Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

ladiki
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

Zdravím místní komunitu a tímto bych poprosil o váš názor či poznatky. Tohle forum se zájmem sleduji, ale nějak se mi z těch všech norem a možností motorových olejů zamotala hlava :-)
Zakoupil jsem zmíněné vozidlo s nájezdem 128tkm. Celou dobu jezdil na Castrol Profeesional 5w-30 C3. Výměny po cca 17tkm. PO koupi jsem dal proplach od Motulu a dal nový olej Valvoline MAxlife C3 5w-30. Jsem rozhodnutý měnit po 10tkm. Oleje si měním sám.
A teď o co jde. Dle přiloženého obrázku mohu použít různé spektrum olejů. Co prosím vybrat? Byl jsem přesvědčen, že 5w-30 C3 ponechám, ale.......nedávno jsem shlédl video na YT a tam celkem přesvědčivě popsal, že použití 0w-30 by mělo být nohem lepší....tak teď babo rd. Ještě dodám, že auto je automat, jezdí každý den 15+15km do práce. O víkendech delší výlety+párkrát ročně tahání karavanu. Děkuji za diskuzi...
Video: https://www.youtube.com/watch?v=ZS7VuUhhqG0
Manuál: Obrázek
jarson1
Příspěvky: 2169
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od jarson1 »

Tiez zdravim a vitam medzi nami :D
Oboje spomenute je v poriadku. To video som tiez videl, verim , ze viaceri tunajsi ho poznaju a ano, ma to vcelku rozumne vysvetlene.
A teraz k tebe. Vyber oleja by sa okrem inych kriterii mal prisposobit aj uvazovanemu sposobu uzivania vozidla. Je mozne ( samozrejme neviem ci to tak bolo) , ze predchadzajuci majiteľ jazdil s autom dlhsie trasy, menej startov....tak zvolil 5w30.
Vzhladom k popisanemu buducemu sposobu pouzitia, kde 15km sa da povazovat za naozaj krátke jazdy, bude teda viac startov, menej sanci na ozaj zahriatie motora, sa toto da povazovat za pouzitie v tzv. stazenych podmienkach ( myslim, ze definiciu " stazenych podmienok" budes mat aj v prirucke k autu vysvetlenu). Teda v danom konkretnom pripade by pouzitie 0w30 bolo opodstatnene. Okrem toho je tu automaticka prevodovka kde nemas celkom vládu nad otackami , moze dochadzat k podtacaniu alebo naopak k vysokym otackam v rezimoch kde by si s manualom možno jazdil inak, setrnejsie k motoru, ovsem pri automate to nie vzdy dokazes ovplyvnit. Spomenuty karavan je tiez typicka "stazena podmienka". Kefze vsak oboje z vyberu su 30-ky, tak v tomto kontexte ci 0w alebo 5w to zase taku rolu nehra.A sucasne s tym je este vhodne ( tiez zrejme bude uvedene v prirucke) primerane skratit aj odporucany maximalny interval vymeny. Neviem ako mas toto v servisnom plane, obvykle sa pri stazenych podmienkach tento interval skracuje na 1/2 povodneho.
Priklad - bezne podmienky 20tkm vs. stazene 10tkm. Pricom oboje treba chapat ako maximalne. Vzhladom k tomu , ze si budes menit sam, nebude to zrejme ziadny problém ustrazit.
Takze suma sumarum - ja by som zvolil 0w30 a menil niekde od 7500tkm ( resp.minimalne raz za rok ak tolko nenajazdis). Napriek tomu , aj keby si ostal pri 5w30, stale je to v poriadku. Len ta nulka by mozno bola ochlp vhodnejsia.
Sam to tak mam, pouzivam ( obvykle, lebo obcas aj ine) Shell hu 5w30 A3 a shell hu 0w30 A5. Vyber je samozrejme na tebe , mijak ti tieto konkretne nepodsuvam ( ani by sa ti nehodili, kedze tvoj predpis chce acea "c", pricom v tomto pripade by som uprednostnil C3). Ako som uviedol aj ja obcas pouzivam iné, podla toho co zozeniem. Hlavne ravenol a mobil1.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27727
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Pitris »

Jeden čas v Outlanderech byl i problémový motor TDI-PD od VW. To by olej musel plnit ACEA C3 a VW 505.01. Zřejmě to ale nebude Tvůj případ a Ty máš motor Mitsubishi :wink:
Jestli 0w30 nebo 5w30 záleží na počtu startů v mrazu - ona třída 0w je ve velkém mrazu čerpatelnější a při / po startu se olej o něco dřív do celého motoru. Ale v 90 % případů plně vyhoví i 5w30 - což ale nebrání použití i oleje 0w30. Podstatné je za....
a) aby olej plnil normu ACEA C3 - C kvůli DPF a 3 kvůli karavanu. A za....
b) interval výměny, kde bych 15 tkm bral jako max a raději (vzhledem k jízdám) i po 10 tkm.
Ze značek olejů můžeš třeba ten Valvoline, ale i Yacco, Q8, Fuchs, Ravenol, Shell, Repsol, Petro-Canada, Mobil1 nebo Liqui Moly.

