Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Moderátor: Colommbo
Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Dobrý den.
Rád bych od Vás dostal radu. Forum jsem se snažil pečlivě projít, ale přece jen se chci konkrétně zeptat. Jedná se o motor Fiat 1.4 T-jet (turbo benzín. motor s nepřímým vstřikem), který žere dost olej- na 1000km 1litr oleje. Trasy jsou kolem 15 km v kuse 2x denně. Olej tam dávám podle dané specifikace. Už tu u Fiata byla rada nedávat přesně daný typ Selenia , ale to se jednalo o 1.4 atmosféru, nevím přesně, jak u toho turbo motoru, jestli díky turbu není náročnější. Chtěl bych pomoci BG Epr 109 vyčistit motor a pak nalít Ravenol, který si chválite, že dokáže spotřebu oleje lehce snížit . Motor je teď silně zakarbonovany, původní majitelka jezdila na výměnu co 30tis.km, do toho klasika těchto motorů - prasklé svody, tak auto jezdilo dlouho na bohatou směs. Svody a turbo mám nové, jen ta spotřeba oleje mě trápí. Za případnou radu děkuji. P. K.
Rád bych od Vás dostal radu. Forum jsem se snažil pečlivě projít, ale přece jen se chci konkrétně zeptat. Jedná se o motor Fiat 1.4 T-jet (turbo benzín. motor s nepřímým vstřikem), který žere dost olej- na 1000km 1litr oleje. Trasy jsou kolem 15 km v kuse 2x denně. Olej tam dávám podle dané specifikace. Už tu u Fiata byla rada nedávat přesně daný typ Selenia , ale to se jednalo o 1.4 atmosféru, nevím přesně, jak u toho turbo motoru, jestli díky turbu není náročnější. Chtěl bych pomoci BG Epr 109 vyčistit motor a pak nalít Ravenol, který si chválite, že dokáže spotřebu oleje lehce snížit . Motor je teď silně zakarbonovany, původní majitelka jezdila na výměnu co 30tis.km, do toho klasika těchto motorů - prasklé svody, tak auto jezdilo dlouho na bohatou směs. Svody a turbo mám nové, jen ta spotřeba oleje mě trápí. Za případnou radu děkuji. P. K.
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 2032
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Zdravíčko,
Netuším jak je to s Fiat normou a zdali je má jen Selenie, tato skupina aut a olejů je pro mě neznámá, tak či onak pokud je motor hodně zakarbonovaný, tak nasadit buď BG a nebo zde párkrát padlo XADO, a pak třeba 2x nebo 3x jet olej max na 3000km, tím jej dočistit a vypláchnout. Ovšem jaký olej nasadit, to bude otázka pro jiné
Ovšem úplné zamezení spotřeby to asi nepomůže, možná nasadit i viskóznější olej, pokud problém bude přetrvávat, tak gufera ventilů, pístní kroužky...
Netuším jak je to s Fiat normou a zdali je má jen Selenie, tato skupina aut a olejů je pro mě neznámá, tak či onak pokud je motor hodně zakarbonovaný, tak nasadit buď BG a nebo zde párkrát padlo XADO, a pak třeba 2x nebo 3x jet olej max na 3000km, tím jej dočistit a vypláchnout. Ovšem jaký olej nasadit, to bude otázka pro jiné
Ovšem úplné zamezení spotřeby to asi nepomůže, možná nasadit i viskóznější olej, pokud problém bude přetrvávat, tak gufera ventilů, pístní kroužky...
Kia CEED 1.6 GDI 99kW
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Zdravím. S tou normou, když nemám zásobu Selenie, naleju tam Total Ineo C3, ten tu normu na obalu má, tak takových olejů tam asi může být více. Chápu, že se spotřeba nezastaví vyplachem, ale kdyby se dostala na polovinu té aktuální, byl bych rád. Do nějaké větší opravy motoru se mi nechce investovat, to budu pokračovat dál v dolevani. Olej měním tak po 5000tis, ale vzhledem k naplni 3.5 litrů a spotřebě litr na 1000km, je ten olej stále čerstvý
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Do turbobenzinů bez GPF Fiat bych - když už tak - dal olej normy 9.55535-Z2 nebo N2. Ale řekl bych podle intervalu výměn 30tkm (a proto ta spotřeba oleje ) tam byl asi 5w30 ale s tím už nic nenaděláš protože bejvalá by zasloužila ***** A olej s C3 raději NE.
Předně - olejem to moc neopravíš, ale aspoň zkusmež to. To BG dej, trochu by to mohlo povolit a pak dočistit olejem. Dal bych Shell Helix Ultra 5w40 na 2 x 5tkm (má posílené čistící schopnosti), a pak s tím Shellem pokračovat páč není drahý a je hodně gut, nebo když by si chtěl Ravenol, tak HVT 5w50 a měnit co 10 tkm nebo po roce.
