Stránka 1 z 1

Zmena na olej bez normy.

Napsal: pát kvě 27, 2022 10:23
od truck123
Zdravim vsetkych.
Chcel by som poprosit o vyjadrenie kompetentnych. Skoda kodiaq 2.0 Tdi 110kw DFGA 2018,77tkm DSG 7, DQ500, bez 4x4.
Momentalne pouzivam olej VMP 5w 30 C3, meni sa 2x za rok, jar.. jesen z najazdom 7..10tkm, pouzivanie, striedave mix, kratke.. dlhsie, ale obcas aj velmi rychle,( viem, usmevne diesel).
Motor presiel profesionalnou upravou, odmerany vykon, 146kw, 460nm,( pred upravou namerane 128kw 360nm) rovnako upravena aj DSG, podtacanie, zbytocne podradovanie.
Otazka, mohol by som prejst na olej RUP 5w 40 C3? Vedie ma k tomu predpoklad vyssieho tepelneho zatazenia motora.

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: pát kvě 27, 2022 17:14
od sosko
Ja by som na to išiel takto a pridám úvahu na diskusiu.
Odsledovať na palubnom pc, či teplota oleja v akomkoľvek režime prekračuje 120st C a na ako dlho.
Ak prekračuje, skrátiť interval výmeny na 7500km, s akýmkoľvek predpísaným olejom.
Ak neprekračuje, max. interval 15tis/1 rok s prehľadom, alebo pre kľud na duši výmeny ako doteraz. :wink:
Zachraňovať viskóznejším olejom bez normy za mňa nie.
V skratke, radšej skrátiť výmeny toho čo je predpísané (norma), ako dvíhať SAE.
Prečo to píšem, aj napr. podľa článkov olejárskych mýtov z tejto stránky :
- výhoda lepšieho oleja napr. s estermi (ak také v 5W30 s 507.00 sú), bude až pri vysokej teplote, ktorú pri bežnom jazdení nedosahujeme, nakoľko esterová zložka sa "aktivuje" až pri vysokých teplotách. Teda úvaha by bola, pri častejších teplotách nad 120st a viac , skrátená výmena a použiť esterový olej
- 5W30 má vo všeobecnosti lepšiu strihovú stabilitu ako 5W40 vďaka lepšiemu základovému oleju. Tu asi (určite) veľmi záleží na značke a receptúre
- z 5W40 bude po 6tis km "hustejšia" 5W30 plus väčší bordel z rozložených modifikátorov viskozity

Podľa analýz bežných predpísaných olejov v čipovaných motoroch (BITOG alebo oilclub) nenastali zvýšené hodnoty opotrebenia (železo, hliník atď) , ani vyčerpané TBN , ani veľa paliva/vody/kontaminantov. Má to jedno ale, nájazd neprekročil práve tých 15tis km resp. 250 motohodín.

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: pát kvě 27, 2022 18:29
od tomxass
V prvom rade máš DQ381 pri DFGA nie DQ500.
V ďalšom rade tie DFGA majú pod 110kW reálne v sérii neviem kto to meral ale zle nameral.
To iste po chipe max 135kW.
Ale o to nejde.
Pri tých km dávať neschvaleny olej nemá zmysel.
VMP je najkvalitnejší VW 507.00 olej na trhu a nič na neho nemá čo sa týka zloženia, toľko PAO nemá nič možno nejaký ruský olej Extreme AMG VR2 5W-30 GTI ale to sa nedá kúpiť.
Ja osobne dávam VMP už tretí krát, tiež mam DFGA po 3000km ďalej budem po 7 a motor nebol nikdy spokojnejší než teraz.
Za mňa ostaň pri VMP.

P.S. Rad by som videl graf a vedel kto robil chip.

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: pát kvě 27, 2022 18:50
od Mirec 29
Len v skratke
Osobne som za sae 30...kľudne zostaň u vmp ( hths3.7 a usvo ) používa sa aj v závodoch...
Dávať racing olej skutočne nemá zmysel...
Nikdy by som si nedovolil povedať že je to najlepší olej v 507 pretože množstvo pao nerozhoduje o kvalite produktu...
Nie je náhodou extreme Made in Germany?
Sezónna výmena oleja je to naj čo môžeš urobiť :wink:

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: pát kvě 27, 2022 19:21
od truck123
dik za vyjadrenia...
tomxass.... snad viem, co mam v aute a ano s absolutnou istotou DQ500 a ano, je tam 146kw a 457nm, merane 2x, pri druhom merani korigovane zo 150, merane zrychlenie 7,8 ( DQ381 ma superb, preto tie 140kw idu v nizsich rychlostiach porovnatelne s 110kw, maju skrteny tocivy moment prave kvoli prevodovke 381.
sosko....teplotu sledujem, pri beznom jazdeni 95..100, dialnica okolo 170.. 180tke leti na 115..120 v kopcoch pri zatazi zrychlovani tiez.
olej dlhsie ako 10tkm, este v aute nebol.

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: sob kvě 28, 2022 19:42
od tomxass
140kW mal len DQ250 6st.
DQ381 dostal až 147kW a to išlo ako raketa nakoľko nebol skrteny tocak.
Ty máš asi DQ500 len kvôli váhe kotkodaka aby mohol ťahať príves 2,5ton.
To iste tiguan ale napr. Passat len bitdi a superb nikdy.
Každopádne som aj tak prekvapený koľko ti namerali nakoľko z 10ks co robili v Profituningu ani jeden DFGA nemal nad 110kW v sérii.
Olej určite nemeň, VMP nemá konkurenciu.

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: ned kvě 29, 2022 9:33
od truck123
Tak ostanem asi pri tom VMP 5w 30, Hoci si teoreticky myslim, ze leto, vysoke teploty, by 5w 40, bola mozno lepsia, ohladom chladenia a zvyseneho vykonu.
Kazdy kodiaq 110kw, ma pri merani viac, zalezi od kondicie motora a tiez myslim, ze tam svoje urobi aj prevodovka DQ 500 po jej uprave je to ozaj vyborne, nepada pod 1500ot, nabeh tociveho momentu je plynuly, ziadne kopance, slapat na plynovy pedal viac, ako do jeho 2/3, nema zmysel,neveril by som, ze to moze byt tak dobre.
Aka ale bude cena, ci to zvladne, alebo umrie, ukaze az cas...

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: ned kvě 29, 2022 11:26
od tomxass
Kto a kde robil chip?

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: ned kvě 29, 2022 12:04
od truck123
Na pobocke profitunningu Poprad, Kosice Rastislavova 88.
Mal som v umysle upravyt prevodovku,( podtacanie) a dopadlo to takto..

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: ned kvě 29, 2022 16:23
od BigBang
Pohybuješ se do 120°C v „extrémech“, při běžné jízdě do 100°C. Neřeš a jezdi :wink:

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: pon kvě 30, 2022 11:20
od Shi
Ravenol VMP má výborné parametry (velmi nízká odparnost a slušný flash point).
Ten RUP má sice ještě lepší odolnost proti vysokým teplotám, ale současně může podstatně hůř snášet krátké jízdy (reakce na kondenzát), což jsou u dieselu všechny jízdy pod cca 30-40 km. Navíc s vyšší vyskozitou by mohl klesnout průtok a tím by se mohlo trochu zhoršit chlazení.

Re: Zmena na olej bez normy.

Napsal: úte kvě 31, 2022 6:06
od tomxass
Pri vysokej zaťaží môžeš aj tak olej vymeniť po 5 7 tisíc a motor bude spokojny.