freelander 2
Napsal: pon srp 08, 2022 19:37
Zdravim, len tak pre zaujmavost. LR freelander 2 s naftovym motorom DW12 od PSA, ktory mal povodne predpisany 5-10W/40. Land rover a myslim aj ford vyuzivaly do svojich aut tieto motory ale predpisovali im
5w-30 s ford normou. freelander-y 2 maju teraz po celom svete pripady ked motory s 230.000 a viac km, maju havarie. sposobuju to opotrebene vahadla a ventily vo svojom styku. vahadlo zbrusi seba aj hlavicku ventilu, opiera sa o tanier pruziny a uvonuje zamky ventilu ktore sa tiez opotrebuju az nakoniec "vyzuju" a upustia ventil do valca. Spekulacie sa vedu ze riedky olej ma problem umazat vrch motora alebo aj ze problem je v nizko ZDDP u aut ktore maju filtre pre castice a maju take oleje predpisane. V kazdom pade je iste ze problem je v suchom styku vahadla a ventilu. vzdy su niektore pary takmer bez opotrebenia. Asi je problem v nizkych otackach a tak aj tlaku.
5w-30 s ford normou. freelander-y 2 maju teraz po celom svete pripady ked motory s 230.000 a viac km, maju havarie. sposobuju to opotrebene vahadla a ventily vo svojom styku. vahadlo zbrusi seba aj hlavicku ventilu, opiera sa o tanier pruziny a uvonuje zamky ventilu ktore sa tiez opotrebuju az nakoniec "vyzuju" a upustia ventil do valca. Spekulacie sa vedu ze riedky olej ma problem umazat vrch motora alebo aj ze problem je v nizko ZDDP u aut ktore maju filtre pre castice a maju take oleje predpisane. V kazdom pade je iste ze problem je v suchom styku vahadla a ventilu. vzdy su niektore pary takmer bez opotrebenia. Asi je problem v nizkych otackach a tak aj tlaku.