Předně - olejem to moc neopravíš, ale aspoň zkusmež to. To BG dej, trochu by to mohlo povolit a pak dočistit olejem. Dal bych Shell Helix Ultra 5w40 na 2 x 5tkm (má posílené čistící schopnosti), a pak s tím Shellem pokračovat páč není drahý a je hodně gut, nebo když by si chtěl Ravenol, tak HVT 5w50 a měnit co 10 tkm nebo po roce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 10390
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Pro mě jsou tyhle motory taky španělská vesnice... Nevíme, z kterého roku vůz je a kolik má najeto, jak dlouho jej trápila předchozí majitelka. Na první dobrou, je-li motor, jak píšeš, zakarbonovaný, bych tipoval zapečené pístní kroužky - hlavně stírací neplní svou funkci a olej hoří ve válcích. Nějaké to BéGéčko zkusit můžeš a Shell zmiňovaný Pitrisem taky nebude na škodu, každopádně bez nějakého radikálního zásahu je to jízda na dlouhou trať, bohužel. Máš-li možnost, zkus nechat změřit kompresní tlaky - budou-li nízké či znatelné rozdíly ve válcích, bude asi jasno...
P.S. Do italských motorů se oleje Selenia s vyšší viskozitou naopak doporučovaly, ale to se týkalo spíš motorů AR (twinspark), které mívaly potíže s teplotou náplně...
P.S. Do italských motorů se oleje Selenia s vyšší viskozitou naopak doporučovaly, ale to se týkalo spíš motorů AR (twinspark), které mívaly potíže s teplotou náplně...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Aha, no já ten náhradní olej vybíral podle té K Pure Selenie a tam byla právě koncovka u toho čísla normy S2. Super, děkuji za rady, pustím se do toho a na jaře dám vědět jak to celé dopadlo.
P. K.
P. K.
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Je to Fiat Bravo 2, 1.4 t jet 88kw, rok 2007 . Bývalá majitelka auto měla do 230t.km, aktuálně má teď skoro 300t.km. Co si auto užilo předtím těžko říct. Já jsem měnil to turbo, prasklé svody za inovované, separator oleje a nějaké hadice okolo. Ještě nedávno jsem skoro nejezdil, ale teď jezdím každý den, tak mě to dolevani štve. Taky doufám v zapečené kroužky, které možná povolí. Chci to hlavně zkusit, ale raději se zeptám odborníků. Do go motoru se mi nechce, tam se pak vyloupne spoustu jiných věcí za cenu dalšího auta.
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Opakovane napr BG kit 6575 + hocico najlacnejsie 5w40 A3 a liat a liat.
Ziadny predrazeny Millers, Ravenol, zbytocne.
Ziadny predrazeny Millers, Ravenol, zbytocne.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 + Mann f.
Orlen Effecta, Shell FuelSave+Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 + Mann f.
Orlen Effecta, Shell FuelSave+Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, Valvoline Maxlife 5W40, VIF SBA
- Colommbo
- Příspěvky: 10390
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Mno, ve spojení s tvou informací o výměnných intervalech oleje 30tis.km tohle věru není moc veselé čtení... Nejsem odborník ani motorář a netuším, jakým stylem a v jakém režimu ta dáma jezdila, ale mám dojem, že ten motor už toho má slušně řečeno plné zuby... Tož ti všichni budeme držet palce, ať se ti podaří vrátit mu aspoň trochu chuti do života.
P.S. Kamarádka vlastnící už pár let dvojkovou Oktu 1.6 MPI se ohlíží po jiném autě a dostala nabídku na naftovou Oktu III 1.6 kombi z roku 2016 s nájezdem 230tis.km, současný majitel (kolega z práce) je druhý v pořadí (prvním byla nějaká firma) a chtěl by za ni asi 200tis.Kč, odjíždí do zahraničí. S ohledem na to, že si dokážu představit "servisování" auta v držení firmy a přístup řidičů ve stylu "není to moje", kamošku od takového auta odrazuju...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Ak sa ti zníži spotreba oleja použitím tohto oleja,možno to prirovnať k zázraku, keď Ježiš Kristus premenil vodu na víno
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
To je riziko koupě auta z druhé ruky, a s vyplněnou Fiat serviskou. Auto je jinak fajn, až na tu spotřebu a musím říct že motor i fakt slušně zatáhne když je potřeba, tak přinejhorším se s tou potřebou naučím žít, než si pořídím jiné. Ještě jednou děkuji za rady a s průběhem dám vědět. P. K.
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Shell Helix Ultra 5W-40
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
urob to takto, kup si 2x bg109 a lacnu 5w-40 ku
do aktualneho oleja co mas v motore (ohriateho a vypnuteho) nalejes jedno balenie bg109 nastartujes a 20min. nechas bezat motor na volnobeh, ked uplynie cas vypustis olej a nechas poriadne stiect,das novy olej 5w-40 trebars total quartz, novy filter a budes jazdit, keby ze sa ti podari kupit Xado vita flush , mozes ho hned naliat do toho noveho oleja,da sa na nom najazdit az 1000km neobsahuje rozpustadla je v nom zddp + vapnik a nejake drobnosti, neviem ako dlho ti bude trvat kym to najazdis, po tych 1000km vypustis olej a das novy, mozes si odsledovat ako sa bude motor chovat, ked to nebude lepsie vykonas cely cyklus este raz
ravenol zatial nekupuj, to iba v pripade az sa podari troska ozivit motor
do aktualneho oleja co mas v motore (ohriateho a vypnuteho) nalejes jedno balenie bg109 nastartujes a 20min. nechas bezat motor na volnobeh, ked uplynie cas vypustis olej a nechas poriadne stiect,das novy olej 5w-40 trebars total quartz, novy filter a budes jazdit, keby ze sa ti podari kupit Xado vita flush , mozes ho hned naliat do toho noveho oleja,da sa na nom najazdit az 1000km neobsahuje rozpustadla je v nom zddp + vapnik a nejake drobnosti, neviem ako dlho ti bude trvat kym to najazdis, po tych 1000km vypustis olej a das novy, mozes si odsledovat ako sa bude motor chovat, ked to nebude lepsie vykonas cely cyklus este raz
ravenol zatial nekupuj, to iba v pripade az sa podari troska ozivit motor
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
já bych jen doplnil že v aktuálním počasí jezdit, aby to správně fungovalo znamená min. 50 - 100 km v jednom zátahu..... ne ráno 10 km do práce, a odpoledne 18 km z práce, pro děti a na nákup
Re: Zvýšená spotřeba oleje motoru Fiat 1.4 t jet
Zdravím.
Aktuálně jsem udělal proplach. Jak píšete, do horkého motoru jsem nalil tu 109, nechal bublat na lehce zvýšené otáčky, pak jsem to vylil, vyměnil filtr a obyc 5w40 olej a na ten jsem to zase nechal bublat asi 30 minut, pak zase celá kompletní výměna a teď tam mám viz rady výše ten Shell. Akorát jsem si koupil celou tu sadu BG, tak jsem do toho nalel ten přípravek do oleje a pak jak vyjedu mám ještě přípravek do benzinu. Měřil jsem i komprese a tlaky moc rozdílné nejsou, někde 1,5 bar, někde půl baru, ale nevím jestli jsem to měřil správně, bo mi z toho lezly celkem závratné čísla 11-13baru. Přitom v manuálu je psáno 9.8baru. Možná jsem to měřil špatně -měl jsem odpojene čerpadlo, plný plyn, +/- zahřatý motor na provoz. teplotu, baterie pro jistotu na nabíječce. Ty větší kilometry jsou fajn, ale to nedám, nějaký delší výlet asi časově zvládnu, ale zbytek bude asi v tom nešťastném režimu 15+15. Budu sledovat a možná to proplachnu tou 109 ještě jednou.
Aktuálně jsem udělal proplach. Jak píšete, do horkého motoru jsem nalil tu 109, nechal bublat na lehce zvýšené otáčky, pak jsem to vylil, vyměnil filtr a obyc 5w40 olej a na ten jsem to zase nechal bublat asi 30 minut, pak zase celá kompletní výměna a teď tam mám viz rady výše ten Shell. Akorát jsem si koupil celou tu sadu BG, tak jsem do toho nalel ten přípravek do oleje a pak jak vyjedu mám ještě přípravek do benzinu. Měřil jsem i komprese a tlaky moc rozdílné nejsou, někde 1,5 bar, někde půl baru, ale nevím jestli jsem to měřil správně, bo mi z toho lezly celkem závratné čísla 11-13baru. Přitom v manuálu je psáno 9.8baru. Možná jsem to měřil špatně -měl jsem odpojene čerpadlo, plný plyn, +/- zahřatý motor na provoz. teplotu, baterie pro jistotu na nabíječce. Ty větší kilometry jsou fajn, ale to nedám, nějaký delší výlet asi časově zvládnu, ale zbytek bude asi v tom nešťastném režimu 15+15. Budu sledovat a možná to proplachnu tou 109 ještě jednou.