čer 01, 2017 11:22
od michaelgelo
Mám dotaz mohu smíchat hydraulikcý olej Paramo HM46 s tlumičovým oleje 10W? Jde mi o to že ten tlumičový je moc řidký a tlumiče na motorce mi jdou moc lehce, až pomalu na doraz. Hydrauliku mám doma a tak bych nemusel nic kupovat jiného. Moc díky.

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: čtv čer 01, 2017 11:31
od Durex
Tak smíchat to můžeš. V tom ti nikdo zabránit nemůže. Ale já bych to nedělal. Jinak viskozita HM46 při 40 st. C leží kolem 48 - 50 mm2/s. Tlumičový olej 10W je někde kolem 35 a 15W kolem 60 mm2/s. Jde taky o základ oleje,zda minerál a nebo syntetika - tady bych ty oleje opravdu rozlišoval a nemíchal je. Než bych ti poradil"dej tam 15W",tak se zeptám,co je to za moto?

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: čtv čer 01, 2017 11:44
od michaelgelo
Kawasaki KLE 500. Já vím, ale koupil jsem právě 10W co předepisuje výrobce a je to opravdu moc měkký, tak jsem myslel že to smíchám s hydraulikou.

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: čtv čer 01, 2017 12:00
od Durex
Tak na KLE jsou vidlice doost měkký - o tom by ti tady jeden z fóra mohl vyprávět ... Olejem toho moc neuděláš. Záleží jak moc jsou měkký. Zda už nejsou unavený pružiny. Dost by pomohlo dát tužší progresivní pružiny. Od oleje si toho moc neslibuj ... Je to měkký na silnici a nebo to pozoruješ v terénu? Pokud by bylo vše uvnitř vidlic ok,tak bych použil 15W a nebo klidně i 20W ...mixnutím HM46 rozdíl nepoznáš ...

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: čtv čer 01, 2017 12:55
od michaelgelo
o.k. a pokud bych nalil pouze ten hydraulický, tak by to muselo být znát? Měký to je na silnici v terénu nejezdím, když se opřu o řidítka, tak je zatlačím skoro na doraz. Dnes to chci rozdělat a kouknout, ještě mi doporučil jeden co ji má dát podložku 1cm na pružinu pod horní víčko.

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: čtv čer 01, 2017 13:25
od Durex
Jo to se dělá,ale je to taková berlička ... A jestli jsou až takhle měkký,tak tam bude něco špatně,protože na jízdu po silnici jsou ok,jejich limity se projeví v lehčím terénu (bavím se o dobře fungující vidlici na kle). ... Ale bez demontáže bych věštil z koule ...

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: čtv čer 01, 2017 13:39
od Durex
Ale jestli si měnil olej,tak by si měl vidle rozdělat a vyčistit,zkontrolovat a složit,což asi neproběhlo. Si ho tam jen nalil vrchem a spodem vypustil?

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: čtv čer 01, 2017 13:41
od michaelgelo
Dnes to budu rozdělávat a celé čistit, tak uvídím co a jak. Naleju tam ten HM 46 a uvidíme.

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: čtv čer 01, 2017 14:34
od Pitris
A nechceš tam raději zkusit ten Durexem zmíněný olej 15w (20w) ale tlumičový ?!

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: pát čer 02, 2017 7:32
od Pitris JUNIOR
Jooo tlumiče na KLE... Já sice nejezdím jen na silnici, naopak více v terénu a tlumiče jsou fakt sakra měkký. Asi 5x to dopadlo až tak, že i když mám zadní tlumič nastavenej na co nejtvrdší, tak mě na menším výmolu popřípadě na roletách - rychle jdoucí za sebou pohyby nahoru a dolu - tak mě drapák vzal SPZ do podběhu. S předkem všeobecně nic moc neuděláš, maximálně ty progresivky. Vzadu u mě je problém v už hodně unavené pružině.
Držím palce ať to vyřešíš :wink: .

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: pát čer 02, 2017 8:22
od Pedro
KLE je pohodlne CESTOVNI skoroenduro. Mozna sem tam nekde zkratit si cestu lesem ci polnackou,ale v klidu. Uvazoval jsem kdysi o nem,prave proto ze bylo mekounky a mel jsem jiz zkusenost s vynikajicim motorem.

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: pát čer 02, 2017 9:24
od Durex
Tak s tím skoro-endurem je to dle mě dost sporný. Skoro-enduro to bylo v době vzniku. To byla doba,která jednak přála opravdovým endurům a ty se taky dělali.
Dnešní doba endurům taky neskutečně přeje,ale jednak se endura nedělají a pak ten pojem enduro nebo představa o enduru dostala úplně jinej význam. Dnes je enduro v podstatě cestovní motorka s loukotěma,s trochu delšíma zdvihama a vyším sedlem a luxusním v podstatě silničním nastavením (u dražších modelů aktivní podvozek s možností módu enduro :)) Typickým přikladem jsou davy Multistrad,nových BMW GS, KTM ADV atd.
A pro typického kupce je pojem enduro cesta po louce kdesi v alpách. To,když si asi jde odpočinout po nekonečném kroužení v zatáčkách na kvalitním povrchu.
Z tohoto pohledu je KLE dnes docela HARD enduro,jen ho limituje právě ta měkkost podvozku. Jinak zdvihy a průchodnost terénem je naprosto parádní. Takže záleží,jak se na to člověk podívá ...
Já bych osobně zainvestoval do podvozku a trochu bych si to upravil. Ale to se nebavíme jen o oleji ...

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: pon čer 05, 2017 7:17
od michaelgelo
Tak jsem nakonec zvolil olej HM46 a nalil dle ser. manuálu přesně na výšku tlumičů. Po ujetí 100 km bych řekl, že je to mnohem lepší než bylo (a to jsem je měl přifouklý na 0,5 bar). Takže olej tam nechám a po dvou sezonách zkusím dát Motorex 15W, je na něj spousta kladných názorů. Zatím jsem spokojen, že to není tak měkké a převážně jezdím stejně po silnici.
Moc díky za rady atd...

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: pon čer 05, 2017 7:54
od Pitris
Ono sice složení těch olejů bude téměř totožné, ale stejně bych 100%-ní jistotu že gufera 'zvyklá' na tlumičový olej vydrží i hydraulický asi neměl. Ale třeba jo :wink:

Re: Tlumičový VS Hydraulický olej

Napsal: pát srp 25, 2017 7:56
od michaelgelo
Tak mám na motorce po výměně oleje v tlumičích najeto cca 5000km a vše je v pohodě.