Škoda Favorit 136L - olej
Moderátor: Colommbo
Škoda Favorit 136L - olej
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jestli mám dát do Favorita olej Shell Helix HX7 10W-40
https://motorove-oleje.heureka.cz/shell ... /#prehled/
nebo Shell Helix HX7 Plus 10W-40
https://motorove-oleje.heureka.cz/shell ... /#prehled/
Jaký je mezi nimi rozdíl ? Vidím, že ten PLUS moc firem neprodává.
V jedné knížce - viz obrázek - jsem se dočetl, že doporučují ten PLUS, proto to ženu tímto směrem.
A potom ještě druhý dotaz, tady na vašem foru jsem se docetl, ze pokud se tam najednou dá olej, který působí moc silně, má v sobě čistící složky, tak že ty usazeniny můžou ucpat jemné kanálky.
post49264.html#p49264
Což může být i můj případ, protože nevím, jaký olej se tam lil předtím a ten Favorit má dost nalítáno. Motor může být zaprasený.
Měl bych koupit třeba osm litrů oleje a nejdřív tam nalít čtyři litry a pak třeba najet 100 kilometrů a olej vypustit a nalít tam finální čtyři litry ?
Aby se ten motor pročistil.
chtěl jsem se zeptat, jestli mám dát do Favorita olej Shell Helix HX7 10W-40
https://motorove-oleje.heureka.cz/shell ... /#prehled/
nebo Shell Helix HX7 Plus 10W-40
https://motorove-oleje.heureka.cz/shell ... /#prehled/
Jaký je mezi nimi rozdíl ? Vidím, že ten PLUS moc firem neprodává.
V jedné knížce - viz obrázek - jsem se dočetl, že doporučují ten PLUS, proto to ženu tímto směrem.
A potom ještě druhý dotaz, tady na vašem foru jsem se docetl, ze pokud se tam najednou dá olej, který působí moc silně, má v sobě čistící složky, tak že ty usazeniny můžou ucpat jemné kanálky.
post49264.html#p49264
Což může být i můj případ, protože nevím, jaký olej se tam lil předtím a ten Favorit má dost nalítáno. Motor může být zaprasený.
Měl bych koupit třeba osm litrů oleje a nejdřív tam nalít čtyři litry a pak třeba najet 100 kilometrů a olej vypustit a nalít tam finální čtyři litry ?
Aby se ten motor pročistil.
Re: Škoda Favorit 136L - olej
Začnu s tím Shellem.... Nepovažuji ho teď za nejvhodnější řešení (kvůli API), protože nevíš co (a jak dlouho) tam bylo. A jestli Plus nebo nePlus bude motoru jedno a moc bych nedal za to že to bude (skoro) totéž. A (pokud mne paměť neklame, tak) ten Plus z té knížky byl dřívější výrobek a jiný olej jak dnešní HX7.
Ty Favority měly na olej předpis min. API SD (s katem pak tuším SF). To SD je dinosaurus - byť se občas dá pořád koupit - a i v 10w40. Ta možnost že by tam ale někdo dával ten je asi malá. Spíš to teď jezdilo na 15w40 API SG/SJ - otázkou však jak dlouho? Chtělo by to aspoň sundat víko ventilů a podívat se jak to vypadá tam. A jestli tam nebude tvrdý karbon a moc "bláta", zřejmě bych se vydal cestou co v tom Tebou sem postnutém vlákně popsal modelář (alias Jerry3)
Do starého oleje nalít dle návodu buď Millers Engine Flush nebo BG 109. Pak bych dal na 1000 km olej střední kvality - např. Orlen s API SJ/SL a teprve pak - a zase tak na 1000 km - už třeba ten Tebou zmíněný Shell HX7 10w40. Ale VŽDY s novým filtrem. A potom už by šlo jezdit na standardní interval 10 tkm nebo rok.
Ty Favority měly na olej předpis min. API SD (s katem pak tuším SF). To SD je dinosaurus - byť se občas dá pořád koupit - a i v 10w40. Ta možnost že by tam ale někdo dával ten je asi malá. Spíš to teď jezdilo na 15w40 API SG/SJ - otázkou však jak dlouho? Chtělo by to aspoň sundat víko ventilů a podívat se jak to vypadá tam. A jestli tam nebude tvrdý karbon a moc "bláta", zřejmě bych se vydal cestou co v tom Tebou sem postnutém vlákně popsal modelář (alias Jerry3)
Do starého oleje nalít dle návodu buď Millers Engine Flush nebo BG 109. Pak bych dal na 1000 km olej střední kvality - např. Orlen s API SJ/SL a teprve pak - a zase tak na 1000 km - už třeba ten Tebou zmíněný Shell HX7 10w40. Ale VŽDY s novým filtrem. A potom už by šlo jezdit na standardní interval 10 tkm nebo rok.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Škoda Favorit 136L - olej
Díky moc za rady. Toto mi přijde jako rozumné řešení. Ještě jednou díky.
Re: Škoda Favorit 136L - olej
sundaj viko ventilov a postni sem fotky ako to vyzera, podla toho sa da posunut dalej, inak plati to co napisal pitris
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Škoda Favorit 136L - olej
Staci cez nalievacie hrdlo. Uz to vela napovie.
Inak HX 7 10-40 pouzivam roky do toyoty ( dnes 32 rocnej - teda nie ovela mladsej ako tvoj veteran) a ani netusim , ze existuje nejaky " plus". Predtym boli dve Hx7-ky, ale jeddna mala privlastok " diesel". Davnejsie uz som ho ale neregistroval. Ten "moj" ma normy acea A3 , API. SN.
Inak HX 7 10-40 pouzivam roky do toyoty ( dnes 32 rocnej - teda nie ovela mladsej ako tvoj veteran) a ani netusim , ze existuje nejaky " plus". Predtym boli dve Hx7-ky, ale jeddna mala privlastok " diesel". Davnejsie uz som ho ale neregistroval. Ten "moj" ma normy acea A3 , API. SN.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Škoda Favorit 136L - olej
pytal som sa ujka co mal tuna vedla favorita a povedal ze pouzival olej m7ad bez najmensich problemov s vymenou kazdy rok
Naposledy upravil(a) bjukemen dne pát kvě 24, 2024 12:15, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Škoda Favorit 136L - olej
ujko tuna vedla....
M7AD 10w40 je právě ten API SD
Pak máš M7ADS, M7ADX, M7AD Super, v SAE 10w40, 15w40, a s API od SB po SJ....
Sorry ale rada od ujka tuna vedla je na hov*o.
M7AD 10w40 je právě ten API SD
Pak máš M7ADS, M7ADX, M7AD Super, v SAE 10w40, 15w40, a s API od SB po SJ....
Sorry ale rada od ujka tuna vedla je na hov*o.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Škoda Favorit 136L - olej
by si sa cudoval ked tu bolo viac favoritov kto tam co lial a jazdil na tom a to boli stroje nove, a preto si myslim ze ten m7ad ujkovi uplne stacil
ps: ale netvrdim ze by som si to dal do motora favorita keby ho mam, spravil by som jemny vyplach motora prostriedkom napr xado vita flush alebo atomium a-prohim engine flush na ktory sa jazdi cca 200km a potom tam dal vhodnu 10w-40 ku
ps: ale netvrdim ze by som si to dal do motora favorita keby ho mam, spravil by som jemny vyplach motora prostriedkom napr xado vita flush alebo atomium a-prohim engine flush na ktory sa jazdi cca 200km a potom tam dal vhodnu 10w-40 ku
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Škoda Favorit 136L - olej
Bjuku, mě už taky bylo 50, Favority pamatuju a čudoval by si sa kolko jich bolo tuna
A představ si že jsem ho měl taky.... Takže vím že kde kdo do něj dával kde co, a jezdil.... On by jel i s M6A, ale jezdit a jezdit je rozdíl.... Ale ono je to vlastně jedno, ať si do něj každý ujko nalije co uzná za vhodné.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Škoda Favorit 136L - olej
Pitris ja sa z tebou nehadam, je to tak ako pises, iba som uviedol pripad zo zivota
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Škoda Favorit 136L - olej
A já se s Tebou taky přít nechci....
Napsal jsem to dřív než si Ty dopsal ono ps:.
Napsal jsem to dřív než si Ty dopsal ono ps:.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Škoda Favorit 136L - olej
Akoze ja keby ze mam favorit tak lejem prave tu hx7 10-40. Nevidim ziadny problem.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Škoda Favorit 136L - olej
Dobrý den, Ahoj,Pitris píše: ↑čtv kvě 23, 2024 11:02 Začnu s tím Shellem.... Nepovažuji ho teď za nejvhodnější řešení (kvůli API), protože nevíš co (a jak dlouho) tam bylo. A jestli Plus nebo nePlus bude motoru jedno a moc bych nedal za to že to bude (skoro) totéž. A (pokud mne paměť neklame, tak) ten Plus z té knížky byl dřívější výrobek a jiný olej jak dnešní HX7.
Ty Favority měly na olej předpis min. API SD (s katem pak tuším SF). To SD je dinosaurus - byť se občas dá pořád koupit - a i v 10w40. Ta možnost že by tam ale někdo dával ten je asi malá. Spíš to teď jezdilo na 15w40 API SG/SJ - otázkou však jak dlouho? Chtělo by to aspoň sundat víko ventilů a podívat se jak to vypadá tam. A jestli tam nebude tvrdý karbon a moc "bláta", zřejmě bych se vydal cestou co v tom Tebou sem postnutém vlákně popsal modelář (alias Jerry3)
Do starého oleje nalít dle návodu buď Millers Engine Flush nebo BG 109. Pak bych dal na 1000 km olej střední kvality - např. Orlen s API SJ/SL a teprve pak - a zase tak na 1000 km - už třeba ten Tebou zmíněný Shell HX7 10w40. Ale VŽDY s novým filtrem. A potom už by šlo jezdit na standardní interval 10 tkm nebo rok.
došlo u mě ke změně a byla provedena výměna těsnění hlavy motoru a při té příležitosti udělali výbrus hlavy a co tam bylo potřeba, nebo bylo nefunkční, tak to vyměnili.
Byl proveden jakýs takýs repas motoru / generálka motoru.
Pak tam nalili olej MPM 10w40.
To všechno se stalo, ještě než jsem stačil udělat ten "výplach" motoru za pomoci Millers Engine Flush a než jsem tam dal ten Orlen 15w40.
Jak mám prosím postupovat teď ? Mám ten MPM 10w40 už rovnou teď vyměnit za ten Shell HX7 10w40 ?
Nevím, jestli ten MPM olej 10w40 je kvalitní.
Nebo mám počkat do příštího roku případně na 10.000 km ? A pak tam dát ten Shell ?
Co by jste mi prosím radil / radili ?
S pozdravem,
Petr
Re: Škoda Favorit 136L - olej
Asi bych tam to MPM 10w40 (když už tam je) nechal 1500 - 2000 km a potom dal ten Shell. SNAD kdyby tam bylo nějak moc usazenin by to při GO odstranili anebo aspoň o tom řekli....
Anebo - kdybych chtěl být pintlich, tak - se dá i po těch 1500 - 2000 km před vypuštěním nalít ten Millers Engine Flush na "dočištění" a teprv pak dát nový Shell HX7 (nebo pak ještě na/do 2000 km 10w40 s API od SL výš , a pak ten Shell).
PS: na to event. dočištění se dá mimo millera dát třeba Eurol Engine flush, Valvoline Engine Oil System Cleaner nebo to BG 109;
a olej nemusí být jen Shell HX7 ale v 10w40 i třeba Valvoline All-Climate nebo MaxLife, Elf Evolution 700, Total Quartz, Mobil 2000 X1, Q8 Formula Advanced, Texaco Havoline....
PS2: ten MPM 10w40 je dle norem běžný olej standardní kvality.
Anebo - kdybych chtěl být pintlich, tak - se dá i po těch 1500 - 2000 km před vypuštěním nalít ten Millers Engine Flush na "dočištění" a teprv pak dát nový Shell HX7 (nebo pak ještě na/do 2000 km 10w40 s API od SL výš , a pak ten Shell).
PS: na to event. dočištění se dá mimo millera dát třeba Eurol Engine flush, Valvoline Engine Oil System Cleaner nebo to BG 109;
a olej nemusí být jen Shell HX7 ale v 10w40 i třeba Valvoline All-Climate nebo MaxLife, Elf Evolution 700, Total Quartz, Mobil 2000 X1, Q8 Formula Advanced, Texaco Havoline....
PS2: ten MPM 10w40 je dle norem běžný olej standardní kvality.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Škoda Favorit 136L - olej
Rozumím. Děkuji moc za rady. Vážím si toho.