Stránka 1 z 1

Motorek stírače s převodovkou

Napsal: pát led 01, 2010 20:53
od hape
V dílenské příručce k traktoru Zetor je v části popisující čistění a opravy stírače napsáno toto "Samomazná ložiska nesmějí ani při čistění přijít do styku s odmašťovacím prostředkem (benzín atp.). Přimazávají se pouze nízkotuhnoucím olejem nakapáním do zářezů misky zadržující ložisko a plsť a jen tolik, kolik plsť dokáže nasát" a dále "Pro soukolí v převodovce použijte tuku označeného jako tuk pro stírače". Protože z převodovky stírače vytéká mazivo kvůli již netěsnícímu těsnění (trktor je vyroben v r. 1986), budu ji muset přetěsnit. A při té příležitosti bych rád to mazivo vyměnil a nebo alespoň doplnil, a motoru přimazal ložiska. Navíte někdo jaký tuk pro stírače a nízkotuhnoucí olej mohl mít výrobce traktoru na mysli? V příručce bližší specifikace není.

Napsal: pát led 01, 2010 21:14
od bio
Můžeme tady probírat speciality, ale vzhledem k dostupnosti a ceně navrhnu jednoduché řešení - mazací tuk A 00 pro převody - http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=512
a pro misku s plstí v pohodě vyhoví hydraulický olej třeba ze serva traktoru / třeba tento - http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=314

Napsal: pát led 01, 2010 21:33
od hape
Koukám že tu mají také ložiskové oleje. Nebyl by třeba tento http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=261 lepší než ten do hydrauliky? Ten ložiskový má v názvu to slovo nízkotuhnoucí.

Napsal: pát led 01, 2010 22:31
od bio
Byl by o něco lepší - rozdíl v bodu tuhnutí 3 / slovy tři / °C
v neprospěch OTHP3.

Napsal: sob led 02, 2010 17:03
od hape
Pokud mezi nimi jiný rozdíl není tak je asi jedno který použiju.

Napsal: sob led 02, 2010 17:48
od bio
Jak jsem psal šáhni po tom , který máš dostupnější. A to asi bude OTHP 3.

Napsal: čtv led 07, 2010 23:41
od Návštěvník
Ještě bych se zeptal na ten tuk do převodovky. Ty stírače jsou v traktoru dva. Jeden v zadu (menší motor spřevodovkou) a druhý vepředu (větší motor s převodovkou). Dnes jsem jejich převodovky rzdělal a zjistil následující:
Převodovka zadního stírače je mazaná tukem A00. Tu tedy po vyčistění opět naplním tukem A00.
Převodovka předního stírače obsahuje převody z bílého plastu (planetové soukolí a šnekové kolo) a kovový šnek. Výstupní hřídel je uložená v pouzdru z barevného kovu. Zbytek starého tuku byl tužší než A00, převodovka jím nebyla naplněná, spíš to vypadá že bylo použito jen nejnutnější množství na převody.
Bude do této převobovky také vhodný tuk A00?