Stránka 1 z 1

freelander 2

Napsal: pon srp 08, 2022 19:37
od bernie
Zdravim, len tak pre zaujmavost. LR freelander 2 s naftovym motorom DW12 od PSA, ktory mal povodne predpisany 5-10W/40. Land rover a myslim aj ford vyuzivaly do svojich aut tieto motory ale predpisovali im
5w-30 s ford normou. freelander-y 2 maju teraz po celom svete pripady ked motory s 230.000 a viac km, maju havarie. sposobuju to opotrebene vahadla a ventily vo svojom styku. vahadlo zbrusi seba aj hlavicku ventilu, opiera sa o tanier pruziny a uvonuje zamky ventilu ktore sa tiez opotrebuju az nakoniec "vyzuju" a upustia ventil do valca. Spekulacie sa vedu ze riedky olej ma problem umazat vrch motora alebo aj ze problem je v nizko ZDDP u aut ktore maju filtre pre castice a maju take oleje predpisane. V kazdom pade je iste ze problem je v suchom styku vahadla a ventilu. vzdy su niektore pary takmer bez opotrebenia. Asi je problem v nizkych otackach a tak aj tlaku.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: freelander 2

Napsal: čtv srp 11, 2022 8:46
od Colommbo
Obrázky nelze otevřít, aspoň mně (na NB) se to nedaří...

Re: freelander 2

Napsal: čtv srp 11, 2022 15:03
od BigBang
ich auch... Nějak to nedokáže v tomto formátu odkazu fórum zpracovat.

oprava :wink:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: freelander 2

Napsal: pát srp 12, 2022 8:18
od jerome
Jedna vec je aký olej predpíše výrobca do daného motora,ďaľšia aký zvolí interval a ďaľšia ako toto všetko dodržiava či už servis,alebo zákazník sám :idea: Je kopa prípadov keď sa stalo,že motor bol dosť chúlostivý na olej a interval výmeny a nedodržiavaním nastali problémy. Už kontrola posranej mierky môže motoru zachrániť krk :wink:

Re: freelander 2

Napsal: pát srp 12, 2022 17:00
od bernie
existuje na ten problem viac nazorov a postupne sa to niekam posuva. co citam fora, zhrnul by som to asi takto:
-ako vidite na prvom obrazku su vahadla z jedneho motora. jedno je takmer nedotknute a naopak dalsie uplne znicene. cize pokial je plocha medzi ventilom a vahdalom mazana, nic sa nedeje a snad by to umazala aj nafta. uz podla vylestenych plosiek je jasne ze ide o suche trenie. preco ale niektore vahadla su mazane a ine su suche? mozno riedky olej strati tlak uz skor na klukovej hriadely a loziska vaciek ho nemaju taky aby ho rozstriekali az na vhadla ktore su vlastne od nich mazane. alebo aj problem moze byt vo filtry ktory je zle pristupny a mechanici si jeho vymenu odpustia. potom je tu aj interval vymeny 24.000km. Sice pre rusko udaval vyrobca myslim 12.000km. a aj mnoho inych nazorov...

Re: freelander 2

Napsal: pát srp 12, 2022 20:52
od jerome
Logicky nemôže byť jeden ventil alebo plôška lepšie mazaná jak druhá. Skôr by som to pripísal odflakanym servisom. Napr.u PD-čka nedodrzanim ich normy ( ACEA C3 ) sa tiež stávalo že sa vydrali šály. Buď naťahovaním intervalu alebo nesprávnym olejom.
24.000 interval je brutal. U 1.5 dci mal Nissan interval 30.000 a ojnicne loziska kapali jedna radosť naopak u Renaultu to bolo cca 15.000 a nebolo tolko problemov jak u Nissanu.