Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 10208
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Není to špatný olej a nebude-li v motoru moc dlouho (max 10tis.km) nebo se dost dolívá, může C3 přijít i do benzínového motoru bez DPF...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Olej plnící MB229.51 nemůže být špatný, ale mě téměř uráží, že na webu dělí motorové oleje na minerální, polosyntetické a syntetické (už tohle je celkem nesmysl, ale budiž) a když si rozkliknu bezpečnostní list k tomu syntetickému, tak se tam dočtu: "Vysoce rafinovaný minerální olej". To jim fakt není blbý?
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Už je tam dost dlouho, druhým rokem a možná 11 tisíc.. Už se mi nezdá, že jede motor spokojeně. Ještě bych rád zkusil zkontrolovat/seštelovat ventilové vůle, nemá to hydroštely. Zkontrolovat čistotu vevnitř motoru.
polo 1.0 mpi LPG valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40
B6 2.0 tfsi shell hx-8 5w40
106 1.0i: mannol 10w40
B6 2.0 tfsi shell hx-8 5w40
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1973
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Nějakých 10 let zpět když jsem byl na škole, nás učili že striktně platí 5w plná, 10w polo a 15w minerál...Shi píše: ↑úte dub 16, 2024 19:51 Olej plnící MB229.51 nemůže být špatný, ale mě téměř uráží, že na webu dělí motorové oleje na minerální, polosyntetické a syntetické (už tohle je celkem nesmysl, ale budiž) a když si rozkliknu bezpečnostní list k tomu syntetickému, tak se tam dočtu: "Vysoce rafinovaný minerální olej". To jim fakt není blbý?
Když jsem se zeptal co 0w, nebylo mi odpovězeno... Co se norem týče, zmínili jen API a ACEA. Nic víc.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
- Colommbo
- Příspěvky: 10208
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Spousta lidí na plnou, polo- a minerál dodnes slyší a usnadňuje jim to (pro ně plně dostačující) orientaci. V obchodech by se takové obecné rozdělování však už používat nemělo.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
S tým olejom Shell Helix Ultra 5W-40 si viskozitu nijak zásadne nezmenil. Podľa meraní má viskozitu pri 100 st. C len 12,8 mm2/s, čo je blízko dolnej hranice pre oleje xW-40. Po pár tisíc km sa zrejme dostane do rozsahu pre xW-30.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/820 ... 0-svezhee/
Ale inak je to podľa parametrov výborný olej, ktorého základový olej je vyrábaný zo zemného plynu - PurePlus technology. Len podľa viskozity je to skôr taká "sýtejšia" tridsiatka.
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
OK, díky za info, z tabulek tady na fóru je možná nějaká starší formulace - tam je udávaná 13,1 ale to je i tak celkem nízko. Fakt jsem zvědavý na stav čistoty toho motoru, nemyslím že tam byl olej měněný dle bible přesně na den jednou za rok.
A v tom případě bych měl pro 1.6 mpi asi zvolit hustější olej - Elf Evo 900 sxr udává 14,7. Ten motor je totiž těsný jen za studena
A v tom případě bych měl pro 1.6 mpi asi zvolit hustější olej - Elf Evo 900 sxr udává 14,7. Ten motor je totiž těsný jen za studena
polo 1.0 mpi LPG valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40
B6 2.0 tfsi shell hx-8 5w40
106 1.0i: mannol 10w40
B6 2.0 tfsi shell hx-8 5w40
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
No hlavně by to takto (už aspoň 20 let nesmyslně) neměl dělit výrobce/dovozce, jenomže on tyhle bláboly pořád tlačí lidem do hlavy třeba i Castrol:
https://www.castrol.com/cs_cz/czech-rep ... types.html
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Ahoj,
nechci zakládat nové vlákno, tak se přicpu ke kolegovi s Volvem sem.
Mám 2 auta:
1) Volvo (2008) s B5254T6, benzínový pětiválec 2521cc, s turbem od Volva, stejný jako se dával do Focusu ST225. Najeto 260tkm. Nepřímovstřik. Auto provozuji spíše na delší trasy, někdy i kratší, občas se rád svezu (naložím mu), ale nijak často/extrémně. Výrobce předepisuje A5/B5 0w30. Olej žere.
2) Suzuki (2009) s K12B, r.v. 2009 dvanáctistovka atmosféra čtyřválec. Najeto 165tkm. Nepřímovstřik.Provozováno na kratší trasy (10-15km), občas delší (>100km). Výrobce předepisuje 0W20 nebo 5W30 API SL nebo SM. Olej nežere.
Chtěl bych sjednotit výměny oleje (10tkm na Volvu, u Suzuki to vyjde dříve nebo počkám na 10tkm) a ideálně mít jeden olej. Zároveň olej koupit třeba v 20L a trochu ušetřit.
Koukám po 5W30 nebo 5W40, samozřejmě A3, ideálně s nízkou Noack odparností kvůli tomu turbu. Ideální cenový budget 150Kč/l.
Co říkáte na Ravenol HLS?
Máte případně nějaké další návrhy? Věřím, že zde na fóru zmiňované Ravenol VSI nebo SSL budou dobré, ale už jsou dražší.
(Chtěl jsem vzít zde kolegovi ve vláknu doporučovaný (čistící) Ravenol SVE, ale na tenhle konkrétní mají na eshopu, kde je dobrá cena dodací lhůtu 6 týdnů, takže hledám dál.)
Díky moc za rady.
nechci zakládat nové vlákno, tak se přicpu ke kolegovi s Volvem sem.
Mám 2 auta:
1) Volvo (2008) s B5254T6, benzínový pětiválec 2521cc, s turbem od Volva, stejný jako se dával do Focusu ST225. Najeto 260tkm. Nepřímovstřik. Auto provozuji spíše na delší trasy, někdy i kratší, občas se rád svezu (naložím mu), ale nijak často/extrémně. Výrobce předepisuje A5/B5 0w30. Olej žere.
2) Suzuki (2009) s K12B, r.v. 2009 dvanáctistovka atmosféra čtyřválec. Najeto 165tkm. Nepřímovstřik.Provozováno na kratší trasy (10-15km), občas delší (>100km). Výrobce předepisuje 0W20 nebo 5W30 API SL nebo SM. Olej nežere.
Chtěl bych sjednotit výměny oleje (10tkm na Volvu, u Suzuki to vyjde dříve nebo počkám na 10tkm) a ideálně mít jeden olej. Zároveň olej koupit třeba v 20L a trochu ušetřit.
Koukám po 5W30 nebo 5W40, samozřejmě A3, ideálně s nízkou Noack odparností kvůli tomu turbu. Ideální cenový budget 150Kč/l.
Co říkáte na Ravenol HLS?
Máte případně nějaké další návrhy? Věřím, že zde na fóru zmiňované Ravenol VSI nebo SSL budou dobré, ale už jsou dražší.
(Chtěl jsem vzít zde kolegovi ve vláknu doporučovaný (čistící) Ravenol SVE, ale na tenhle konkrétní mají na eshopu, kde je dobrá cena dodací lhůtu 6 týdnů, takže hledám dál.)
Díky moc za rady.
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Díky za tipy, nad Helixem jsem uvažoval.
Můžu se zeptat, jaký je názor na ten HLS? Mě zaujal, protože má nízkou odparnost (Noack Volatility: 6.9). Píšou o něm, že je vhodný pro přímovstřiky, ale to asi nepřímovstřiku nevadí, ne?
Díky
Můžu se zeptat, jaký je názor na ten HLS? Mě zaujal, protože má nízkou odparnost (Noack Volatility: 6.9). Píšou o něm, že je vhodný pro přímovstřiky, ale to asi nepřímovstřiku nevadí, ne?
Díky
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Nepřímovstřiku nevadí....
Je ale C3 s hodnotou TBN 7,8 (při výměně po 10 tkm to ale nevadí). Viskozita při 100° je sic na "třicítku" dost hore > ale pořád méně jak u "čtyřicítky" (což může u toho Volva zapříčinit lehce vyšší spotřebu oleje). Bude gut, ale ten Shell má kvalitnější základ a snad i aditivační balíček.
Je ale C3 s hodnotou TBN 7,8 (při výměně po 10 tkm to ale nevadí). Viskozita při 100° je sic na "třicítku" dost hore > ale pořád méně jak u "čtyřicítky" (což může u toho Volva zapříčinit lehce vyšší spotřebu oleje). Bude gut, ale ten Shell má kvalitnější základ a snad i aditivační balíček.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Díky mockrát za vysvětlení!
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
Tak na přání mechanika tam šla znovu 5w30, tentokrát místo mpm ale Helix Ultra. Přetěsňovalo se víko a gufera pod vačkovými koly. Čistota motoru nic moc, co čekat, opět horší na druhé straně od vodní pumpy. Snad na dalších pár let dá auto pokoj a bude sloužit, GO skoro všeho na přední nápravě kromě brzd.emge píše: ↑stř dub 17, 2024 20:42S tým olejom Shell Helix Ultra 5W-40 si viskozitu nijak zásadne nezmenil. Podľa meraní má viskozitu pri 100 st. C len 12,8 mm2/s, čo je blízko dolnej hranice pre oleje xW-40. Po pár tisíc km sa zrejme dostane do rozsahu pre xW-30.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/820 ... 0-svezhee/
Ale inak je to podľa parametrov výborný olej, ktorého základový olej je vyrábaný zo zemného plynu - PurePlus technology. Len podľa viskozity je to skôr taká "sýtejšia" tridsiatka.
polo 1.0 mpi LPG valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40
B6 2.0 tfsi shell hx-8 5w40
106 1.0i: mannol 10w40
B6 2.0 tfsi shell hx-8 5w40
Re: Olej pro Volvo 2.4T 147kW B5244T3
kur*a tak tu vidno ze to jazdilo na dlhe intervaly a olej sa asi prepaloval, alebo ktovie co tam liali
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw