Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

jarson1
Příspěvky: 2346
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od jarson1 »

No, neviem, diesel ani nemam, ale co som zachytil od inych, tak vraj kysly zapach hned po starte byva u dieslov normalny. Suvisi to nejako s nedokonalym spalovanim bezprostredne po starte a nejakym amoniakom , co sa vraj pri tom tvori. Malo by to trvat kratko , max par desiatok sekund .
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
randal
Příspěvky: 34
Registrován: úte říj 01, 2024 15:21

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od randal »

Asi budem vyberať z týchto: Mobil1 ESP alebo Shell Helix Ultra ECT, ešte nie som pevne rozhodnutý či 0w-30 alebo 5w-30, trocha viac sa prikláňam k 0w. Tie oleje sú celkom podobné, Mobil obsahuje molybden-80, Shell cca 2x viac bóru. Mobil je drahší o 1,7€/l. Neviem či stojí za ten príplatok.
TBN..8,7-8,9 / popol..0,88-0,9.
Naposledy upravil(a) randal dne stř říj 02, 2024 18:56, celkem upraveno 1 x.
randal
Příspěvky: 34
Registrován: úte říj 01, 2024 15:21

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od randal »

Obrázek
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1868
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od kornel »

randal píše: stř říj 02, 2024 18:44 Asi budem vyberať z týchto: Mobil1 ESP alebo Shell Helix Ultra ECT, ... Tie oleje sú celkom podobné, Mobil obsahuje molybden-80, Shell cca 2x viac bóru.
M1 ESP 5w30 s API SP formuláciou: Bor - 160ppm, Mo - 0ppm
M1 ESP 5w30 s API SN formuláciou: Bór - 330ppm, Mo - 80 ppm (použitý efektívny 3-jadrový molybden.. mimochodom ako patent Infineum :arrow: dvorný kuchár aditivných konceptov pre ExxonMobil ktorý je jeho spoluvlastníkom)
vs.
Shell Helix Ultra ECT 5W30: Bór - 76ppm, Mo - 0ppm
Brembo
Příspěvky: 2377
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od Brembo »

randal píše: úte říj 01, 2024 22:02 Aj Maxlife som mal v hľadáčiku, no po skusenosti zo Synpowerom by som skusil inú značku, ale Maxlife ešte zvážim, určte nezavrhujem.
Zaujíma ma či by pri 0w-30 nemal motor hladší chod a predsa nie väčšiu spotrebu oleja ako doteraz, alebo idem zlou cestou?
ps. pri mojom nízkom ročnom nájazde by som nemal zvážiť C3 (a vybrať olej s vyšším TBN okolo 7-8mg KOH/g a vyšším obsahom popola 0,7-0,9)?
pps. ten Syn Power má extra vysoký obsah vápnika, rozmýšľam či nebola počiatočná spotreba oleja práve kvôli tomu (čistiace schopnosti)
zmenou oleja hrubší chod motora nezmeníš. Je to prejav diesela v dosledku nedokonalého spalovania. 4iastočne to možu ovplivnit aditíva na zvýšenie cetánového čísla,alebo nafta s vyšším cetánovým číslom.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2377
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od Brembo »

jarson1 píše: stř říj 02, 2024 15:57 No, neviem, diesel ani nemam, ale co som zachytil od inych, tak vraj kysly zapach hned po starte byva u dieslov normalny. Suvisi to nejako s nedokonalym spalovanim bezprostredne po starte a nejakym amoniakom , co sa vraj pri tom tvori. Malo by to trvat kratko , max par desiatok sekund .
áno,každý diesel pri studenom štarte produkuje typický zápach,ktorý po pár sekundách zmizne
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
randal
Příspěvky: 34
Registrován: úte říj 01, 2024 15:21

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od randal »

kornel píše: stř říj 02, 2024 19:59
randal píše: stř říj 02, 2024 18:44 Asi budem vyberať z týchto: Mobil1 ESP alebo Shell Helix Ultra ECT, ... Tie oleje sú celkom podobné, Mobil obsahuje molybden-80, Shell cca 2x viac bóru.
M1 ESP 5w30 s API SP formuláciou: Bor - 160ppm, Mo - 0ppm
M1 ESP 5w30 s API SN formuláciou: Bór - 330ppm, Mo - 80 ppm (použitý efektívny 3-jadrový molybden.. mimochodom ako patent Infineum :arrow: dvorný kuchár aditivných konceptov pre ExxonMobil ktorý je jeho spoluvlastníkom)
vs.
Shell Helix Ultra ECT 5W30: Bór - 76ppm, Mo - 0ppm
Áno to platí pre 5w30, pre 0w30 je tak ako som písal.
randal
Příspěvky: 34
Registrován: úte říj 01, 2024 15:21

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od randal »

randal píše: stř říj 02, 2024 22:04
kornel píše: stř říj 02, 2024 19:59
randal píše: stř říj 02, 2024 18:44 Asi budem vyberať z týchto: Mobil1 ESP alebo Shell Helix Ultra ECT, ... Tie oleje sú celkom podobné, Mobil obsahuje molybden-80, Shell cca 2x viac bóru.
M1 ESP 5w30 s API SP formuláciou: Bor - 160ppm, Mo - 0ppm
M1 ESP 5w30 s API SN formuláciou: Bór - 330ppm, Mo - 80 ppm (použitý efektívny 3-jadrový molybden.. mimochodom ako patent Infineum :arrow: dvorný kuchár aditivných konceptov pre ExxonMobil ktorý je jeho spoluvlastníkom)
vs.
Shell Helix Ultra ECT 5W30: Bór - 76ppm, Mo - 0ppm
Áno to platí pre 5w30, pre 0w30 je tak ako som písal.
molybden- mobil..80, shell..0, bor- mobil..345, shell..638
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1868
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od kornel »

A niečo z týchto len dvoch údajov teda konkrétne aj vyvodzuješ ? :idea:
Boru je u toho shellu o ca 100-150ppm menej podľa posledných dvoch dostupných analýz , ale to je vskutku nepodstatné..
randal
Příspěvky: 34
Registrován: úte říj 01, 2024 15:21

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od randal »

Nič mimoriadne, možno bór do určitej miery nahrádza molybden, ako prvok proti opotrebeniu.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5920
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od jerome »

jarson1 píše: stř říj 02, 2024 15:57 No, neviem, diesel ani nemam, ale co som zachytil od inych, tak vraj kysly zapach hned po starte byva u dieslov normalny. Suvisi to nejako s nedokonalym spalovanim bezprostredne po starte a nejakym amoniakom , co sa vraj pri tom tvori. Malo by to trvat kratko , max par desiatok sekund .
Vyskytuje sa to takisto pri krátkych jazdác. Po prepálení celeho potrubia dlhšou jazdou ide z výfuku dá sa povedať už vôňa :) Samozrejme na staršie benzíny sa to nechytá :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
randal
Příspěvky: 34
Registrován: úte říj 01, 2024 15:21

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od randal »

Pre porovnanie Mobil ESP 0W30 a Shell ECT C2/C3 0W30, stredný stĺpec druhý údaj zdola, je to oxidácia? U Mobilu takmer 3x viac, je to zlé, alebo netreba tomu venovať pozornosť? To isté pri 1,6benzin VW POLO cca rovnaký nájazd km.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/285 ... e-10000km/
https://www.oil-club.ru/forum/topic/477 ... 50km255ch/
... a Mobil rýchlejšie vyčerpáva TBN, dúfam že čítam dobre ten rozbor :?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5920
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od jerome »

Nerieš chujoviny, lebo sa z toho zblázniš :lol:
V našich podmienkach ti stačí akákoľvek 5W30-ka. Keď jazdíš kratšie trasy a častejšie štart-stop tak budiž 0W30. Mobilom nič nepokazíš, nemusiš sa ho báť :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
bjukemen
Příspěvky: 5022
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od bjukemen »

nejako sa to tu zacina vymykat kontrole, jebni tam nejaky olej, shell alebo mobil a jazdi, alebo najlepsie kup oba a vymenis ich po sebe a sam budes vediet porovnat oleje na vlastne usi, ale oba budu fungovat dobre
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28164
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Honda CR-V 2,2 i-ctdi 2009 bez DPF

Příspěvek od Pitris »

Asi tak jak píše jerome a bjukemen.
A Ty píšeš že....
randal píše: úte říj 01, 2024 20:42 Ročne najazdím len 3000km (okresky a mesto, diaľnice nejazdím vôbec), ale olej predsa chcem meniť ročne.
On totiž nejlepší olej je ona včasná výměna👍
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět