Škoda Favorit 136L - olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

smejky2
Příspěvky: 39
Registrován: úte srp 30, 2016 21:00
Bydliště: Kostelec nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od smejky2 »

Já jsem dopřál fáčku s najezdem 32tkm vždy 10W40 s API max SL např. Mobile 10W40, ale po letošním vydání Světa Motorů na téma fáčko a 30 let od ukončení výroby č.33/2024 mne zaujal názor nejen Vaculíka, ale především motoristický guru, který jednoznačně radil olej 15W40 právě s API SJ,SL. Protože to těm motorům chutná nejvíce. Takže tam šel Shell Helix H3. Příští rok Total 15W40. Značky jsem volil srdcem. Do škody 120 smrkám to samé. A teď si vyber :-). Jinak všeobecně rady od Pitrise jsou i pro mne rady, kterými se můžeš v klidu řídit... jen doplním, že s fáčkem nahrkám přes léto max 1000 km. Olej každý rok včetně filtru.
Peugeot 308 GT 1.2
Citroen C4 1.4 I.generace
Škoda F3 1.0 TSI
Škoda 120L asi 34KW :-)
Favorit 135L

ex Octavia IV RS 2.0 TSI
ex Hyundai i30,i35,i40,i30FB, Tucson 2.0CRDi
ex Fabia 1.4MPI, 1.0MPI
ex Škoda Felicia 1.6 MPI
ex Peugeot 107, 108 1.0
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od Pitris »

Osobně si myslím, že olej 15w40 jest dnes do starších aut doporučován kvůli API SJ/SL protože v této SAE je těch olejů nejvíc. A když se nestartuje/nejezdí často v mrazu je ona "patnáctka" dobře použitelná. Ale na zimní podmínky bych se fakt nebál ani oleje 10w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
PetrSvetr
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 22, 2024 14:23

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od PetrSvetr »

Já jezdím pravidelně i v zimě za mrazu. Prakticky pořád. Je lepší teda 15w, nebo 10w ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od Pitris »

Při jízdě je to celkem jedno ale 10w je proti 15w v mrazu při startu čerpatelnější, a po startu rychleji natlakuje / zaolejuje motor 👍
Na zimu je lepší 10w40 (a v podstatě jakýkoliv s API SG a výš). API SJ, SL by bylo asi nejlepší ale stačí od SG.... A(le) dá se dobře i mimo zimu....
(Samozřejmě za předpokladu že doteď motor jezdil na olej s API od té min. SG).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
PetrSvetr
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 22, 2024 14:23

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od PetrSvetr »

Díky.

Zůstanu u 10w40. Už v tom mám hlavě hodně velkej guláš, jakej ten finální olej tam dát.

Protože ten Shell Helix HX7 10W-40, který jsem tam chtěl původně dát jako finální má API SM a to nevím, jestli pro tenhle starý motor vyrobený někdy 1988/1989 vhodný.

Přikládám ještě onu zmínku ze Světa motorů. Čekal jsem rozsáhlý článek kde by bylo obšírně shrnuto pro a proti, kvůli tomu jsem si to vydání koupil a bohužel se jim to smrsklo jen na suché konstatování, že se tam má prostě dávat 15w40 :mrgreen:

Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 6027
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od jerome »

V zime bude desina lepšia o chlp určite :wink: Vtedy písali na rovinu,že "řidší oleje agregátu neprospívají" :lol: Dnes píšu,že redšie oleje sú primárne určené na zníženie spotreby paliva :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Mobil 1 ESP 5W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od Pitris »

PetrSvetr píše: ned led 19, 2025 8:27 Zůstanu u 10w40. Už v tom mám hlavě hodně velkej guláš, jakej ten finální olej tam dát.

Protože ten Shell Helix HX7 10W-40, který jsem tam chtěl původně dát jako finální má API SM a to nevím, jestli pro tenhle starý motor vyrobený někdy 1988/1989 vhodný....
Ten Shell HX7 není špatný, ba naopak ale i když by si ho dát mohl (protože si psal že motor už byl rozdělán a vyčištěn a pak dán MPM 10w40 což je SN), ale oleje SM a SN jsou už "hodně nové" a pro fávo zbytečné a zbytečně eko. Dá se dát v podstatě jakýkoliv olej 10w40 SL a fávo si bude chrochtat blahem, ale taky se dá vzít třeba tento Orlen v balení 4,5 litru kdy by si měl i na případné dolití. Ano, tyto motory jezdily na 15w40, ale když je motor OK 👍 fakt není problém mu dát 10w40 (a některé ty motory jezdily i na 5w40 i 0w40). Já dával do Favoritu když jsem ho kdysi měl 10w40 a napřed Aral a pak Valvoline MaxLife.
Naposledy upravil(a) Pitris dne ned led 19, 2025 10:07, celkem upraveno 2 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2073
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od kornel »

odborne sa tváriaci plátok a uvedú tam řidší 🤦
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od Brembo »

bjukemen píše: pát kvě 24, 2024 10:50 pytal som sa ujka co mal tuna vedla favorita a povedal ze pouzival olej m7ad bez najmensich problemov s vymenou kazdy rok
tiež si myslím,že tam dávali Madit alebo Mogul prípadne ich klony. Takže s tým Shellolom by som išiel podla Pitrisa.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2466
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od Brembo »

Pitris píše: pát zář 13, 2024 17:18 Asi bych tam to MPM 10w40 (když už tam je) nechal 1500 - 2000 km a potom dal ten Shell. SNAD kdyby tam bylo nějak moc usazenin by to při GO odstranili anebo aspoň o tom řekli....
Anebo - kdybych chtěl být pintlich, tak - se dá i po těch 1500 - 2000 km před vypuštěním nalít ten Millers Engine Flush na "dočištění" a teprv pak dát nový Shell HX7 (nebo pak ještě na/do 2000 km 10w40 s API od SL výš , a pak ten Shell).

PS: na to event. dočištění se dá mimo millera dát třeba Eurol Engine flush, Valvoline Engine Oil System Cleaner nebo to BG 109;
a olej nemusí být jen Shell HX7 ale v 10w40 i třeba Valvoline All-Climate nebo MaxLife, Elf Evolution 700, Total Quartz, Mobil 2000 X1, Q8 Formula Advanced, Texaco Havoline....

PS2: ten MPM 10w40 je dle norem běžný olej standardní kvality.
Alebo i TEC2000
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
petercheco
Příspěvky: 35
Registrován: sob lis 25, 2023 23:30

Re: Škoda Favorit 136L - olej

Příspěvek od petercheco »

Pokud chceš olej Shell, řídil bych se jeho mazacího plánu: https://www.shell.cz/paliva-oleje-a-maz ... dFY1d0b0E=

Sám doporučuje primárně Shell Helix HX7 10W-40 nebo Shell Helix HX5 15W-40
Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w-30
Odpovědět