Oleje pro hybrid
Napsal: čtv pro 01, 2022 19:30
V níže uvedeném dokumentu, kde je srovnána čistota mototů u vozidel taxislužby se velkým nájezdem, je krásně ukázáno, proč je potřeba u hybridů měnit olej častěji, než u klasických spalováků a proč má smysl v hybridech používat oleje určené primárně pro hybridy.
Vysvětlivky:
ODI - interval výměny oleje (uváděno v mílích tj 10K = 10 000 mil = 16 000 km)
NJ = New Jersey
NYC = New York City
Winnipeg - město v Kanadě, klima v zásadě celkem podobné klimatu v ČR
ILSAC GF-4 odpovídá oleji API SM
ILSAC GF-5 odpovídá oleji API SN, oproti GF-4 je požadavek na menší úsady
https://www.api.org/~/media/files/certi ... um-usa.pdf
Čistota motoru Toyoty Prius z Winipegu ani při intervalech výměny 6-7 000 km vůbec není oslnivá, byť míra opotřebení po 400 000 milích prý byla překvapivě nízká.
Podobně čistota pístů a pístních kroužků u hybridní Camry ani při intervalech výměny 4-6 000 km s olejem GF-5 není zrovna oslnivá byť je zřejmě o dost lepší, než jak dopadl Prius s olejem GF-4. Zde si říkám, zda by stavu pístních kroužků a pístů nemohla hodně pomoci aditivace paliva, protože motorový prostor (až na úsady na spodku vany) byl u Camry docela slušný, ale první a druhý pístní kroužek - docela bída.
Celkově mě překvapilo, že i po zkrácení intervalů na polovinu oproti klasickému spalováku ty fotky vnitřností hybridů v porovnání se spalovákem vypadají tak jak vypadají. Prostě nevypnutelný start-stop systém v plné kráse ...
Vysvětlivky:
ODI - interval výměny oleje (uváděno v mílích tj 10K = 10 000 mil = 16 000 km)
NJ = New Jersey
NYC = New York City
Winnipeg - město v Kanadě, klima v zásadě celkem podobné klimatu v ČR
ILSAC GF-4 odpovídá oleji API SM
ILSAC GF-5 odpovídá oleji API SN, oproti GF-4 je požadavek na menší úsady
https://www.api.org/~/media/files/certi ... um-usa.pdf
Čistota motoru Toyoty Prius z Winipegu ani při intervalech výměny 6-7 000 km vůbec není oslnivá, byť míra opotřebení po 400 000 milích prý byla překvapivě nízká.
Podobně čistota pístů a pístních kroužků u hybridní Camry ani při intervalech výměny 4-6 000 km s olejem GF-5 není zrovna oslnivá byť je zřejmě o dost lepší, než jak dopadl Prius s olejem GF-4. Zde si říkám, zda by stavu pístních kroužků a pístů nemohla hodně pomoci aditivace paliva, protože motorový prostor (až na úsady na spodku vany) byl u Camry docela slušný, ale první a druhý pístní kroužek - docela bída.
Celkově mě překvapilo, že i po zkrácení intervalů na polovinu oproti klasickému spalováku ty fotky vnitřností hybridů v porovnání se spalovákem vypadají tak jak vypadají. Prostě nevypnutelný start-stop systém v plné kráse ...