aditiva do oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Suru
Příspěvky: 48
Registrován: sob zář 23, 2017 16:47

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Suru »

Díky :wink:
Subaru H6 Amsoil SS
Subaru H4 MO
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2033
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od kornel »

inak zopár rokov do zadu bol vykonaný test/ rozsiahla profi študia zameraná na zistenie efetku tribokondiciovania vložky valcov vysokovýkonného dizlového motora , pomocou honovacieho stroja s tým že miesto klasického honovacieho oleja bola použitá kvapalina/olej dopovaný organo-wolframom, bez použtitia abrazíva na honovacej hlave no s patričnými parametrami posobiacich tlakov a teplôt na vložky valcov.
Následne boli vykonané motorove skúšky v rámci ktorých sa meralo a porovnávalo sa nielen finálne opotrebenie, ale aj trecie sily, koeficient trenia, drsnosti povrchu, akustické emisie, chemické zloženie generovaných tribofilmov, povrchový profil kondiciovaných povrchov vložky valcov.
Pre časť testu opotrebenia, bolo kvôli zrýchleniu opotrebovania, olej dopovaný časticami oxidu hlinitého 0,57g/l priemeru 0,05 μm a 1,9g kremeňa veľkosti zrn 600 mesh.

Bola to rozsiahla štúdia aj s obrázkami a grafmi porovnaní.., no v skratke - po takomto kondiciovaní organo-wolframom sa zistilo výrazne zlepšenie vo všetkých tribologických vlastnostiach. Čo sa pripisuje tvorbe WS2/C tribofilmov na povrchu kondiciovaných komponentov. (Vytvorená tribovrstva na povrchu pozostávala z 3-och vrstiev: 1. homogénna spodná vrstva tribofilmu 2. nehomogénna stredná vrstva 3. vonkajši ochranný plášť) - ich presne chemické zloženie tu nebudem rozpisovať

V prípade kondiciovania organo-wolframom týchto komponentov (vložky valcov z ktorých sa následne časom efekt prenášal aj na samotné krúžky) to viedlo k :arrow: výraznému zníženiu trenia a opotrebovania, najvýraznejšie v oblasti úvratí (hlavne hornej) kde je dominantné hraničné mazanie. Tribokondicionované vložky vykazovali nielen nižšie trenie v blízkosti úvratí ale zároveň aj skorší prechod z rozhrania medzného do celofilmového mazania vďaka zlepšenému zadržiavaniu maziva. V dôsledku toho bolo trenie nižsie aj v ostatných oblastiach kde prebieha medzi vložkou-krúžkom elastohydrodynamické mazanie.
Ďalej zvýšenie pevnosti mazacieho filmu, zlepšené kompresné tesnenie a pevnosti samotného mazacieho filmu umožňuje bezpečnejší prechod na mazivá s nízkou viskozitou bez rizika nadmerného opotrebovanie komponentov.

Len taký stručný výťah z danej štúdie.. už keď je tu o wolframe reč.
bjukemen
Příspěvky: 5142
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od bjukemen »

kornel: kde sa da najst ta studia?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2033
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od kornel »

SS
Suru
Příspěvky: 48
Registrován: sob zář 23, 2017 16:47

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Suru »

kornel: poslal jsem s dovolenim SZ
Subaru H6 Amsoil SS
Subaru H4 MO
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10500
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Colommbo »

Po včerejších a dnešních asi 270km převážně po dálnici mě placebo stále ujišťuje, že Molygen nebude vůbec špatný, projev motoru je subjektivně jemnější a tišší.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2033
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od kornel »

a čím viac km (a prípadnej vyššej záťaže teplotnej), tým viac vytvorená tribovrstva a z toho plynuci efekt.. plný učinok zhruba po tých 3-4tkm
jarson1
Příspěvky: 2501
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od jarson1 »

Colommbo píše: ned led 12, 2025 14:24 Po včerejších a dnešních asi 270km převážně po dálnici mě placebo stále ujišťuje, že Molygen nebude vůbec špatný, projev motoru je subjektivně jemnější a tišší.
Po 270 km po dalnici som tak ohluchnuty, ze mne pripada vtedy ticha aj PV3S na dvojku do kopca :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28460
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Pitris »

Já se zeptám taky/znovu, páč odpověď se nějak zamluvila....
rosso píše: pát led 10, 2025 15:39 A nebylo by lepší použít přímo olej LM Molygen, který nevychází nijak extrémně draho, než toto aditivum do jiného oleje?
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -5l_527909
Já bych šel raději touto cestou :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
PUO
Příspěvky: 198
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od PUO »

Pred nejakým časom prebehla krátka diskusia , že novšie verzie olejov LM Molygen už neobsahujú Wolfrám. Takže z tohto pohladu , je additívum "istota". Ale overené to nie je. Klasická analýza Wolfrám nepreukáže. Najistejšie by bolo kontaktovať priamo LM.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2033
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od kornel »

ja to obrátim trochu... A prečo by to malo byť horšie? :idea: .. nie je najmenší dôvod mať z tohto produktu nejaký strach (info odborných a relevantných je k dipozícii dostatok a aj tých osobných užívateľských skúseností sa už dá dohľadať na nete..). Tak ako nebol problém s jeho aplikovaním/primiešanim do oleja priamo vo fabrike, tak isto nevidím žiaden problém (aj vzhľadom na pôvod a deklarovane účinky látky) ho primiešať dodatočne mimo fabriku.
Nemyslím si že spoločnosť LM ich olej Molygen testovala niekolko mesiacov až rokov vkuse roznymi dlhodobými motorovymi skúškami na stoliciach a aj v realnom aute v premávkach.. kým mu dali zelenú .. proste chemická spoločnosť, ktorá vyvinula a dodala samotné účinne organo-wolfrámove činidlo, im deklaruje účinnosť, miesiteľnosť a bezpečnosť v určených koncentráciach v bežne používaných olejových "odtlačkoch" / receptoch.. bolo by to pre nich asi zbytočné mrhanie nákladmi si to celé testovať u seba doma (ale nevylučujem že klasické certifikačne testy vykonali aj vo vlastnej kuchyni).

Drvivá vačšina "firiem" olejárskych len namiešavajú výsledný produkt z dostupných pripravených aditív podľa odskúšaných receptov alebo dokonca rovno balíčky aditív + zložky základového oleja "nahádžu" do miešačky podľa toho aký typ oleja a v akej cenovej hladine chcú namiešať a s akými API, ACEA a firemnými špecifikáciami onálepkovať.
Len minimum olejárskych spoločností si robí vlastný vývoj a recepty a celé to testuje.

Tu sa nebavíme predsa o nejakom garážovom kozmickom aditíve doneseného na planétu zem z jadra vyhasnutej hviezdy :D

Naviac wolfram sa kvoli nejakym "byrokratickym-certifikacnym" kktinam v germansku, z vacsiny olejov kde bol stahuje..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28460
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od Pitris »

kornel píše: ned led 12, 2025 16:41Tak ako nebol problém s jeho aplikovaním/primiešanim do oleja priamo vo fabrike, tak isto nevidím žiaden problém (aj vzhľadom na pôvod a deklarovane účinky látky) ho primiešať dodatočne mimo fabriku....
Ve fabrice (snad) ví kolik toho tam mají dát.... :idea:
Když si někdo koupí tu pixlu aditiva, tak jeden ji nalije do čtyř litrů oleje a druhý třeba do sedmi.
Ale dík za odpivěď :wink: Tohle LM motoru neublíží a třeba zřejmě asi možná snad i pomůže :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2033
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od kornel »

je uvedené dávkovanie cela flaša na 5l oleja (tento nariedovací pomer oleja deklaruje výrobca ako bezpečný..) nižšia dávka znamená len o niečo nižšiu výslednu koncentráciu wolfrámu v oleji a dlhšiu dobu vo vytváraní tirbovrstiev a zapracovávania (tú rýchlosť v ich vytváraní samozrejme silno ovplyvnuje a závisi aj od zaťazenia teplotného).. nižsia dávka nenesie žiadne iné efekty prirodzene (snád pozitívne len v totálne minimálnom/stopovom nariedovani samotného oleja :)
bjukemen
Příspěvky: 5142
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od bjukemen »

vyrobca vie kolko aditiva ma dat pri miesani do oleja ale zamerne to neurobi, netreba si namyslat ze vyrobcovia oleja namiesaju len to najlepsie, namiesaju ale nikto to nezaplati..a na druhej strane je taka ticha dohoda v znizovani vyrobnych nakladov a maximalizacie zisku..onedlho nebude v oleji ani molybden, toboz nie wolfram..budeme radi za nejaku formu boru..a prave v tomto pripade ma zmysel pouzit take aditivum ako uviedol Kornel a zvlast v takom aute ako mas ty Pitris ked sa ti minie zasoba Ravenolu z wolframom
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
ladiki
Příspěvky: 33
Registrován: pát čer 14, 2024 11:57

Re: aditiva do oleja

Příspěvek od ladiki »

https://www.auto.cz/nanocastice-v-motor ... uje-125022

překvapil mě názor odborníků na konci článku...
Odpovědět