Ahoj našel jsem olej Fuchs, přímo do těchto převodovek - DQ500 / DQ250
https://eshop.wafarex.com/titan-ffl-2-1l-fuchs
!!! schválený výrobek podle specifikace VW TL 52182! Schválení JAC DTF630 VW TL 52 182 (G 052 182) Balení produktu: 1L !!!
Fuchs do - DQ381 :
https://eshop.wafarex.com/titan-ffl-52529-1l-fuchs
Do DQ250 nebyl problém používat FEBI, znám servisáka co to tam leje 8 let žadné problémy nejsou.
Mne osobně zajímá zkušenost s Ravenolem v DQ500, tomu oleji bych věřil že bude cajk.
Originál olej začíná stát nesmysl.
Napište své zkušenosti, poznatky.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DQ381 Ravenol :
https://www.ravenol.de/en/product/getri ... g-lv-fluid
RAVENOL DCT-DSG LV Fluid
Kategorie: Gear oil for automatic transmissions
Artikelnummer: 1212107
Oil type: Full synthetic
Recommendation: BMW 83222433157, BMW DCTF-2, BOT 351 C4,
Chery 730DHB/DHC 7DCT300, Chery 738DHA 7DCT380, Chery
9009011085, Ford F-DC, Ford WSS-M2C218-A1, Great Wall GW7DCT1,
Great Wall GWM 7DCT450, Hyundai/Kia 04300-2N110 WDHO-1, Kunlun
DCTF-7S, MB 236.22, MB 239.21, MB 239.22, Pentonsin FFL-7A, Renault
7711785243, Renault DW5, Sinopec DCTF-GS, VW G 055 529, VW G 055
529 A2, VW TL 52529-C
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DQ500 Ravenol :
https://www.ravenol.de/en/product/getri ... iebe-fluid
RAVENOL DCT/DSG Getriebe Fluid
Kategorie: Gear oil for automatic transmissions
Artikelnummer: 1212106
Oil type: Synthetic
Recommendation: BMW 83220440214, BMW 83222147477, BMW
83222148578, BMW 83222148579, BMW 83222446673, BMW DCTF-1,
BOT 341, Chrysler 68044345 EA, Citroën/Peugeot 9734.S2 für DCS6,
Drexler DSG-Getriebe mit Miba-Carbon-Lamelle, DTFR 13C130 (MB
236.21), Fiat 9.55550-MZ6 für TCT (Twin Clutch Transmission, Ford
1490761, Ford 1490763, Ford USA XT-11-QDC, Ford WSD-M2C200-D2,
Ford WSS-M2C936-A, MB 236.21, Mitsubishi Dia Queen SSTF-I,
Mitsubishi MZ320065, Renault EDC (Efficiency Dual Clutch System),
VOLVO 1161838, VOLVO 1161839, VW G 052 182 A2, VW G 052 529,
VW TL 52529-A
Application: Passenger car
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jen pro zajímavost porovnaní HALDEX převodového oleje originál vs ravenol
https://www.ravenol.de/en/oiltests/reco ... wd-h-fluid
Olej do DSG převodovky DQ500/DQ250, DQ400 ( DQ381)
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do DSG převodovky DQ500/DQ250, DQ400 ( DQ381)
Na začátku si převodovky Škodovky/Koncernu obecně rozdělíme, jelikož spousta lidí vůbec ani netuší jakou převodovku jejich škodovka ve svých útrobách skrývá.
Škoda Auto používá nejčastěji tyto typy automatických převodovek DSG: DQ 200, DQ 250, DQ 500 a DQ 381 (předchůdce DQ 380).
DQ 200 - 7 st. "poloautomat", 2 náplně, ovládací robotická část (zde je mechatronika), mechanická část (která je v zásadě manuální převodovka), suché spojky - proto se i této převodovce říká mezi lidmi tzv. "suchá spojka".
(Tuto převodovku mají obecně slabé TSI (veškeré 1,0 1,2 1,4 a 1,5 mimo "1,8" a 2,0) a 1,6 TDi (u 1,8 jí dávali jen do Octavií). Mají jí tak uvedené motorizace Superbů, Roomsterů, Rapidů, Octavií a Karoqů.)
DQ 250 - 6 st. "automat", 1 společná náplň - jak pro robotickou část, tak pro mechanickou část, tak pro tzv. "mokré spojky", kdy se toto označení používá právě proto, že jsou ve společné olejové náplni, právě oproti DQ 200, kde tomu tak není.
(Tuto převodovku mají obecně veškeré 2,0 TDi, některé 1,4 TSi a všechny 1,8 TSi a 2,0 TSi druhých, ale i třetích generací, od roku 2008 do roku 2017 a je to nejrozšířenější převodovka této doby v řadách modelů Škoda, ale pochopitelně i VW koncernu a všichni jí určitě znáte. Jmenovitě jí získal Kodiaq 1,4, Laura 1,9 2,0, Octavia 1,4 1,8 2,0, Superb 1,4 1,8 2,0 3,6 a Yeti 1,4 1,8 2,0.)
DQ 500 - 7 st. "automat", 1 společná náplň, mokré spojky, mechatronika, stejně jako u výše uvedené DQ 250 a je to v zásadě její silnější brácha, jelikož zvládá vyšší kroutící moment, než DQ 250 a používá se převážně u VW a Audi.
(Tuto převodovku Škodovka použila primárně u modelu Kodiaq a u určitých modelů Superb 2,0 v přelomu 17/18)
DQ 380 - 7 st. "automat", opět 1 společná náplň, mokré spojky, vyšší kroutící moment než DQ 250. Tyto převodovky se vyráběly od roku 2017, ale díky častým problémům v oblasti chybových hlášení, se přestaly vyrábět a nahradily je v roce 2018 DQ 381.
(Tuto převodovku naleznete v Kodiaqu 1,8 a 2,0 17-18.)
DQ 381 - 7 st. "automat", opět 1 společná náplň, mokré spojky, vyšší kroutící moment než DQ 250. Tato převodovka je pouze vylepšením předchozí DQ 380, na kterou navázala a osazuje se dodnes.
(Tuto převodovku naleznete napříč modely Škodovky v motorizacích všech Superbů 2,0 TSi a 2,0 TDi od roku výroby 2018, najdete jí u Octávií 1,4, dále u Karoqu 1,5 2,0, v Octavii 2,0 a u zmíněných Superbů 2,0.)
DQ 400 - 6 st. "automat", opět 1 společná náplň, mokré spojky. Tato převodovka je použita v Škoda Superb III 1.4 TSI iV PHEV 2019 výše.
Toto jsou tedy nejčastější aut. převodovky, a to z řady DSG, které používá Škoda Auto, a které jsou použity i napříč koncernem, kde se osazují většinou u 4 válcových motorů příčně, u 6 válcových motorů se pak používají výhradně jiné, podélné - směrem za motor, a to převážně DSG7-DL 501, případně její mladší, ne příliš spolehlivý brácha DSG7-DL 382, a to především v modelech Audi, případně jí má např. i VW Phideon. Každopádně princip převodovky je stále stejný, stejně jako co se týče olejů DCT a podléhají stejnému olejovému servisu.
Není automat jako automat
Pozn.: Slovíčko automat je v uvozovkách proto, že DSG není klasický automat, ale jedná se o dvouspojkovou elektronickou převodovku, proto i název DSG (Direct Shift Gearbox) - případně známe i označení Dual Clutch Transmission, což značí i oleje pro DSG, a to jsou oleje DCT.
Klasický automat je pak charakterizován tzv. hydroměničem, který nahrazuje spojky a na základě točivého momentu mění rychlostní stupně a je tak tou pravou automatickou převodovkou ve svém významu označení
Ten Škodovka použila u převodovky ZF a převodovek Aisin, ale ty tady logicky řešit dnes nebudeme.
Pochopitelně převodovka DSG je použita napříč koncernem a mají jí jak vozy Škoda, tak i VW, Seat a Audi, která jí nazývá jinak, a to S-Tronic a použila jí ve svých vozech už v roce 2003 ve vozech Golf R32 a Audi TT 3.2. DSG osadili ale např. i ve Fordu s označením Power Shift nebo i v Mercedesu u příčně uložených motorů, kde jí mají i např. modely 45 AMG. Je pak běžně v Passatech, Golfech, Leonech, či x modelů Audi a výčet jak to je, by zde byl na velice dlouho, tudíž si toto musí zjistit sám o jaký model DSG se v jejich případě jedná.
https://www.red-rider.cz/vymena-oleje-v ... g7mqd3iq83
Škoda Auto používá nejčastěji tyto typy automatických převodovek DSG: DQ 200, DQ 250, DQ 500 a DQ 381 (předchůdce DQ 380).
DQ 200 - 7 st. "poloautomat", 2 náplně, ovládací robotická část (zde je mechatronika), mechanická část (která je v zásadě manuální převodovka), suché spojky - proto se i této převodovce říká mezi lidmi tzv. "suchá spojka".
(Tuto převodovku mají obecně slabé TSI (veškeré 1,0 1,2 1,4 a 1,5 mimo "1,8" a 2,0) a 1,6 TDi (u 1,8 jí dávali jen do Octavií). Mají jí tak uvedené motorizace Superbů, Roomsterů, Rapidů, Octavií a Karoqů.)
DQ 250 - 6 st. "automat", 1 společná náplň - jak pro robotickou část, tak pro mechanickou část, tak pro tzv. "mokré spojky", kdy se toto označení používá právě proto, že jsou ve společné olejové náplni, právě oproti DQ 200, kde tomu tak není.
(Tuto převodovku mají obecně veškeré 2,0 TDi, některé 1,4 TSi a všechny 1,8 TSi a 2,0 TSi druhých, ale i třetích generací, od roku 2008 do roku 2017 a je to nejrozšířenější převodovka této doby v řadách modelů Škoda, ale pochopitelně i VW koncernu a všichni jí určitě znáte. Jmenovitě jí získal Kodiaq 1,4, Laura 1,9 2,0, Octavia 1,4 1,8 2,0, Superb 1,4 1,8 2,0 3,6 a Yeti 1,4 1,8 2,0.)
DQ 500 - 7 st. "automat", 1 společná náplň, mokré spojky, mechatronika, stejně jako u výše uvedené DQ 250 a je to v zásadě její silnější brácha, jelikož zvládá vyšší kroutící moment, než DQ 250 a používá se převážně u VW a Audi.
(Tuto převodovku Škodovka použila primárně u modelu Kodiaq a u určitých modelů Superb 2,0 v přelomu 17/18)
DQ 380 - 7 st. "automat", opět 1 společná náplň, mokré spojky, vyšší kroutící moment než DQ 250. Tyto převodovky se vyráběly od roku 2017, ale díky častým problémům v oblasti chybových hlášení, se přestaly vyrábět a nahradily je v roce 2018 DQ 381.
(Tuto převodovku naleznete v Kodiaqu 1,8 a 2,0 17-18.)
DQ 381 - 7 st. "automat", opět 1 společná náplň, mokré spojky, vyšší kroutící moment než DQ 250. Tato převodovka je pouze vylepšením předchozí DQ 380, na kterou navázala a osazuje se dodnes.
(Tuto převodovku naleznete napříč modely Škodovky v motorizacích všech Superbů 2,0 TSi a 2,0 TDi od roku výroby 2018, najdete jí u Octávií 1,4, dále u Karoqu 1,5 2,0, v Octavii 2,0 a u zmíněných Superbů 2,0.)
DQ 400 - 6 st. "automat", opět 1 společná náplň, mokré spojky. Tato převodovka je použita v Škoda Superb III 1.4 TSI iV PHEV 2019 výše.
Toto jsou tedy nejčastější aut. převodovky, a to z řady DSG, které používá Škoda Auto, a které jsou použity i napříč koncernem, kde se osazují většinou u 4 válcových motorů příčně, u 6 válcových motorů se pak používají výhradně jiné, podélné - směrem za motor, a to převážně DSG7-DL 501, případně její mladší, ne příliš spolehlivý brácha DSG7-DL 382, a to především v modelech Audi, případně jí má např. i VW Phideon. Každopádně princip převodovky je stále stejný, stejně jako co se týče olejů DCT a podléhají stejnému olejovému servisu.
Není automat jako automat
Pozn.: Slovíčko automat je v uvozovkách proto, že DSG není klasický automat, ale jedná se o dvouspojkovou elektronickou převodovku, proto i název DSG (Direct Shift Gearbox) - případně známe i označení Dual Clutch Transmission, což značí i oleje pro DSG, a to jsou oleje DCT.
Klasický automat je pak charakterizován tzv. hydroměničem, který nahrazuje spojky a na základě točivého momentu mění rychlostní stupně a je tak tou pravou automatickou převodovkou ve svém významu označení

Pochopitelně převodovka DSG je použita napříč koncernem a mají jí jak vozy Škoda, tak i VW, Seat a Audi, která jí nazývá jinak, a to S-Tronic a použila jí ve svých vozech už v roce 2003 ve vozech Golf R32 a Audi TT 3.2. DSG osadili ale např. i ve Fordu s označením Power Shift nebo i v Mercedesu u příčně uložených motorů, kde jí mají i např. modely 45 AMG. Je pak běžně v Passatech, Golfech, Leonech, či x modelů Audi a výčet jak to je, by zde byl na velice dlouho, tudíž si toto musí zjistit sám o jaký model DSG se v jejich případě jedná.
https://www.red-rider.cz/vymena-oleje-v ... g7mqd3iq83
-
- Příspěvky: 678
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: Olej do DSG převodovky DQ500/DQ250, DQ400 ( DQ381)
"Pár litrů" oleje pro DSG jsem již prodal od následujících firem, nikdo si nestěžoval
Yacco ATF DCT
https://yacco.com/en/our-products/gearb ... tf-dct-135
Dostupný zde:
https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-ATF-DCT-5l-d1826.htm
Amsoil DCT Fluid
https://www.amsoil.com/p/amsoil-100-syn ... fluid-dct/
Dostupný zde:
https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil-100 ... -d2395.htm


Yacco ATF DCT
https://yacco.com/en/our-products/gearb ... tf-dct-135
Dostupný zde:
https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-ATF-DCT-5l-d1826.htm
Amsoil DCT Fluid
https://www.amsoil.com/p/amsoil-100-syn ... fluid-dct/
Dostupný zde:
https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil-100 ... -d2395.htm