HTHS viskozita
Moderátor: Colommbo
Re: HTHS viskozita
jerome: len ciastocna pravda je ze iba natahovanie intervalov suvisi so zapekanim kruzkov, za to vo velkej miere moze HTHS ( a hlavne zahustovadla) ako taka, a samozrejme spolu s tym podtacanie motora a ine aspekty, ale pointa bola o HTHS ako takej..
ale pozor hlavna pricina zapekania kruzkov je chyba motora, ked nieco inzinieri zle navrhnu mozes robit co chces
ale pozor hlavna pricina zapekania kruzkov je chyba motora, ked nieco inzinieri zle navrhnu mozes robit co chces
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: HTHS viskozita
Ja som tento problém nemal ani nemám dodnes, pritom v mojej 1.4 nikdy žiaden špičkový olej nebol. V začiatkoch 15W40 a potom 10W40. S 5W40 som experimentoval len pár krát. Takže, podľa mňa, neni to len o tom,že akonáhle použiješ olej s HTHS 3,5 a viac musí nastať tento problém. Podtáčanie ? Čo ja viem... skôr ním trpia rozvody a samotné zanášanie sa motoru,ale zapečenie by som skôr pripísal k nedostatočnému chladeniu motora,prehrievaniu sa oleja. Na druhej strane je možné,že použitím oleja s nižšou HTHS, tj oleja iným základovým olejom a inými prísadami by k takémuto niečomu neprišlo...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Re: HTHS viskozita
oleje 10w-40, a 15w-40 ani nehovoriac potrebujú len minimum polymérov viskozity a zahusťovadiel na dosiahnutie požadovaného viskozitného priebehu počas ohrievania oleja na prevádzkové teploty.
Jednoducho povedané.. základový olej (označme ho ako č.1) ktorý je sám o sebe už pri nízkej teplote vysoko viskózny, nepotrebuje ani zdaľeka tolko polymérov a zahusťovadiel aby vo finále jeho viskozita bola rovnaká alebo veľmi podobná ako základový olej (označme ho č.2) ktorý je sám o sebe výrazne menej viskózny (ovela viac tekutejší) pri nízkych teplotách.. a tento musí tých polymérov a zahusťovadiel rôznych druhov obsahovať omnoho viac, aby tie účinne s ohrevom oleja brzdili pokles viskozity vlastného základového oleja s cieľom dosiahnúť vo finále pri rovnakej prevádzkovej teplote tú "istú" alebo podobnú hodnotu ako olej č.1
samozrejme aj taký olej 0w-40 nemusí mať použité veľmi vysoké množstvo týchto polymérov (ale to si vyžaduje jednak použiť tie najkvalitnejšie suroviny od "base oil" až po samotné konkrétne druhy polymérov - tzn. ako sú odolné voči degradácii ako synergicky sú schopné spolupracovať s ostatnými aditívami v oleji a to najmä disperzantmi ako ich dispezanty dokážú izolovať po tom čo stratia svoju pôvodnú funkciu) a može byť pomerne stabilný a strihovo relatívne odolný (záleží od konkrétneho motora a spôsobu prevádzkovania).
To podtáčanie bjuk predpokladám myslel, že pri takejto prevádzke prebieha nedokonalé spaľovanie (naviac u priamovstrekov ešte podporené aj agresívnym prekrývaním ventilov - ako funkcia vnútorného EGR), ktoré logicky intenzívne podporuje vytváranie vysokých množstiev samotného karbónu (ktorý je teda najpodstatnejším vkladom v úsadách na krúžkoch).
Jednoducho povedané.. základový olej (označme ho ako č.1) ktorý je sám o sebe už pri nízkej teplote vysoko viskózny, nepotrebuje ani zdaľeka tolko polymérov a zahusťovadiel aby vo finále jeho viskozita bola rovnaká alebo veľmi podobná ako základový olej (označme ho č.2) ktorý je sám o sebe výrazne menej viskózny (ovela viac tekutejší) pri nízkych teplotách.. a tento musí tých polymérov a zahusťovadiel rôznych druhov obsahovať omnoho viac, aby tie účinne s ohrevom oleja brzdili pokles viskozity vlastného základového oleja s cieľom dosiahnúť vo finále pri rovnakej prevádzkovej teplote tú "istú" alebo podobnú hodnotu ako olej č.1
samozrejme aj taký olej 0w-40 nemusí mať použité veľmi vysoké množstvo týchto polymérov (ale to si vyžaduje jednak použiť tie najkvalitnejšie suroviny od "base oil" až po samotné konkrétne druhy polymérov - tzn. ako sú odolné voči degradácii ako synergicky sú schopné spolupracovať s ostatnými aditívami v oleji a to najmä disperzantmi ako ich dispezanty dokážú izolovať po tom čo stratia svoju pôvodnú funkciu) a može byť pomerne stabilný a strihovo relatívne odolný (záleží od konkrétneho motora a spôsobu prevádzkovania).
