Leto Ravenol DXG 5W30 - tu budem ešte experimentovať ale všetko bude SAE 5W30 v ACEA A5 , takže znížená HTHS Zima Ravenol SFE 5W20 - mám zásobu ešte tak na tri zimi, potom možno rovnaká SAE ako leto
Tretia volba by bola do budúcna 0W30 A5 (znížená HTHS) celorocne.
jarson: Tvoje Carina co se tyče spotřeby ukazuje že downsizing stál za prd. 33 let staré autičko s 1,6 l a 6,9 l/100 km.
Já měl u Corollky od tovární 0w20 do M1 FS 0w40 a subjektivně, pro moje ucho, se nejlíp osvědčily DXG 5w30 a M1 LV 0w30.
abc píše: ↑čtv led 16, 2025 10:02 jarson: Tvoje Carina co se tyče spotřeby ukazuje že downsizing stál za prd. 33 let staré autičko s 1,6 l a 6,9 l/100 km.
Na tvém názoru bude asi něco pravdy - 3.2 R6 1994 s najetými 250tis.km má za pět let, co ji vlastním, průměrnou spotřebu 7,97...
Olej celoročně 5W40, jen aktuálně na vyzkoušení 0W40, výměny po 10tis.km, následovat bude návrat opět k 5W40 (Shell HU.)
Iste
Ale aby sme boli objektivni - vaha 1190kg ( ak sa nemylim ..) a profil jazd 60/40 v prospech dlhsich mimo mesto. To podla skusenosti je dost podstatne. Ciste mesto to vyskoci hned kludne az k 8 .
Ale inak mas pravdu.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Většina vozového parku jede 5W-40 Ravenol VMO, část jede momentálně 10W-40, ale ta přejde taktéž na VMO, potom F3 jede 0W-40 a momentálně stojící Mazda 5W nebo 10W-50 podle toho, co seženu.
Motocyklový park potom 10W-40 do Kawy a 15W-50 do Benellky