Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

jarson1
Příspěvky: 2280
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od jarson1 »

Vies, on ten privlasok fuel economy je tak trochu zradny. Totiz casto sa stale pouziva ako referencny olej mineral 15w40. A oproti nemu je fuel economy asi uz cokolvek :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Pitris »

A navíc se ten MaxLife FE 5w30 s A1/B1/A5 (asi už) nedá koupit, a i když ho člověk zadá do vyhledávače, tak to většinou "přepadne" (a buď přímo ve vyhledávači nebo až v e-shopu) na MaxLife 5w30 A3/B4 anebo na jeho co jde o aditiva "vošizenou" verzi s C3. Ale na pemě odkaz ještě funguje.
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... S1VIt4vA8t

I když je to celé irelevantní páč ladiki chce dát stejně do Outlandera Shell ECT....:mrgreen:

PS: A když někdo chce něco na způsob Valvo MaxLife, dá se dobře v 5w30 a "nevykradené" A3/B4 třeba i Ravenol SVE :wink:
Anebo v 5w40 A3/B4 Ravenol SVS (ale ten je problém tady sehnat. Ovšem dá se....).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5892
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od jerome »

Keď má chalan DPF-ko tak môže na "nevykradené" A3/B4 hneď zabudnúť :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Pitris »

jerome píše: sob zář 07, 2024 18:36 Keď má chalan DPF-ko
Yacco Toyo :P
Ale ještě ne všichni mají ten ekovýmysl. A psal jsem že stejně on chce dát Shell ECT.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5892
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od jerome »

Ešte na zimu čert to zober, ale na leto by som C2/C3 už nedával a 0W už dupľom :twisted:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
ladiki
Příspěvky: 20
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

ano, jedná se nyní jen o zimní provoz. Taky protože si říkám, že 2 po sobě kratšími výměnami pročistím motor. Následně se usadím na intervalu výměny 10tkm nebo rok. Vizkozitně po zbytek zůstanu na 5W-30.
Jak tady zaznělo, mám DPF, takže Acea musí být C....

Plnotučná :D 0w-30 by mohla být Ravenol VSW 0w-30
jarson1
Příspěvky: 2280
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od jarson1 »

Tento olej je velmi dobry. Ale lacny teda nie je. Preplachovat tymto motor je trosku luxus. Ako utierať si zadok 10 eurovkami...
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Pitris »

ladiki píše: pon zář 09, 2024 9:02Plnotučná :D 0w-30 by mohla být Ravenol VSW 0w-30
Nemohla. VSW je mid saps C3.
Plnotučný :D olej je full saps A3/B4.
I když, VSW je plnotučný jinak -> Full synth -> PAO.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
ladiki
Příspěvky: 20
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

a to už jsem si začínal myslet, že se začínám v olejích orientovat :roll: :D :D
CHtěl jsem tam nyní dát ten Shell ze dvou důvodů. Tím prvním, je prostá zvědavost na 0W, když mi ji výrobce schvaluje. Pro teĎ, jen nyní na tuto zimu. Shell proto, že by mohl dobře čistit, zvlášť, když tam bude ±pár tisíc km přes zimní čas. POměr cena/výkon se mi jeví ok......Pak od jara dojde na oleje 5W-30, Ravenol, či podobné chuťovky :wink: :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Pitris »

Olej 0w/xy má výhodu v tom že ve velkém mrazu při/po startu rychleji natlakuje a zaolejuje motor. Ve velkém mrazu.... A většinou je vyroben i z kvalitnějšího základu (není ale pravidlem - myšleno tak že i některé 5w a 10w mají stejný základ). Jinak je na tom stejně jako ostatní kvalitní oleje, a ba i naopak - co jde o střihovou stabilitu, může být i horší.
Ale to se bavím o extrému, při normálních jízdních podmínkách a intervalech výměny (notabene Tvých :wink: ) je to absolutně v klidu.
Chceš Shell > v pohodě. Jsou to velmi dobré oleje, a výrobce u nich inzeruje i vyšší čisticí účinky. OK ale ze začátku intervalu čistí každý nový olej. A pak sis vybral Ravenol > má super produkty, ale stejně tak TŘEBA Mobil1, Yacco, Penrite, Petro-Canada, Millers, Motorex, Shell, Motul, Repsol, Valvoline, Eni, Petronas, Q8, aj.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10208
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Colommbo »

Dyť to tvrdím furt - lidi často špekulujou, jaký olej bude do motoru jejich miláčka ten úplně nej-, nejvíc nejlepčí. Ve většině případů je to vlastně jedno, prostě dobrý olej a nejdůležitější je vyměnit jej včas. Jinými slovy dobrý olej měněný včas je lepčí než špica ponechaná moc dlouho. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
ladiki
Příspěvky: 20
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

kluci, já to mám s oleji, jako s pivem. Když se někde vyskytnu, piju jejich :D Protože měním oleje v rodině na autech i traktorech, tak jsem to vždy dělal tak, že jsem vždy vybral jednoho výrobce oleje a tohoto jsem dosadil do všech motorů. Samo, že dle pokynů výrobce daného auta, či stroje......No a další rok jiného výrobce......Prostě jsem ty značky zvyklý střídat. Jedu střední třídu a měním vždy častěji, než je předpis :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Pitris »

ladiki píše: pon zář 09, 2024 18:11....měním vždy častěji, než je předpis
TO je důležité :wink:

ladiki píše: pon zář 09, 2024 18:11....já to mám s oleji, jako s pivem. Když se někde vyskytnu, piju jejich
Podle vkusu každého soudruha :D
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět