Fiat punto 1.4 cng natural power
Napsal: pát dub 26, 2024 17:08
Zdravím
Mám dotaz ohledně oleje pro Fiat Puto 2016 57kw CNG
Auto má najeto 50tis a je to firemní auto (Pražská plynárenská, kde jezdila flotila těchto aut)... bohužel nejde dohledat servisní historie, ani co tam bylo dávano za olej... toto auto odkoupil zaměstnanec , který auto zakoupil za účelem dalšího prodeje (tvrdil že to jezdilo na servis do firemni garáže, ale když chtěl nějaké potvrzení o servisu tak mu ho nedaly) Auto je pěkné, proveřeno Carvertical a všechno sedí, nepoškozeno... první 4roky podle STK najelo 5tis km a potom každé dva roky asi 22tis... Trochu se bojím aby byl motor ok a treba nežral olej když nevim jak byl olej výměnný (prý jsou auta na CNG na to náchylnější) Auto bude pro manželku na poskakováni do práce a většinou krátké jizdy 5+10km
Otázka co tam dát za olej? v příručce je Selenia Multipower GAS 5w40 Fiat 9.555 35-T2 ale olej je ACEA C3 API SM filtr pevných částic není... nebylo by vhodnější nějaká 5w40 A3? U té Selenie GAS píšou
"Speciální aditivace vytváří ochranu proti opotřebení ventilů, neutralizuje kyseliny vznikající spalováním alternativních paliv. Rovněž poskytuje maximální ochranu ventilů motoru, které jsou při spalování LPG a CNG extrémně namáhány. Vysoká hodnota TBN umožňuje neutralizovat kyselost oleje a zabraňuje tím vnitřní korozi motoru. Plně syntetický olej. Zvýšená ochrana před opotřebením ventilů (speciální aditiva)
Díky svému složení a esterovým složkám přilne olej ke kovovým součástem jako magnet"
Tak nevím jestli tomu věřit a nebo raději dát nějakou "plnotucnou" 5w40 A3... každopádně chci udělat proplach motoru i s filtrem najakou levnější 5w40kou a potom dát tu Selenii nebo doporučíte něco jiného?
(toho oleje je tam docela málo 2,8l tuším)
Mám dotaz ohledně oleje pro Fiat Puto 2016 57kw CNG
Auto má najeto 50tis a je to firemní auto (Pražská plynárenská, kde jezdila flotila těchto aut)... bohužel nejde dohledat servisní historie, ani co tam bylo dávano za olej... toto auto odkoupil zaměstnanec , který auto zakoupil za účelem dalšího prodeje (tvrdil že to jezdilo na servis do firemni garáže, ale když chtěl nějaké potvrzení o servisu tak mu ho nedaly) Auto je pěkné, proveřeno Carvertical a všechno sedí, nepoškozeno... první 4roky podle STK najelo 5tis km a potom každé dva roky asi 22tis... Trochu se bojím aby byl motor ok a treba nežral olej když nevim jak byl olej výměnný (prý jsou auta na CNG na to náchylnější) Auto bude pro manželku na poskakováni do práce a většinou krátké jizdy 5+10km
Otázka co tam dát za olej? v příručce je Selenia Multipower GAS 5w40 Fiat 9.555 35-T2 ale olej je ACEA C3 API SM filtr pevných částic není... nebylo by vhodnější nějaká 5w40 A3? U té Selenie GAS píšou
"Speciální aditivace vytváří ochranu proti opotřebení ventilů, neutralizuje kyseliny vznikající spalováním alternativních paliv. Rovněž poskytuje maximální ochranu ventilů motoru, které jsou při spalování LPG a CNG extrémně namáhány. Vysoká hodnota TBN umožňuje neutralizovat kyselost oleje a zabraňuje tím vnitřní korozi motoru. Plně syntetický olej. Zvýšená ochrana před opotřebením ventilů (speciální aditiva)
Díky svému složení a esterovým složkám přilne olej ke kovovým součástem jako magnet"
Tak nevím jestli tomu věřit a nebo raději dát nějakou "plnotucnou" 5w40 A3... každopádně chci udělat proplach motoru i s filtrem najakou levnější 5w40kou a potom dát tu Selenii nebo doporučíte něco jiného?
(toho oleje je tam docela málo 2,8l tuším)