Nie sú tie normy opačne ?
Do 2012 JWS 3324, po 2012 JWS 3309 , AW1 ?
Nalial si aktuálne čo konkrétne, keď funguje, nech aj ostatní vedia teda.
(čím viac to pozerám, tým väčší hokej v tom je. Niekto píše tie normy tak, inde naopak!, je jedno či to je výrobca oleja, eshop alebo fórum. Valvoline pri jednom oleji predpisuje vhodnosť pre rôzne značky a normy, ale v zátvorke pre Volvo že nie je vhodné pre TF80SC, pri tom pre iných výrobcov s tou istou prevodovkou to odporúča , atď čo stránka to protichodné info. A že VW má bordel v normách ! )
Prevodový olej AT Aisin AW-1
Moderátor: Colommbo
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Naposledy upravil(a) sosko dne ned kvě 18, 2025 7:45, celkem upraveno 1 x.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Prepac, ale nejak mi hlava nebere, ako vplyva ( u auta so suchou normalnou spojkou) olej v prevodovke na presmykovanie spojky. Mozes prosim vysvetlit?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Ja mám 2011 a dávam tam AW-1 a žiadny problém. Kamarát to isté-žiadny problém. Aj výrobca predpisuje AW-1. Pred pár rokmi som dal urobit preplach u špaecialistov na automatické prevodovky a dali tam Ravenol s normou AW-1.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Výrobcovia olej v tom tiež maju hokej. Napríklad millers oils predpisuje olej Dexron VI u ich portofolia a o norme AW-1 u toho oleja ani n. A tak by sa dalo pokračovat-nie len u Miller Oilssosko píše: ↑ned kvě 18, 2025 6:49 Nie sú tie normy opačne ?
Do 2012 JWS 3324, po 2012 JWS 3309 , AW1 ?
Nalial si aktuálne čo konkrétne, keď funguje, nech aj ostatní vedia teda.
(čím viac to pozerám, tým väčší hokej v tom je. Niekto píše tie normy tak, inde naopak!, je jedno či to je výrobca oleja, eshop alebo fórum. Valvoline pri jednom oleji predpisuje vhodnosť pre rôzne značky a normy, ale v zátvorke pre Volvo že nie je vhodné pre TF80SC, pri tom pre iných výrobcov s tou istou prevodovkou to odporúča , atď čo stránka to protichodné info. A že VW má bordel v normách ! )
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Aisin EAT8 ( PSA koncern )
Ahojte.
Ak by nietko v budúcnosti riešil výmenu náplne v automate Aisin EAT8 montovaný v koncerne PSA a v mnohých iných ( v mojom prípade Peugeot 308SW, rv 2023, 1,5bhdi, 8.stupňový automat s hydromeničom ), môžem potvrdiť, že olej podľa mazacieho plánu Ravenolu funguje.
Konkrétne sa jedná o Ravenol ATF T-ULV Fluid.
Robil som 3x statickú výmenu. Po každej novej náplni som sa na aute odviezol aby sa nový olej dostal všade.
Minul som 12l tohto oleja a prevodovka radí bez chyby a zaváhania.
Sfarbenie oleja :
1) pri vypustení originálnej náplne a skúške na bielom papieri - hnedkastý ( 45.000km )
2) prvé vypustenie - mierne hnedkastý ( svetlejší odtieň )
3) druhé vypustenie - viacmenej číry
4) tretie vypustenie - mastný papier bez sfarbenia
5) odpustenie hladiny - mastný papier bez sfarbenia
Pre doplnenie od výrobcu prevodovky je doporučovaný inteval výmeny 40t - 60t km alebo každé 4 roky.
Použité diely - PSA 9824607380, PSA 9824607180, PSA 9824607280. ( 2x tesnenie a 1 malá vypúšťacia skrutka )
Použité náradie : TX40 - malá vypúšťacia skrutka
Imbus 17 - veľká vypúšťacia skrutka
TX55 - napúšťacia skrutka
Lievik a nádoba na olej.
Snáď niekomu pomôže.
Ak by nietko v budúcnosti riešil výmenu náplne v automate Aisin EAT8 montovaný v koncerne PSA a v mnohých iných ( v mojom prípade Peugeot 308SW, rv 2023, 1,5bhdi, 8.stupňový automat s hydromeničom ), môžem potvrdiť, že olej podľa mazacieho plánu Ravenolu funguje.
Konkrétne sa jedná o Ravenol ATF T-ULV Fluid.
Robil som 3x statickú výmenu. Po každej novej náplni som sa na aute odviezol aby sa nový olej dostal všade.
Minul som 12l tohto oleja a prevodovka radí bez chyby a zaváhania.
Sfarbenie oleja :
1) pri vypustení originálnej náplne a skúške na bielom papieri - hnedkastý ( 45.000km )
2) prvé vypustenie - mierne hnedkastý ( svetlejší odtieň )
3) druhé vypustenie - viacmenej číry
4) tretie vypustenie - mastný papier bez sfarbenia
5) odpustenie hladiny - mastný papier bez sfarbenia
Pre doplnenie od výrobcu prevodovky je doporučovaný inteval výmeny 40t - 60t km alebo každé 4 roky.
Použité diely - PSA 9824607380, PSA 9824607180, PSA 9824607280. ( 2x tesnenie a 1 malá vypúšťacia skrutka )
Použité náradie : TX40 - malá vypúšťacia skrutka
Imbus 17 - veľká vypúšťacia skrutka
TX55 - napúšťacia skrutka
Lievik a nádoba na olej.
Snáď niekomu pomôže.
Re: Aisin EAT8 ( PSA koncern )
Je vidieť že sa staráš
Super robota a prístup.

Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Re: Aisin EAT8 ( PSA koncern )
Snažím sa udržiavať svoje veci v chode a nespolieham sa na autorizák, podľa ktorého sa olej v prevodovke nemení a ani sa nedá.
Čiže tak.
Kilometre pribúdajú a prevodovka radí ako má.
Možno pri ďalšej výmene spravím aj video ako na to. ( ak ma youtube nepredbehne )
Čiže tak.
Kilometre pribúdajú a prevodovka radí ako má.
Možno pri ďalšej výmene spravím aj video ako na to. ( ak ma youtube nepredbehne )