Prevodový olej AT Aisin AW-1
Moderátor: Colommbo
Prevodový olej AT Aisin AW-1
Chlapi. Ktorý olej by ste vybrali vy,do automatu? Naštastie je už výber trochu širší. Gm má dost šialenu cenu od 21 eur za liter. Všetky splnaju predpísanu normu Aisin Warner AW-1.: GM 93165147 , FEBI BILSTEN 29934 , TOTAL FLUIDMATIC LV MV , MILLERS OILS XF PREMIUM ATF MV-EXTRA , Ravenol ATF T-WS LIFETIME 1211106-001
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Když už opravdu ne originál,tak jedině Ravenol. Ale je to celkem riziko a je třeba zvážit, že to nebude ono a budete se muset vrátit k originálu. S převodovými oleji je to prostě tak, jak není origo, může to zlobit, ale do pár aut jsem už Ravenol dal a ok, ovšem nikdy to nebylo v automatu. Zcela určitě se vyhněte Febi....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Keď už silou mocou šetriť dokopy 70eur raz za 60tis km, tak si dáť tú námahu a vyberať olej, ktorý je podľa dostupných informácií najbližšie parametrami k originálu, a to že na 99%. Pokiaľ taký nie je, alebo nie sú napr. dostupné analýzy, ruky preč.
Snaha zbytočne ušetriť sa dá pochopiť napr. pri VW G052527A2 oleji, ktorý stojí 60eur/liter. Ktorého najbližšia náhrada nie je ani Ravenol (len za to že by to bol značka Ravenol), ani Millers (len za to že Millers) a pod. Ale Liqui Moly Toptec MTF 5300, v cene 16eur/l.
Ale pri cene originálu 21eur/l a dákej náhrady v cene do 10eur, z môjho pohľadu nemá opodstatnenie pokúšať.
V rodine pribudol starý pekáč Honda Jazz 2006 s CVT. Ani nenapadlo riešiť náhrady. Ani len netuším, či sú, aké normy treba, koľko stoja. V garáži čaká 4l bandaska s orig. Honda CVT olejom a basta.
Snaha zbytočne ušetriť sa dá pochopiť napr. pri VW G052527A2 oleji, ktorý stojí 60eur/liter. Ktorého najbližšia náhrada nie je ani Ravenol (len za to že by to bol značka Ravenol), ani Millers (len za to že Millers) a pod. Ale Liqui Moly Toptec MTF 5300, v cene 16eur/l.
Ale pri cene originálu 21eur/l a dákej náhrady v cene do 10eur, z môjho pohľadu nemá opodstatnenie pokúšať.
V rodine pribudol starý pekáč Honda Jazz 2006 s CVT. Ani nenapadlo riešiť náhrady. Ani len netuším, či sú, aké normy treba, koľko stoja. V garáži čaká 4l bandaska s orig. Honda CVT olejom a basta.

OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
- Colommbo
- Příspěvky: 10654
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Brembo: Ahoj! Oplí převodovka AF40 má celkový objem náplně 7 litrů, při výměně náplně píšou tři litry (což mi teda přijde málo...), cena orig. GM oleje je 503Kč/necelých 21Euro za litr. Je třeba dál něco řešit a hledat náhrady...?
https://www.doopla.cz/dily/olej-pro-aut ... 3-455.html

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
odporucam ti pouzit olej AISIN ATF 6 da sa kupit za dobry peniaz
nevyhoda tychto japonskych prevodoviek je ze sa da vymenit iba cast oleja, zvycajne 3l z nasej starsej 5 rychl. sa dalo vymenit necele 4l
odporucam zvazit vymenu plnickou pod tlakom, inak v nej ostane balast, je to sice drahe treba pouzit cca 12l oleja ale iba tak je zaruka spravnej funkcnosti
nevyhoda tychto japonskych prevodoviek je ze sa da vymenit iba cast oleja, zvycajne 3l z nasej starsej 5 rychl. sa dalo vymenit necele 4l
odporucam zvazit vymenu plnickou pod tlakom, inak v nej ostane balast, je to sice drahe treba pouzit cca 12l oleja ale iba tak je zaruka spravnej funkcnosti
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
vdaka chlapi. Budem menit celu nápln po častiach teda na jednu výmenu cca 3,5 l oleja vytečie. Tak tam pojde. bud originál,Asin alebo Ravenol. Ravenol tam už raz bol,ked mi ho menili preplachom v Ružomberku. Problém je,že maju plno a v Ba si za výmenu pýtaju 600 eur.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Myslím,že celková nápln je 9 l a pri preplachu sa minie okolo 11 až 12 litrov.Colommbo píše: ↑čtv úno 22, 2024 22:00 Brembo: Ahoj! Oplí převodovka AF40 má celkový objem náplně 7 litrů, při výměně náplně píšou tři litry (což mi teda přijde málo...), cena orig. GM oleje je 503Kč/necelých 21Euro za litr. Je třeba dál něco řešit a hledat náhrady...?https://www.doopla.cz/dily/olej-pro-aut ... 3-455.html
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 10654
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Upřímně - s touto převodovkou žádné vlastní zkušenosti nemám, vycházel jsem z údajů na https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/af40.html
gesamt ca. 7,0 Liter/Wechsel ca. 3,0 Liter
Getriebeöl ATF AW-1
gesamt ca. 7,0 Liter/Wechsel ca. 3,0 Liter
Getriebeöl ATF AW-1
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Tak olej vymenený,teda len čast. Išiel tam AISIN ATF6+PRO-TEC Automatic Transmission Flush . Po 500km urobíme dalšiu výmenu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Ahojte. Kupil som Inisgniu s touto prevodovkou a kedze som nevedel kedy realne menil byvaly majitel oleje, tak som vymenil aj olej v prevodovke. Kupil som Febi, pretoze iba ten mali v ponuke v eshope kde som kupoval aj zvysok dielov na auto. A urobil som chybu... Prevodovka teraz pri kazdom radeni rychlosti nahor presmykuje. Idem to teda vymenit na 2x 3l aby som dostal odtial co najviac toho sajrajtu. Ktory olej je povazovany za original ? AISIN ATF6 5L ?
Vdaka za odpovede
Vdaka za odpovede
- Colommbo
- Příspěvky: 10654
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Ahoj! Měl by to být tento olej: https://www.doopla.cz/dily/olej-pro-aut ... 3-455.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Dakujem. Existuje aj nejaka overena, lacnejsia nahrada, s ktorou mate dobre skusenosti ? Ravenol, ci original Aisin olej napriklad ?
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Ja myslím, že nie je o čom. Neviem, ktorý typ konkrétne, čo je v tom konkrétnom aute :
https://www.motormax.sk/kn/eshop/58-1-O ... IN-ATF6-1L
https://www.motormax.sk/kn/eshop/58-1-O ... TF-6-FE-1L
Ono už ‘ušetrené’ bolo, na čínskom prebale značky Febi (podobne Meyle a iné pačmagi). Nedajú si povedať a nedajú ľudia. Opica - banány. Nech sa hnevá kto chce ako chce.
https://www.motormax.sk/kn/eshop/58-1-O ... IN-ATF6-1L
https://www.motormax.sk/kn/eshop/58-1-O ... TF-6-FE-1L
Ono už ‘ušetrené’ bolo, na čínskom prebale značky Febi (podobne Meyle a iné pačmagi). Nedajú si povedať a nedajú ľudia. Opica - banány. Nech sa hnevá kto chce ako chce.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Shell HU Professional AV-L 0W30 +Mann f.
Orlen Effecta/Shell FuelSave+Wynns Supremium/BG HP 2256
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Re: Prevodový olej AT Aisin AW-1
Ide tam tento
https://www.motormax.sk/kn/eshop/58-1-O ... IN-ATF6-1L
teda pokial to nie je nová 8 stupnová prevodovka
o niečo výhodnejší je
https://www.motormax.sk/kn/eshop/0/3/5/ ... IN-ATF6-5L
Poial chceš pri jednej výmene dostat viacej oleja von,po tom čo si vypustil olej našatrtuj motor na 5 sekund. Dlhšie neodporučam,aby sa systém nezavzdušnil. Predpokladám,že postup na kontrolu množstva poznáš. Ked bude v prevodovke trochu viacej oleja,nebude to vadit. Ale nesmie ho byt nikdy menej. Inak nie je nutné počat až 500 km alebo 100 na dalšiu výmenu. Stačí,ked sa nechá naštartovaný motor a urobí sa jedna krátka jazda. Olej sa tam premieša velmy rýchlo.
https://www.motormax.sk/kn/eshop/58-1-O ... IN-ATF6-1L
teda pokial to nie je nová 8 stupnová prevodovka
o niečo výhodnejší je
https://www.motormax.sk/kn/eshop/0/3/5/ ... IN-ATF6-5L
Poial chceš pri jednej výmene dostat viacej oleja von,po tom čo si vypustil olej našatrtuj motor na 5 sekund. Dlhšie neodporučam,aby sa systém nezavzdušnil. Predpokladám,že postup na kontrolu množstva poznáš. Ked bude v prevodovke trochu viacej oleja,nebude to vadit. Ale nesmie ho byt nikdy menej. Inak nie je nutné počat až 500 km alebo 100 na dalšiu výmenu. Stačí,ked sa nechá naštartovaný motor a urobí sa jedna krátka jazda. Olej sa tam premieša velmy rýchlo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta