Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
Moderátor: Colommbo
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
No, neviem, diesel ani nemam, ale co som zachytil od inych, tak vraj kysly zapach hned po starte byva u dieslov normalny. Suvisi to nejako s nedokonalym spalovanim bezprostredne po starte a nejakym amoniakom , co sa vraj pri tom tvori. Malo by to trvat kratko , max par desiatok sekund .
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
Asi budem vyberať z týchto: Mobil1 ESP alebo Shell Helix Ultra ECT, ešte nie som pevne rozhodnutý či 0w-30 alebo 5w-30, trocha viac sa prikláňam k 0w. Tie oleje sú celkom podobné, Mobil obsahuje molybden-80, Shell cca 2x viac bóru. Mobil je drahší o 1,7€/l. Neviem či stojí za ten príplatok.
TBN..8,7-8,9 / popol..0,88-0,9.
TBN..8,7-8,9 / popol..0,88-0,9.
Naposledy upravil(a) randal dne stř říj 02, 2024 18:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
M1 ESP 5w30 s API SP formuláciou: Bor - 160ppm, Mo - 0ppm
M1 ESP 5w30 s API SN formuláciou: Bór - 330ppm, Mo - 80 ppm (použitý efektívny 3-jadrový molybden.. mimochodom ako patent Infineum dvorný kuchár aditivných konceptov pre ExxonMobil ktorý je jeho spoluvlastníkom)
vs.
Shell Helix Ultra ECT 5W30: Bór - 76ppm, Mo - 0ppm
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
zmenou oleja hrubší chod motora nezmeníš. Je to prejav diesela v dosledku nedokonalého spalovania. 4iastočne to možu ovplivnit aditíva na zvýšenie cetánového čísla,alebo nafta s vyšším cetánovým číslom.randal píše: ↑úte říj 01, 2024 22:02 Aj Maxlife som mal v hľadáčiku, no po skusenosti zo Synpowerom by som skusil inú značku, ale Maxlife ešte zvážim, určte nezavrhujem.
Zaujíma ma či by pri 0w-30 nemal motor hladší chod a predsa nie väčšiu spotrebu oleja ako doteraz, alebo idem zlou cestou?
ps. pri mojom nízkom ročnom nájazde by som nemal zvážiť C3 (a vybrať olej s vyšším TBN okolo 7-8mg KOH/g a vyšším obsahom popola 0,7-0,9)?
pps. ten Syn Power má extra vysoký obsah vápnika, rozmýšľam či nebola počiatočná spotreba oleja práve kvôli tomu (čistiace schopnosti)
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
áno,každý diesel pri studenom štarte produkuje typický zápach,ktorý po pár sekundách zmiznejarson1 píše: ↑stř říj 02, 2024 15:57 No, neviem, diesel ani nemam, ale co som zachytil od inych, tak vraj kysly zapach hned po starte byva u dieslov normalny. Suvisi to nejako s nedokonalym spalovanim bezprostredne po starte a nejakym amoniakom , co sa vraj pri tom tvori. Malo by to trvat kratko , max par desiatok sekund .
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
Áno to platí pre 5w30, pre 0w30 je tak ako som písal.kornel píše: ↑stř říj 02, 2024 19:59M1 ESP 5w30 s API SP formuláciou: Bor - 160ppm, Mo - 0ppm
M1 ESP 5w30 s API SN formuláciou: Bór - 330ppm, Mo - 80 ppm (použitý efektívny 3-jadrový molybden.. mimochodom ako patent Infineum dvorný kuchár aditivných konceptov pre ExxonMobil ktorý je jeho spoluvlastníkom)
vs.
Shell Helix Ultra ECT 5W30: Bór - 76ppm, Mo - 0ppm
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
randal píše: ↑stř říj 02, 2024 22:04Áno to platí pre 5w30, pre 0w30 je tak ako som písal.kornel píše: ↑stř říj 02, 2024 19:59M1 ESP 5w30 s API SP formuláciou: Bor - 160ppm, Mo - 0ppm
M1 ESP 5w30 s API SN formuláciou: Bór - 330ppm, Mo - 80 ppm (použitý efektívny 3-jadrový molybden.. mimochodom ako patent Infineum dvorný kuchár aditivných konceptov pre ExxonMobil ktorý je jeho spoluvlastníkom)
vs.
Shell Helix Ultra ECT 5W30: Bór - 76ppm, Mo - 0ppm
molybden- mobil..80, shell..0, bor- mobil..345, shell..638
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
A niečo z týchto len dvoch údajov teda konkrétne aj vyvodzuješ ?
Boru je u toho shellu o ca 100-150ppm menej podľa posledných dvoch dostupných analýz , ale to je vskutku nepodstatné..
Boru je u toho shellu o ca 100-150ppm menej podľa posledných dvoch dostupných analýz , ale to je vskutku nepodstatné..
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
Nič mimoriadne, možno bór do určitej miery nahrádza molybden, ako prvok proti opotrebeniu.
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
Vyskytuje sa to takisto pri krátkych jazdác. Po prepálení celeho potrubia dlhšou jazdou ide z výfuku dá sa povedať už vôňa Samozrejme na staršie benzíny sa to nechytájarson1 píše: ↑stř říj 02, 2024 15:57 No, neviem, diesel ani nemam, ale co som zachytil od inych, tak vraj kysly zapach hned po starte byva u dieslov normalny. Suvisi to nejako s nedokonalym spalovanim bezprostredne po starte a nejakym amoniakom , co sa vraj pri tom tvori. Malo by to trvat kratko , max par desiatok sekund .
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
Pre porovnanie Mobil ESP 0W30 a Shell ECT C2/C3 0W30, stredný stĺpec druhý údaj zdola, je to oxidácia? U Mobilu takmer 3x viac, je to zlé, alebo netreba tomu venovať pozornosť? To isté pri 1,6benzin VW POLO cca rovnaký nájazd km.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/285 ... e-10000km/
https://www.oil-club.ru/forum/topic/477 ... 50km255ch/
... a Mobil rýchlejšie vyčerpáva TBN, dúfam že čítam dobre ten rozbor
https://www.oil-club.ru/forum/topic/285 ... e-10000km/
https://www.oil-club.ru/forum/topic/477 ... 50km255ch/
... a Mobil rýchlejšie vyčerpáva TBN, dúfam že čítam dobre ten rozbor
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
Nerieš chujoviny, lebo sa z toho zblázniš
V našich podmienkach ti stačí akákoľvek 5W30-ka. Keď jazdíš kratšie trasy a častejšie štart-stop tak budiž 0W30. Mobilom nič nepokazíš, nemusiš sa ho báť
V našich podmienkach ti stačí akákoľvek 5W30-ka. Keď jazdíš kratšie trasy a častejšie štart-stop tak budiž 0W30. Mobilom nič nepokazíš, nemusiš sa ho báť
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
nejako sa to tu zacina vymykat kontrole, jebni tam nejaky olej, shell alebo mobil a jazdi, alebo najlepsie kup oba a vymenis ich po sebe a sam budes vediet porovnat oleje na vlastne usi, ale oba budu fungovat dobre
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF
Asi tak jak píše jerome a bjukemen.
A Ty píšeš že....
A Ty píšeš že....
On totiž nejlepší olej je ona včasná výměna
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF