Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
dusangabor
Příspěvky: 3
Registrován: pát lis 29, 2024 21:42

Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od dusangabor »

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Nedávno jsem zakoupil vozidlo VW Golf 7, 1.5 TSI 96 kw (2019) a majitel předemnou nechal měnit olej v autorizovaném servise, kde mu tam dali 0w30 long life (G S55545S9), kdy měl nastavený proměnlivý interval a olej měnil po 30 000 km. Já po zakoupení zašel do autorizovaného servisu (z důvodu, že jsem nevěděl jaký olej použít), kde jsem chtěl změnit interval na 15 000 km a rovnou nechat olej vyměnit. Poté co jsem si vozidlo vyzvedl, tak jsem se divil, dali mi tam olej 0w20 VW 508, tedy úplně jiný olej. Měl jsem za to, že když si nechám změnit interval na pevný (15000km), tak mi tam dají jiný olej. V servisní knížce jsem dohledal, že je možné použít olej s normou VW 508 00 nebo VW 504 00.
Chtěl bych se tedy zeptat, zda výměna v autorizovaným servise je v pořádku za tento typ oleje a zda je možné při další výměně, kterou bych si chtěl udělat sám použít olej 5w30. Byl bych rád i za konkrétní značku či odkaz na nějaký vhodný a kvalitní olej.
Děkuji mockrát.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1969
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od BigBang »

0W-20 ti tam dali, protože to lejou do všeho, co jim tam přijede. Úplně v klidu tam při další výměně, hned po zimě, protože LL intervaly, dej 0W-30 nebo 5W-30. Autu se nic nestane a motor ti jen poděkuje :wink:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Brembo
Příspěvky: 2396
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od Brembo »

z 0W-20 bude po 30 tisíc tak 0W-10
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1925
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od kornel »

Brembo píše: sob lis 30, 2024 10:38 z 0W-20 bude po 30 tisíc tak 0W-10
jedine prienikom a nevypareným palivom (ak sa jazdia často krátke trasy a poskaky po meste..) inak vačšina 0w-20 bude (vo všeobecnosti) viskozitne stabilnejšia, než 0/5w-30 (logické a aj dokázané skutočnosti)... naviac pri krátkych jazdách PP vyzve podstatne skôr na výmenu než 30tkm.. To je len pre doplnenie

Inak súhlasím s tým, že by som v tomto motore používal kvalitnú 0/5W-30 VW504/507 max. do 15tis.km ak minimum krátkych jázd a nie časté studené štarty.. v opačnom prípade max 10tis.km.. ak hlavne mesto a len zriedka jazdy nad 50 a viac km, tak max 6-7tkm.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28296
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od Pitris »

kornel píše: sob lis 30, 2024 10:49
Inak súhlasím s tým, že by som v tomto motore používal kvalitnú 0/5W-30 VW504/507 max. do 15tis.km ak minimum krátkych jázd a nie časté studené štarty.. v opačnom prípade max 10tis.km.. ak hlavne mesto a len zriedka jazdy nad 50 a viac km, tak max 6-7tkm.
Ano, taky jsem za olej VW504 0w30, a interval výměny jak napsal kornel :wink: A pokud bude ta delší jízda tak po prohřátí je potřeba to vyhnat v otáčkách nad 4.t. protože přímovstřik se při nízkých otáčkách zakarbonovává. A jestli si to chceš i nechat, tak by bylo záhodno uvažovat o výměně i převoďáku a chladicí kapaliny páč nejsou celoživotní. Já bych to udělal nejspíše tak že bych tam nechal tak na 3 tkm tu 0w20 na pročištění po těch LL výměnách a pak dal 0w30 VW504. A jestli konkrétní tip, tak třeba
Shell Helix Ultra Professional AV-L, Valvoline SynPower XL-III C3, Mobil1 ESP, Ravenol VSW, Yacco Lube W, Q8 Formula Exclusive V, Motul Specific 504/507 nebo Eurol Syntence FS. 👍
A jestli si chtěl 5w30 tak např. Yacco VX 1000 LL III, Q8 Formula Prestige V, Havoline ProDS V, Ravenol VMP či Millers EE Performance C3.
A je lepší tankovat N98 (buď ONO, Eurooil, KM Prona, Unicorn a doaditivovávat třeba VIF-em nebo Wynns-em, nebo "prémiovky" OMV MM, MOL 100, Verva 100, Shell V-Power Nitro+).
PS: Předpis výrobce na výměnu filtrů a svíček je taky hodně optimistický (rozuměj dlouhý)...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5965
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od jerome »

dusangabor píše: sob lis 30, 2024 9:55 Já po zakoupení zašel do autorizovaného servisu (z důvodu, že jsem nevěděl jaký olej použít), ... V servisní knížce jsem dohledal, že je možné použít olej s normou VW 508 00 nebo VW 504 00.
Chtěl bych se tedy zeptat, zda výměna v autorizovaným servise je v pořádku za tento typ oleje a zda je možné při další výměně, kterou bych si chtěl udělat sám použít olej 5w30. Byl bych rád i za konkrétní značku či odkaz na nějaký vhodný a kvalitní olej.
Děkuji mockrát.
No vidíš,keď si trochu pohľadal,tak si sám zistil aký olej je vhodný do tohto motora :wink:
V servise zvolili možnosť VW508 pod ktorú spadajú novšie eko oleje SAE 0W20
Ak si budeš sám meniť olej siahni po VW504 Táto norma ti ponúkne dosť solídny výber olejov a tebe zvolenou SAE 5W30 motoru nijako neublížiš skôr naopak :wink: Ak by si tápal s výberom tak siahni po Mobil1 a máš pokoj. Interval výmeny si zvoľ podľa typu jázd na tie ich pevné či premenlivé sa vybodni :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
tomxass
Příspěvky: 338
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od tomxass »

Na zimu určite lacný výborný Shell Helix Ultra AV-L 0W-30.
Na leto by som dal Mobil 1 ESP 5W-30.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5965
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od jerome »

I tak še dá 😉👍
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
dusangabor
Příspěvky: 3
Registrován: pát lis 29, 2024 21:42

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od dusangabor »

Díky všem za odpověď, vaše rady jsem hodil do chatu GPT, tak aby mi udělal shrnutí informací. Co si o tom myslíte ?

1. Olej a intervaly výměny
Aktuální situace:
Máte v motoru olej 0W20 (VW 508 00), který je spíše vhodný pro long-life intervaly (30 000 km).
Tento olej však není ideální pro pevný interval 15 000 km nebo kratší jízdy.

Doporučení:
Po zimě (cca 5000 km) olej vyměňte za 5W30 nebo 0W30 (VW 504 00/507 00), které jsou vhodnější pro váš režim a interval.
Výměna oleje max. každých 15 000 km nebo 1x ročně.
Možné značky olejů: Mobil1 ESP, Shell Helix Ultra, Ravenol VMP, Valvoline SynPower XL-III.

2. Další údržba

Chladicí kapalina:
Kapalinu doporučenou pro VW (G13 nebo G12 evo) nechte po zimě zkontrolovat a vyměnit, pokud nebyla měněna posledních 5–6 let.

Převodový olej:
Olej v převodovce není „celoživotní.“ Doporučuje se jeho výměna cca po 100 000 km nebo po 6 letech.
Použijte olej specifikovaný výrobcem pro váš typ převodovky.

3. Jízdní režim a péče o motor

Denní jízdy:
Vaše trasy (30–40 km denně) jsou dostačující k zahřátí motoru, což je výhodné pro životnost oleje.

Delší jízdy:
Při delších trasách (nad 50 km) je dobré motor občas vytočit nad 4000 ot./min (po zahřátí), což pomáhá proti karbonovým usazeninám u přímovstřikového motoru.

4. Další doporučení

Tankování:
Upřednostňujte benzín s vyšším oktanovým číslem (N98) a zvažte přidání aditiva (např. VIF nebo Wynns), zejména při častějším tankování běžného benzínu.

Filtry a svíčky:
Výrobce doporučuje delší intervaly výměny filtrů a svíček, ale je lepší kontrolovat a měnit je častěji – zejména vzduchový filtr a zapalovací svíčky (cca každých 30 000 km).

Shrnutí:
Výměna oleje: Po zimě přejít na 5W30 nebo 0W30 (VW 504 00).
Intervaly: Pevný interval max. 15 000 km nebo 1 rok.
Další údržba: Po zimě vyměnit chladicí kapalinu a převodový olej (pokud nebyl měněn).
Jízdní styl: Udržovat motor v dobré kondici pravidelným vytáčením po zahřátí.
Tankování a aditiva: Tankovat kvalitní palivo a občas použít aditivum.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5965
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od jerome »

Celkom fajn sa s tým vysporiadal :)
dusangabor píše: pon pro 02, 2024 19:11 1. Olej a intervaly výměny
Aktuální situace:
Máte v motoru olej 0W20 (VW 508 00), který je spíše vhodný pro long-life intervaly (30 000 km).
Tento olej však není ideální pro pevný interval 15 000 km nebo kratší jízdy.
Keby si jazdil vyslovene dlhé trasy, tak by bolo pre motor práveže fajn, keby sa tento olej vymenil už po 15.000km a nedržať ho tam celých 30.000km :P Ale v tej druhej časti vety prichádza na Brembove slová,že pri tých kratších jazdách bude tá 0W20 zakrátko 0W10 :mrgreen: takže vyslovene nevhodný olej :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
dusangabor
Příspěvky: 3
Registrován: pát lis 29, 2024 21:42

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od dusangabor »

Mám v plánu po 5000 km olej 0w20 VW 508 00 vyměnit za olej 0w30 nebo 5w30 VW 504 00 společně se všemi filtry, nechat zkontrolovat kvalitu chladící kapaliny, vyměnit olej v převodovce (teď stav 73tis km) a zkontrolovat všechny svíčky. Chtěl bych koupit nějaké kvalitní aditivum a olej měnit max. do 15 tis. km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28296
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od Pitris »

Ano, pěkně poskládané :wink:
S jednou nepřesností....
dusangabor píše: pon pro 02, 2024 19:11 Díky všem za odpověď, vaše rady jsem hodil do chatu GPT, tak aby mi udělal shrnutí informací. Co si o tom myslíte ?

1. Olej a intervaly výměny
Aktuální situace:
Máte v motoru olej 0W20 (VW 508 00), který je spíše vhodný pro long-life intervaly (30 000 km).
Tento olej však není ideální pro pevný interval 15 000 km nebo kratší jízdy.
Ten bod 1)
Long life je NEVHODNÝ pro motor, protože ho nedává ŽÁDNÝ olej. Ten olej 0w20 je právě že vhodný na KRÁTKÉ jízdy. Je - zjednodušeně - řídký. Ovšem TO je problém u delších jízd, kdy může zřídnout moc. Avšak pro žadný olej není špatně ho vyměnit dřív - ba naopak !! Čím dřív tím líp. Ale 0w30/5w30 snese i vyšší zatížení.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28296
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od Pitris »

dusangabor píše: pon pro 02, 2024 20:23 Mám v plánu po 5000 km olej 0w20 VW 508 00 vyměnit za olej 0w30 nebo 5w30 VW 504 00 společně se všemi filtry, nechat zkontrolovat kvalitu chladící kapaliny, vyměnit olej v převodovce (teď stav 73tis km) a zkontrolovat všechny svíčky. Chtěl bych koupit nějaké kvalitní aditivum a olej měnit max. do 15 tis. km.
:wink: :wink: :wink: Jen bych po 6 letech a skoro 80 tkm chladicí kapalinu a převoďák nechal NE zkontrolovat ale vyměnit. A do benzinu třeba
https://www.millersoils.cz/petrol-power-ecomax?c=102
https://www.red-rider.cz/1975-vif-super ... 00-ml.html
https://www.oleje.cz/wynns-supremium-pe ... wwQAvD_BwE
Ty jsou do každé nádrže. Anebo na občasně
https://www.red-rider.cz/11913-bg-213-f ... 25-ml.html
https://www.aditivujeme.cz/aditiva-do-b ... 33005.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
PUO
Příspěvky: 125
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od PUO »

Dusangabor: na jar - kompletnú údržbu, tak ako by to malo byť 👍 Máš to dobre naplánované. K tomu tvrdeniu - 0W20 bude zakrátko 0W10. Zatiaľ som nezaznamenal pri žiadnej z analýz taký prudký pokles. A že som videl už peknú kopu. Samozrejme riedenie oleja palivom je reálny problém!! Takže zvýšenie vyskozity je úplne logické, rana istoty 👍. Samozrejme pri olejoch podozrivo až extrémne lacných, alebo neznámeho pôvodu je to riziko omnoho väčšie. Existuje konkrétny test na stabilitu v šmyku a pokles vyskozity olejov Mobil 1 - Esp X2 0w20+ Esp lv 0W30. Simulácia - 10t.km v zmiešanej premávke. Takmer žiadny pokles vyskozity - cca 1-2% . P.S. Ako niekolkrat zdôraznil SHI v inom vlakne - keď si vyberá oleje 0W20 alebo všeobecne oleje zo zníženou viskozitu tak si starostlivo vyberá renomovaných výrobcov, s kvalitnými zakl.olejmi. Ale samozrejme zvýšenie vyskozity bude vždy najbezpečnejšie riešenie! 👍 A samozrejme žiadne LL intervaly. 👍
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1925
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Změna proměnlivého intervalu na pevný /0w20 na 5w30/

Příspěvek od kornel »

preto som aj úž v začiatku tejto konkrétnej debaty uviedol :arrow:
kornel píše: sob lis 30, 2024 10:49
Brembo píše: sob lis 30, 2024 10:38 z 0W-20 bude po 30 tisíc tak 0W-10
jedine prienikom a nevypareným palivom (ak sa jazdia často krátke trasy a poskaky po meste..)
pretože visko rozsah 0w-20 a ešte v prípade použitia naozaj kvalitného oleja so silným základovým olejom, tá viskozita dokáže poklesnúť prakticky len z tohto dôvodu, inak žiadne poklesy k 0w-10 sa tu nekonajú :!: Isteže aj ja sa prikláňam v tomto prípade (ako som už tiež uviedol) k celkovo vyššej istote v mazaní a použití 0/5w-30 VW504
Odpovědět