aditiva do oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Volfi »

Jo to je také fakt, ono to ani moc jinak nejde, přece jenom těch rafinérií např. v EU je poměrně málo oproti značkám olejů. Možná by nebylo špatné do těch kategorií vypsat i samotné značky, pokud máš info. Upřímně by mě zajímalo, kdo si s tím dá opravdu záležet.
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Shell HX-7 + Ekolube Plus, Ravenol TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
alonso84301
Příspěvky: 104
Registrován: sob bře 05, 2022 22:26

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od alonso84301 »

Tie značky olejov by som aj ja rad vedel keby si napisal aspoň tie top čo sa oplati kupovat atd
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4079
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Durex »

Kluci,myslím,že je to stejně jedno. Dobrý olej je ten,jak už bylo psáno,který plní normu kterou potřebuji resp potřebuje můj motor. V nouzi je pak vhodný jakýkoliv olej s kdejakou normou.

Chápu,že každý chce pro svůj motor to nejlepší, Ale hysterie, která se točí kolem oleje je naprosto unikátní. Nezaznamenal sem takové množství dotazů a laborování třeba u chladicích nebo brzdových kapalin. Vzduchových filtrů, lambda sond nebo egrů.

Ono stejně i při použití top olejů dojde k opotřebení a nebo odejdou gumová těsnění,gufera atd. Dokonce sem byl několikrát svědkem toho,že majitel díky použití top oleje, který vysoce překračovat normy na daný motor, ho tím olejem popravil...

A udělat dlouhodobý test na různých motorech, aby se objektivně určil vítězný olej také nejde. Do toho nám vstupuje mnoho proměnných a pak taky peníze...

A z praxe mohu potvrdit, že obyčejný olej plnící tu danou normu měněný častěji je lepší, jak hi-tech olej jezdící plný kilometrový nájezd.

Jinak pokud jezdím opravdu krátké trasy, tak volit pao olej a pokud jezdím dlouhé a v zátěži, tak esterovou bázi. To je asi to nej, co můžu pro motor udělat. Jaká to bude značka je úplně jedno. Z důvodu, který byl taky už napsán.

A ještě poznámka. Těm technickým listům tolik nevěřit. Resp neřešit desetinná čísla. Třeba kinematická viskozita. To, že se napíše, že je to 13,9 cst při 100 st neznamená, že je to takhle každou šarži. Že si radši výběru olej, který má v papírech 14,1 cst ... Někdy se podívejte i do bezpečnostniho listu. A tam uvidíte věci :D

Dělal jsem několik let v automotivu. A vytvářel jsem hodně technických listu a protokolů. A opravdu bych se k tomu tak neupínal...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900,Suzuki SV 650, CFMOTO 800 MTX,Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2199
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od kornel »

99,99% ľudi aj tak nerozumie súvislostiam medzi údajmi a parametrami ktoré sa dajú zistiť či uz z TDS alebo tých bežných VOA.. ak si niekto myslí že na základe poznania hodnoty kinematickej či dynamickej viskozity , prípadne NOACK, TBN , CCS cerpatelnosti..+ ze či ma v sebe PAO, GTL, GR. III, estrove bázy, PAG,, že z toho môže a vie určiť výkonnosť oleja, tak je riadne naivný :) Naviac už to tu opakujem x-ty krát,.. údaje z bežných VOA sú tak tretina odtlačku oleja a pravdy.

..čo sa týka tých krátkych jázd , tam by som práve olej na PAO základe neuprednostňoval, ak by teda som mal prehliadnuť všetky súvislosti a šlo čisto len o PAO, Ester, či Gr. III.. vysoký anilinovy bod a mizerná rozpustnost prvkov , tzn. takýto olej má veľmi úzke to efektívne pracovné okno, kedy pracuje a podáva ten optimálny ochranný a čistiaci výkon, resp. to okno má posunuté vysoko, potrebuje vysoké teploty.
Čistý esterovy olej je samozrejme nezmysel , rovnako aj čistý PAO..
Olej s vyšším podielom esterovych zložiek (napr. motorsport kategórie) nie je zlý na krátke trasy, no vzhľadom na určité svoje špecifiká , je nutné ho adekvátne meniť vo výrazne kratších intervaloch než bežný civilný olej.. to je jeho jediná nevýhoda pre krátke trasy a poskakovanie. No niekoho môže motivovať to, že pokiaľ základ obsahuje konkrétne polyolester významnejšieho percenta , tak ten ako jediný z olejov dokáže motor priamo čistiť.. plus silná polarita ku kovovým povrchom motor účinné chráni pri početných studených štartoch.

A ešte k tým dotazom na rozdelenie tých znaciek :lol: ..k tomu sa takýmto spôsobom vyjadrovať určite nebudem , lebo to ako sa to poňalo je scestné, to že niektorá značka nemá svoj vývoj, neznamená že sa oleje takejto značky niekomu neoplatí kupovať .. alebo naopak že niektory producent si vyrába vlastne zakladove oleje a dokonca má prsty aj vo vývoji aditiv , že je to svätý grál a všetci kupujme len to lebo s inou značkou/producentom bez takéhoto zázemia sa motory viac opotrebujú a viac trpia... Aj tu platí to , že je to biznis hlavne a postupne sa každá inovácia dostane aj k tým "na chvoste"... ak by som to mal takto polopate vysvetliť.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 4079
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Durex »

Estery nemají rádi vodu. A při krátkých jízdách je kondenzace vody na pořadu dne. Tento druh provozu snáší lépe oleje PAO. Takto sem to myslel. Jinak samozřejmě souhlasím s tebou
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900,Suzuki SV 650, CFMOTO 800 MTX,Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2199
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od kornel »

práve kvoli tom som aj uviedol, že oleje s vyšším podielom esterov je nutné meniť výrazne skôr, než civilné bežné oleje pokiaľ sa s autom jazdí na krátke trasy a časté studené štarty.. do 5tis.km a von.
Ale jasné, že to je už ekonomicky trochu nezmysel takéto drahé oleje používať na takúto prevádzku a účel.. to zvládne v danom režime akýkolvek olej predpísanej špeci. menený často.
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od memartin »

Nevím, jestli tyhle účinky můžu spojit s účinkem molygenu, ale cca 4000km po aditivaci s hodně náročným provozem motoru jsem se zbavil obtíží s dlouhým startováním, kouřem po startu a občasném vynecháváním zapalování za studena na benzín, které jsem tu v minulosti řešil.
Svíček brisk, které jsem podezříval, jsem se nedotknul, vlastně ničeho na motoru. Molygen jsem přidával v prosinci. Tankuju pořád eurooil 0% N95 + vif, do plynu jsem nechal přidat dávku Chemtane V. Filtr benzínu měněn necelé dva roky zpět.
'99 polo 1.0 mpi LPG :twisted: Helix HX7 10w40
'98 106 1.0i: mannol 10w40 :P
'05 B6 2.0 tfsi Helix HX-8 5w40 :arrow: Motul 10w60
Brembo
Příspěvky: 2530
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Brembo »

ja hlásim zníženie okamžitej spotreba na volnobežných otáčkach z 0,8-0,7 l/hod na 0,5-0,6 l/hod. Neviem či je to vdaka Molygenu-ja ho volám mobilgél alebo oleja Mannol Ceramic alebo obom sučasne
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 96 kW -153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
PUO
Příspěvky: 346
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od PUO »

Brembo: Máš v motore zaujímavý mix - nanokeramika + organomolybden! Si ma prekvapil :wink: Ale zrejme to, podľa doterajších pozorovaní, funguje.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Volfi »

Zkoušel jste někdo Mannol Molibden? https://runder.cz/detail-produktu/manno ... pkEALw_wcB
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Shell HX-7 + Ekolube Plus, Ravenol TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10691
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Proti produktům značky Mannol obecně nic nemám, sám jejich aditivum pro čištění vstřiků občas používám. V tomto konkrétním případě však
1. je překvapující nízká cena výrobku (kdyby to bylo za "socíku" za 55Kčs, bylo by to tak akorát)... :)
2. píšou, že aktivní složkou přípravku je MoS2, tedy sulfid molybdeničitý ("molyka") a s ním bych byl do motoru hodně opatrný, kdysi se psávalo, že tuhle složku špatně snášejí motory s hydroštely. Do mechanické převodovky bych se toho nebál, přidat do motorového oleje za mě raději nee...
P.S. Od (slovenského) prodejce Runder jsem už něco spokojeně nakoupil, teď však mám dojem, že v tom mají trochu zmatek - produkt je v rubrice Přísady do převodového oleje/Ochrana převodovky automobilu, na plechovce je objem 350ml, v popisu uvedeno 300ml, velmi nízká cena...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Volfi »

A máš nějaké povědomí, proč by to mělo hydroštelům vadit?
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Shell HX-7 + Ekolube Plus, Ravenol TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10691
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Colommbo »

Psávalo se, že molyka má tendenci ucpávat kanálky v hydroštelech a tím narušovat jejich funkci. Je-li tomu tak doopravdy, sám potvrdit ani vyvrátit nemohu, nicméně vlastní zkušenost mám takovou, že kdysi ještě u mé první áčkové Omči 2.6 R6 jsem nějakou dobu (30tis.km...?) olej s MoS2 používal (jestli si dobře vzpomínám, byl to Liqui Moly 10W40), hydroštely se pak začaly ozývat a nechával jsem je vyměnit. Bylo-li to v důsledku oleje s molykou nebo stářím (cca 250tis.km), netuším, ale prostě k tomu došlo. Od té doby jsem olej s MoS2 do motoru už raději nikdy nenalil.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
PUO
Příspěvky: 346
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od PUO »

Zdravim. Mám podobný názor na MoS2 ako Colommbo.
Je to pevná prísada, ktorá má tendenciu sa usadzat . Hlavne pri dlhšom skladovaní. Okrem hydrostelov by som videl riziko
pri motoroch modernej konštrukcie - tenké piestne krúžky.
Išiel by som cestou výberu oleja z vyšším obsahom Molybdenu, kde už výrobca zladil celý add.balik 👍
Čo sa týka Molybdenu ako takého, už značná časť olejov obsahuje modernejší typ Mo - tzv.MoDtc3 - trojjadrovy Molybden, ktorý je účinný pri nižších koncentráciach.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Volfi »

Chovají se tak i jiná aditiva jako Wolfram, Teflon?
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Shell HX-7 + Ekolube Plus, Ravenol TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Odpovědět