To podtáčanie bjuk predpokladám myslel, že pri takejto prevádzke prebieha nedokonalé spaľovanie (naviac u priamovstrekov ešte podporené aj agresívnym prekrývaním ventilov - ako funkcia vnútorného EGR), ktoré logicky intenzívne podporuje vytváranie vysokých množstiev samotného karbónu (ktorý je teda najpodstatnejším vkladom v úsadách na krúžkoch).
- BigBang
- Příspěvky: 1969
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: HTHS viskozita
Při nízkých otáčkách naopak dochází k prohoření směsi, protože má více času. Tedy za předpokladu, že nedochází k LSPI apod. zběsilostem. Samozřejmě se s tím pojí vyšší prohřívání směrem ke kroužkům, nicméně nemalá část vlivu na kroužky je nedostatečný pohyb v drážce. Nižší otáčky = méně kinetické energie kroužků = méně pohybu kroužků v DÚ a HÚ.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: HTHS viskozita
Otáčky sú ale len jednou časť rovnice , ďalšia a dôležitá je záťaž a celkovr mapovanie motora a činnosť EGR ci uz klasického alebo vnútorného cez prekrývanie ventilov.. To by takto všetky autá jazdiace prevažne mestske poskakovacky boli čisté ako psie kaleráby a vieme dobre, že je tomu presne naopak. Krásnym príkladom sú 1.8 a 2.0TSi 2009-2011 rocniky s konštrukčné nepodarenými tenkými vrtanymi krúžkami.. Tie ktoré jazdili kratšie trasy mali krúžky zapečené na betón a ryhy vo valcoch od karbonu zapeceneho v zámkoch aj už pri 60-70tkm ... no tie ktoré jazdili diaľnice bomby, napr. sluzobaky nemali problém ani 300-400 tis.km
Re: HTHS viskozita
u benzinu je zasadne vytacanie nad 4500 ot koli kruzkom
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: HTHS viskozita
no to je otázka....
Na jednej strane je fakt , že pri urcitej teplote ( vznikajucej prave vo vyssich otáčkach) dochádza napr.u sviecok k tzv.samocisteniu, teda , ze sa vypaluje karbon z elektrod. Možno sa tym myslelo, ze by sa to vztahovalo aj na kružky.
Na druhej strane je tu ale tiež fakt, ze pri vyssich teplotách dochadza k tepelnej degradacii oleja , co by naopak mohlo viest k vytvaraniu karbonu.
Jeden z týchto predpokladov zrejme nebude správny. Alebo je vsetko uplne inak...
Ako teda to je?
Na jednej strane je fakt , že pri urcitej teplote ( vznikajucej prave vo vyssich otáčkach) dochádza napr.u sviecok k tzv.samocisteniu, teda , ze sa vypaluje karbon z elektrod. Možno sa tym myslelo, ze by sa to vztahovalo aj na kružky.
Na druhej strane je tu ale tiež fakt, ze pri vyssich teplotách dochadza k tepelnej degradacii oleja , co by naopak mohlo viest k vytvaraniu karbonu.
Jeden z týchto predpokladov zrejme nebude správny. Alebo je vsetko uplne inak...
Ako teda to je?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: HTHS viskozita
vyssie otacky zabezpecia lepsi pohyb kruzkov v drazke a tym mensiu pravdepodobnost zapecenia, resp upchatia drazok
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: HTHS viskozita
Tu súhlasím s Kornelom. Podľa toho čo som vyhľadával info zo zahraničných fór, primárne je zapecenie,piest.kruzkov,piestov spôsobené veľkým množstvom polymerov, modifikatorov. Polymery+vysoké teploty okolo piestov.
Re: HTHS viskozita
Bjuku a těch 4500 si někde četl / našel, nebo si to "střelil od boku"
PS: nemyslím to nijak ironicky, fakt mě zajímá jestli je to néjak potvrzene / ovéřené A je fakt že jsem teď na a ze srazu pavouky vyhnal docela slušně
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 4009
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: HTHS viskozita
Ono to záleží na více faktorech než jen hodit do placu 4500 ot. Jsou motorky,kde to jsou v podstatě volnoběžné otáčky a mají zapečený kroužky ... Nejde prostě říct,jezdi tak a tak a nikdy tě nepotká to a to. Jde o to,jak velké jsou písty,jak jsou udělané drážky, jak je celý motor konstruován, jaký se použije olej,jak tam bude dlouho atd.
Čím víc o tom vím,tím je to vetší alchymie a člověk je pak v pasti. Proto lidem radím jednu poučku. Míň poslouchej a hledej možné problémy a víc jezdi.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: HTHS viskozita
cital som to na forach, aj na oilclub.ru a to su skusenosti ludi co sa tomu venuju..co su vyuceny v odbore reologia a je to take odporucanie ze nad 4500ot. dochadza k nizsej miere koksovania kruzkov
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: HTHS viskozita
Dík
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF