tak údajne u nových ESP-čiek plniacich "API SP" ExxonMobil použil unikátny novo-vyvinutý aditívny koncept, založený na "TRIS (BRANCHED-ALKYL) BORATE" - Alkylester kyseliny ortoboritej výrazne zlepšené inhibície opotrebovania a oxidácie čo naviac zároveň producentovi tohto novovyvinutého aditívneho konceptu umožnilo absolútne vynechať z konceptu akékoľvek zlučeniny Molybdénu (ako FM/AW prvok) ktorý prináša okrem pozitív zároveň aj negatíva v podobe vysokoteplotných vklladov na piestoch a v oblasti krúžkov.
ExxonMobil ako spoluvlastník Infineu to má exkluzívne len pre seba (pravdepodobne aj pre Shell ktorý je tiež spoluvlastníkom).
Nový Mobil 1 ESP 5W30
Moderátor: Colommbo
Re: Nový Mobil 1 ESP 5W30
Já Exxon Mobil ( Mobil 1 ) prostě věřím. Pamatujete humbuk kolem FS 0w40, že je horší jak New Life, potom ESP Formula 5w30 že je lepši jak M1 ESP 5w30 a dnes se o těch olejích mluví v superlativech. To samé je dnes s nejnovějším M1 ESP 5w30, že je horší než předchůdce. Myslím si že oni prostě ví co dělají. A když udělají olej nemění recepturu každé málo co mi třeba vady u Ravenolu. Nikdy nekoupíš 2 stejné Ravenoly, no teda jestli nejsi Pitris a koupíš hned 4x 5l.
p.s. Jarku kdy otevíráš e-shop
p.s. Jarku kdy otevíráš e-shop
Corolla 1,6 2017
Mazda 2 1,3 2011
Hyundai i10 1,0 l 2024
Mazda 2 1,3 2011
Hyundai i10 1,0 l 2024
Re: Nový Mobil 1 ESP 5W30
Exxon Mobil ma obrovské zdroje ľudské, know-how - môžu si dovoliť tých najlepších vedcov a chemikov v obore proste a sú pre nich aj vysoko atraktívny ako zametnávateľ, nehovoriac materiálne (finančné) zázemie (už som tu niekde spomenul, že je rozdiel len všetko nahádzať do "hrnca" podľa určenej schválenej receptúry - pre splnenie "APPROVALS" požiadaviek nejakej špecifikácie a mať možnosti a zdroje si to všetko vyvíjať a skúmať kedy čo, pri akých teplotách a v akom pomere pridávať, aby bol výsledok ešte optimálnejši, nehovoriach o tom aka je obrovská výhoda vlastniť prakticky svoju vlastnú spoločnosť vyvíjajúcu aditíva).
Mimochodom aj tá zmena v základovom oleji nie je údajne len zo srandy a šetrenia nákladov.. má to byť úzko prepojene s novým aditívnym konceptom synergia a vzájomná vyváženosť a potlačenie antagonistických reakcii, čo najvyššia rozpustnosť prvkov v základovom oleji a znižovanie závislosti viskozity a strihu oleja na polyméroch (tu je mimochodom okrem použitých nových disperzantov pre odchytávanie/izolovanie/obalenie častíc sadzí, "ukrytá oná snaha viac chrániť rozvodú reťaz a ozubenia skrze vyššiu pevnosť samotného základu oleja a nie len vďaka polymérom.. u API SP) čo vo výsledku prináša lepšie výsledky..
Ono zrejme nie nadarmo a zo srandy je filozovia olejov Mobil1 v namiešaní/prepojení širšej zmesy použitých základových olejov rôznych skupín a ešte aj dokonca v rámci danej skupiny zakl. olejov kombinujú rozne druhy
Mimochodom aj tá zmena v základovom oleji nie je údajne len zo srandy a šetrenia nákladov.. má to byť úzko prepojene s novým aditívnym konceptom synergia a vzájomná vyváženosť a potlačenie antagonistických reakcii, čo najvyššia rozpustnosť prvkov v základovom oleji a znižovanie závislosti viskozity a strihu oleja na polyméroch (tu je mimochodom okrem použitých nových disperzantov pre odchytávanie/izolovanie/obalenie častíc sadzí, "ukrytá oná snaha viac chrániť rozvodú reťaz a ozubenia skrze vyššiu pevnosť samotného základu oleja a nie len vďaka polymérom.. u API SP) čo vo výsledku prináša lepšie výsledky..
Ono zrejme nie nadarmo a zo srandy je filozovia olejov Mobil1 v namiešaní/prepojení širšej zmesy použitých základových olejov rôznych skupín a ešte aj dokonca v rámci danej skupiny zakl. olejov kombinujú rozne druhy
Re: Nový Mobil 1 ESP 5W30
Tak Mobil1 (potažmo Exxon Mobil) byl, je (a asi i bude) špičkou, a byť jim do toho ekolog taky kafrá, tak mají možnosti jak se s tím líp popasovat. A když si někdo koupí Mobil1 tak to bude buď super olej, anebo dobrej olej
A víš jak jsem rád že jsem nakřečkoval ten SSL 0w40? Za půl dnešní ceny, a tehdy i s wolframem. A to ještě pokukuji po SVS 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nový Mobil 1 ESP 5W30
Zdravím. viete porovnať Mobil 1 ESP X4 0W-40 s x3? v čom bude rozdiel?
Dík
Dík
Re: Nový Mobil 1 ESP 5W30
Ešte k tomu ESP. Koľko tu bolo pohoršenia - vrátane mňa, keď prišiel nový rad ESP 5w30. A prečítajte si posledné príspevky od Kornela. Takto to vyzerá keď oleje vyrábajú absolútny svetoví lídri v odvetví. Neustále o krok vpred, čo sa týka výskumu vývoja. Pre nás neprofesionalov sú analýzy určite dôležité. Ale s pohľadu oleja ako mimoriadne komplexného produktu je v tradičnej analýze možno tak 10-20 % informácií o oleji ako takom . Ja so proste nedokážem predstaviť že taká firma ako EXXON Mobil vyrobí vyslovene zlý olej. S takou obrovskou reputáciou.
Nepochybujem že predchadzajuci M1 bol špičkový produkt. Veľmi vysoko hodnotený v zahraničí na fórach . Nový je proste iný - inovativnejsi?
Nepochybujem že predchadzajuci M1 bol špičkový produkt. Veľmi vysoko hodnotený v zahraničí na fórach . Nový je proste iný - inovativnejsi?
Re: Nový Mobil 1 ESP 5W30
Neříkám že vždycky, ale většinou platí že:
Čím novější tím ekologičtější, a čím ekologičtější tím víc na pikaču....
Možná u Mobilu je to jinak.
Čím novější tím ekologičtější, a čím ekologičtější tím víc na pikaču....
Možná u Mobilu je to jinak.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nový Mobil 1 ESP 5W30
Pitris,: Áno,asi tak .