A když automat, určitě bych se zajímal o olej i tam protože (a hlavně s tim karavanem) bude dúležité ho (vy)měnit. Tam doporučím origo a měnit po / do 50 tkm max.

Edit: dívám se že jarson byl rychlejší :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
ladiki
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

Ahoj Jarson1,

víceméně jsi vše trefil :wink: Minulý majitel, větší roční nájezd, delší trasy. Při ztížených podmínkách je doporučeno měnit při 10tkm. Auto bychom si chtěli nechat delší dobu a předpokládáme roční nájezd kolem 12 tkm...
Napadla mě také varianta měnit na zimu 0w-30 a léto dávat tu 5w-30. Vše C3. Pak je ovšem varianta, kdy bratr má R Kadjar a ten musí jen acea C4, že bychom mohli kupovat větší balení. Jelikož v tom mitsu je náplň 7litrů a v tom kadjaru má 6litrů...
Jinak jsem zastáncem střední řady olejů (Elf, Valvoline all climate, Fanfaro, apd) než prémiovek a raději měnit sám dříve...ještě jedna zajímamost, že motor 4N14 nemá hydroštely, proto to široké použití dle ACEa?
ladiki
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

Pitrisi, děkuji.

Tohle je japonec, jak vyšitý :wink:
Olej v automat jsem měnil sám. Origo náplň byla vyměněna při 90tkm. Měnil jsem při těch 130tkm a budu se držet výměny do 40tkm. Jelikož se různí názory na dynamické/statické výměny olejů v automatech, tak se držím té statické, jen ji opakuji 2x. Celková náplň v automatu je 8litrů. Vypustím 4litry. Znovu naplním, projedu, vypustím atd....vše je dobře dostupné i měrka na určení výšky hladiny....
jarson1
Příspěvky: 2169
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od jarson1 »

ladiki píše: pon čer 17, 2024 8:39 Napadla mě také varianta měnit na zimu 0w-30 a léto dávat tu 5w-30. Vše C3.
Presne takto to mam ja. Ale skor tak nejak zo zvyku. Ak mam doma nulku aj 5-ku, tak to davam takto .Ale niekedy aj na tu zimnu prevadzku necham 5w , alebo naopak teraz som daval 0w( 40). Ale to len preto , lebo tak mi vysli poradie zaruk olejov, ktore mam " nasyslené" na polici v zasobe. Ono zase tie zimy uz davno nie su co byvali, takze tento dovod nie je uplne hlavny.
Co sa tyka tej druhej varianty - chapem , ze ide hlavne o ekonomiku veci. Nemuselo by to vlastne nicomu vadit. C4 mas povolenu ( nie vsade je vhodna), takze nevidim problem. Snad len, ze sa budete musiet s bratom pri vymenach tak trochu " zosynchronizovat " :D
Inak mas symopaticky objem naplne . Ja mam cca tolko dokopy v oboch mojich autach :mrgreen:
Oleje ACEA C4
Strihovo stále motorové oleje pre vozidlá s DPF a TWC vhodné pre vysokovýkonné benzínové aj dieselové motory osobných automobilov a ľahkých dodávkových vozidiel, u ktorých je predpísaný Low SAPS olej s HTHS viskozitou vyššou ako 3,5 mPa.s. Umožňujú predĺžiť životnosť DPF a TWC. Tieto oleje nemusia byť vhodné pre všetky typy automobilov. Rešpektujte parametre oleja uvedené v manuáli príslušného automobilu.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pon čer 17, 2024 10:34, celkem upraveno 4 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10047
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Colommbo »

ladiki píše: pon čer 17, 2024 8:45 ...tak se držím té statické, jen ji opakuji 2x. Celková náplň v automatu je 8litrů. Vypustím 4litry. Znovu naplním, projedu, vypustím atd....vše je dobře dostupné i měrka na určení výšky hladiny....
Ahoj! Tak je to spravne, tak to ma byt! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
ladiki
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

Colommbo :wink:

Ještě se prosím zeptám, ten Valvoline Maxlife? Máte někdo zkušenost? Přijde mi, že co jsem ho nalil do motoru, tak celkově motor pěkně ztichl. Má údajně nějaké těsnící složky.... JE tedy pravda, že ještě před výměnou jsem dělal dekarbo do paliva s BG PD 15. Počítám, že olej v motoru nechám 6-8tkm do zimy a pak zkusím tu 0w-30... třejmě Total ineo nebo Mobil 1...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27727
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Pitris »

ladiki píše: pon čer 17, 2024 8:39....ještě jedna zajímamost, že motor 4N14 nemá hydroštely, proto to široké použití dle ACEA?
Ano, co tam není to se nepokazí :D
To široké použití dle ACEA je ale trošku o něčem jiném - a tím že je široké tak výrobce motoru dává (správně a jako nemnoho z nich) majiteli auta volbu ať se rozhodne dle jízdních podmínek ve kterých bude auto jezdit :wink:
To ACEA Cx je nejen o HTHS viskozitě oleje ale i o množství "saps" a TO chce zohlednit.
C1 - snížená HTHS a low saps
C2 - snížená HTHS a mid saps
C3 - normální HTHS a mid saps
C4 - normální HTHS a low saps
Kvůli karavanu bych dával normální HTHS což je C3 a C4. Oleje low saps sice mají obsah saps oproti C3 ještě více snížen ale pokud včasné výměny oleje, tak to zas tak nevadí.

Co jde o Valvoline MaxLife, je to olej hlavně pro už jetější motory a měl by obsahovat nejen více čisticích aditiv, ale i složky zapříčiňující neztvrdnutí těsnění. Je to dobrý olej ale mám pocit že není C4 (kdyby si chtěl jít do společných výměn s panem bratrem)....
A je fakt že v 0w30 či 5w30 C3 je daleko širší nabídka olejů než v C4.
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon čer 17, 2024 18:07, celkem upraveno 2 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10047
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Colommbo »

Z mého pohledu motor osazený hydroštely bude vždy výhodou. :) A na oleje řady MaxLife od Valvoline jsem zatím neslyšel ani nečtl nic špatného, sám jsem jej ve viskozitě 5W40 používal.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
ladiki
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

Kluci, děkuju za osvětu :wink: Pokud tedy chci to nej pro DPF, EGR apd, tak C4 je jasná volba. Vzdám se té 0w-30, kde v C4 prakticky není.
C4 5W-30 pravda moc není, ale dá se. Dobrá cena Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30, Q8 Formula R Long Life 5W-30, Valvoline SynPower MST C4 5W-30. Pak by cenově šel i Suzuki Ecstar F9000 C4 5W-30, Motul Specific 0720 5W-30, Ravenol HDS 5W-30....

Noo, nechám to chvíli v hlavě uzrát :idea: :)

Co se týká těch ventilů....to jsou holt japonci :D Co mám vyčteno, tak ty ventilové vůle drží a interval 90tkm je zpravidla jen kontrolní akce...
jarson1
Příspěvky: 2169
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od jarson1 »

Z uvedenych olejov mne je sympaticky ten Ravenol. Ale to vies. ..volba " srdcom" , nic racinalne :)
A ako tam teda mas riesene tie ventily? System " ala S120 " ?
Ja na honde to mam tak. Interval 40tkm. Ale zase je to hračkársky jednoduche nastavit :) Teda ak vobec treba.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27727
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od Pitris »

ladiki píše: úte čer 18, 2024 7:16 Pokud tedy chci to nej pro DPF, EGR apd, tak C4 je jasná volba. Vzdám se té 0w-30, kde v C4 prakticky není.
C4 5W-30 pravda moc není, ale dá se. Dobrá cena Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30, Q8 Formula R Long Life 5W-30, Valvoline SynPower MST C4 5W-30. Pak by cenově šel i Suzuki Ecstar F9000 C4 5W-30, Motul Specific 0720 5W-30, Ravenol HDS 5W-30....
No ono to tak jednoduché není :roll: Ten olej C4 (low saps) je sice to nej pro DPF, ale všechno ostatní v motoru ten "saps" (resp. ona aditiva, která jsou kvůli DPF snížena) potřebuje.... :idea:
Nicméně jejich nedostatek lze kompenzovat tou dřívější výměnou oleje - chybí to právě ke konci intervalu. A(le) na druhou stranu to není už tak markantní jak před třeba 7 - 8 lety. A ty oleje co si vybral jsou ve své třídě v pohodě👍
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
ladiki
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

Ravenol mám v rozvodovce a diferáku, to musí stačit :lol: :)

Ventily se seřizují "ala š120" :mrgreen: Bohužel, je daleko těžšší se k nim dostat. Musí se vyjmout i vstřiky a ještě trochu balastu kolem........no, až budu mít více informací, tak se do nich pustím. Zatím jsem se vrtal jen v japonských malotraktorech :)
ladiki
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D DPF, motor 4N14, MY 2017

Příspěvek od ladiki »

tak zatím najeto necelé 3tisíce km po výměnách a pohledem přes nalívací otvor je motor mnohem čistější. Na proplach jsem před výměnou oleje použil přípravek od Motulu. I zřejmě olej valvoline maxlife dobře čistí. Nechám ho tam do zimy a pak uvidíme, co tam naliji. :idea:
Odpovědět