Stránka 1 z 3

XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: stř led 10, 2024 7:28
od vava
Zdravím, mám Volvo XC40 D4 r.v. 2018 kde je předepsaný olej Castrol Edge Professional V 0W-20 nebo VCC RBS0-2AE 0w-20 které mají HTHS 2,8. Po zkušenostech s předchozím autem, kde mazací plány ukazovaly na lehkoběžné oleje s HTHS taky 2,8 a kde se mi zadřela klika mně zajímá, zda můžu používat olej např. RAVENOL VMO 5W-40 (HTHS 3,75). Nebo jestli doporučítě jiný. Najeto 50 tis km.
Podle webu oilincar https://oilincar.com/cs/volvo/xc40/1-2017-.php se má do auta dávat olej API CK-4 ale oleje téhle normy jsem moc nenašel ...
Díky

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: stř led 10, 2024 8:35
od kornel
ked pozerám na tu stránku aké špecifikácie a SAE udáva pre rôzne značky a modely pre jednotlivé roky výroby (ktoré som si len tak namatkovo zadal ..VAG, Honda, MB.... ), tak by som tomu ja nedával žiadnu váhu. Vôbec nerozumiem z akých podkladov vychádzajú dané údaje a odporúčania na tej stránke, vyzerá to akoby všetko rovnaké pre každú značku, model, ročník a naviac žiadne firemné špecifikácie :?

P.S nechcem to moc rozvíjať a špekulovať.. no zožeriem kus stola ak za tú pridretú kľuku mohol olej nižšej SAE, (ak bola oná daná SAE v súlade s predpisom výrobcu motora)... Kľuka a hlavné ložiská by boli asi to posledné, čo by dostalo na hubu, ak by bol problém v nedostatočnej SAE (môj názor).

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: stř led 10, 2024 8:49
od vik2
Jen pro doplnění na stránkách Ravenol.de - uvádějí u VMO HTHS 4.0

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: stř led 10, 2024 9:02
od Pitris
Oleje API CK-4 odpovídají i normám náklaďáků (byť to může být i SN), a osobně bych (jako kornel) k tomu moc nepřihlížel a vybral olej podle typu jízd - 0w30 C2 na hlavně kratší jízdy a 0w30 (příp. 5w30) C3 na dálniční přesuny.... S výměnou po 10-15 tkm.
Tu 5w40 snad jen když by si tahal v létě i karavan,. A do 0w20 bych taky nešel.

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: stř led 10, 2024 10:46
od vava
Díky moc! Takže třeba RAVENOL VSW 0W-30?

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: stř led 10, 2024 11:41
od Pitris
Pokud v této cenové relaci, tak OK 👍

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: stř led 10, 2024 19:10
od vava
No a levnější varianta? Tento vychází 355,- Kč / litr. A měnit po 10 tis km?
Našel jsem levnější tento Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 ... nebo Shell HELIX ULTRA Professional AV-L 0W-30 ...

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: stř led 10, 2024 19:25
od Pitris
Úplně klidně. Nebo třeba Mobil1 ESP, Yacco VX 1000 LE, Eneos X Hyper-X nebo Petronas Syntium 5000 DM.... Třeba.

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: čtv led 11, 2024 20:01
od vava
Třeba tohle co jsem našel bude užitečné ...
https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils/

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: čtv led 11, 2024 23:00
od jarson1
Vava, je to super, ale najprv sa musim zastavit u očneho :mrgreen:
Toto fakt nevidim.... 8)

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: pát led 12, 2024 6:38
od Pitris
Já si brýle vzal....😄

No ten test jo, ale mají tam chyby ☹️
Třeba u HTHS píší že ....Porovnání těchto naměřených hodnot lze provést pouze tehdy, pokud mají motorové oleje stejné specifikace nebo schválení.... ale testují spolu oleje C2 (HTHS od 2,9) i C3 (HTHS od 3,5).

Ovšem vysvětlení té HTHS viskozity je tam přesně :wink:
Vyšší hodnota HTHS má pozitivní vliv na ochranu motoru při vysokých teplotách a vysokých smykových silách (výhodné pro jízdu ve vyšším rozsahu rychlostí a na dlouhé vzdálenosti). Nižší hodnota HTHS má pozitivní vliv na spotřebu paliva a emise výfukových plynů při nižších teplotách a smykových silách.

A jinak....
vava píše: stř led 10, 2024 19:10Našel jsem....Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 ... nebo Shell HELIX ULTRA Professional AV-L 0W-30...
Oba jsou C3 - HTHS nad 3,5 mPa.s. Na rozdíl od většiny v tom testu.

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: pát led 12, 2024 6:49
od kornel
je tam celkovo viacero poloprávd, resp. a dosť nešťastne nevhodne vysvetlených zákonitostí, akoby autor uplne dobre nerozumel o čom píše ... napr. k viskozitám pri 40 a 100 stupňoch uvádza (citujem napr. len túto časť.. nesprávne vyložené zákonitosti sú ale aj inde)
"The higher the result values (mm²/s), the more constant the viscosity remains at high temperatures and thus allows longer constant lubrication despite increasing temperature changes."
v preklade cca: Čím vyššie sú výsledné hodnoty (mm²/s), tým konštantnejšia zostáva viskozita pri vysokých teplotách a umožňuje tak dlhšie konštantné mazanie napriek zvyšujúcim sa zmenám teploty.
..takéto nezmysly zo zjavného nepochopenia súvislosti autorom oficiálne písať :roll:

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: sob led 13, 2024 12:22
od jerome
A čo je na tom nezmysel :?: veď je to pravda :!: Vyššie číslo = lepšie mazanie pri vyšších teplotách. Jednoduché jak facka 8)

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: sob led 13, 2024 12:44
od Pitris
Ale i 10w70 "zřídne". Jen při daleko vyšší teplotě než 5w30....

Re: XC40 D3/D4 MY2018

Napsal: sob led 13, 2024 13:12
od kornel
jerome píše: sob led 13, 2024 12:22 A čo je na tom nezmysel :?: veď je to pravda :!: Vyššie číslo = lepšie mazanie pri vyšších teplotách. Jednoduché jak facka 8)
prečitaj si to ešte raz a pozorne.. zjavne nechápeš súvislosti.
A v tribológii nič nie je jednoduché ako facka, no možno tak pre teba 8)