Olej Renault Espace V benzín (MR16DDT/M5Mt)
Napsal: úte dub 12, 2022 14:47
Páni, pozdravujem Vás.
Pred rokmi, keď som zakúpil jazdené BMW, som nejakou šťastnou náhodou zablúdil na toto fórum, a po chvíľke som mal doporučený výborný Mobil1, ktorý som niekoľko rokov k plnej spokojnosti používal. Ich 0W40 NewLife/FS som na začiatku dva krát vymenil v krátkom intervale okolo 3t a potom som prešiel na niečo okolo 7-8t. Motor mi to vyčistilo (čo naozaj vidieť cez nalievací otvor), pridalo to na kultúre chodu, 0W priniesla taký pocitovo hladší štart v mrazoch a (odhadujem) v spolupráci s VIF-om to udržalo celý trakt v slušnom stave, takže na poslednej STK-čke chlapík prekvapene komentoval: "tam máte emisie, jak na novom aute!". (r.v. 2008 - 130 t km)
Ďakujem ešte raz!
Potom som trošku laxne pristupoval ku antikoncepcii, čoho výsledkom je, že som minulý týždeň musel zakúpiť Renault Espace.
Vozidlo je v poslednej V generácii - jazdené, roč. 2015, nájazd 115t km (potvrdených Renault databázou).
Je v tom motor Nissan MR16DDT / Renault M5Mt - priamovstrekový benzín 1,6l s turbom (mimochodom, ten istý, čo v Clio RS, čiže 200 koníkov).
Auto bolo servisované v RNLT servisoch a olej menený vždy s filtrom v "pohyblivých intervaloch" (26, 52, 68, 85, 103 tkm).
Rád by som postupoval podobne ako pri BMW, čiže zodva kratšie intervaly (možno s niečím, čo má zosilnené čistiace účinky) a potom prejsť na nejaký slušný (nad)štandard v prijateľnej cene a meniť si to v intervaloch okolo 8-10 t.
Rád by som dodržal odporúčanú normu "RN0700 / SL/SM / 5W30" (iné nepíšu) - nie, že by som bol tak precitlivelý, ale skôr ako poistku, nech mi pri nejakej poruche mudrlant v servise nevysvetľuje, že som "nedodržal".
Ponuka v odporúčanej viskozite 5W-30 nie je až tak veľká.. ..lepšie je to v 5W-40, ale priznávam, že rád by som ostal pri 30-tke. Z toho, čo som posledných pár večerov prečítal, mám pocit, že moderné oleje nemusia byť husté, na to aby "dobre mazali" a ich "výkon" sa dnes dosahuje skôr kvalitným balíkom aditív. Menej hustý olej by vyhovoval našim krátkym jazdám a "uľahčil motoru", a možno mikroskopicky zlepšil spotrebu.
Rovnako by som celkom rád 5W posunul na 0W (po dobrých skúsenostiach s Mobil1 0W40), ale podmienkou to nie je - zimy u nás už nie sú to, čo bývali.
Krátka rešerž (preskakujem ekonomické halucinácie a značky ktoré nepoznám) mi vypľula:
Elf EVOLUTION 900 SXR 5W-30
RAVENOL FO 5W-30
VALVOLINE SYNPOWER FE 5W-30
+ jedna 0W30
ELF EVOLUTION 900 FT 0W-30
Všetko cenovo OK, TBN okolo 10, a viskozita pri 100 okolo 10 (prvé tri) a 12,2 (posledný - čiže už na hranici 40-tky).
Prvé tri ACEA A5/B5, posledný A3/B4.
Priznávam, že tá 0W30 sa mi pozdáva najviac, olejom ale extra nerozumiem, takže si dám poradiť.
Zo 40-tok, ktoré majú RN0700 by som ešte zvažoval "riedky"
Shell Helix Ultra 0W-40, ale neviem nájsť TBN.
Čo na to prosím hovoríte?
Štýl jazdy u manželky je kultivovaný, u mňa občas aj jemne nekultivovaný, nejedná sa ale o žiadnu dlhotrvajúcu záťaž, skôr krátke testy zrýchlenia. ..jazdy sú prakticky len krátke.
Ďakujem za nasmerovanie!
Michal
Pred rokmi, keď som zakúpil jazdené BMW, som nejakou šťastnou náhodou zablúdil na toto fórum, a po chvíľke som mal doporučený výborný Mobil1, ktorý som niekoľko rokov k plnej spokojnosti používal. Ich 0W40 NewLife/FS som na začiatku dva krát vymenil v krátkom intervale okolo 3t a potom som prešiel na niečo okolo 7-8t. Motor mi to vyčistilo (čo naozaj vidieť cez nalievací otvor), pridalo to na kultúre chodu, 0W priniesla taký pocitovo hladší štart v mrazoch a (odhadujem) v spolupráci s VIF-om to udržalo celý trakt v slušnom stave, takže na poslednej STK-čke chlapík prekvapene komentoval: "tam máte emisie, jak na novom aute!". (r.v. 2008 - 130 t km)
Ďakujem ešte raz!
Potom som trošku laxne pristupoval ku antikoncepcii, čoho výsledkom je, že som minulý týždeň musel zakúpiť Renault Espace.
Vozidlo je v poslednej V generácii - jazdené, roč. 2015, nájazd 115t km (potvrdených Renault databázou).
Je v tom motor Nissan MR16DDT / Renault M5Mt - priamovstrekový benzín 1,6l s turbom (mimochodom, ten istý, čo v Clio RS, čiže 200 koníkov).
Auto bolo servisované v RNLT servisoch a olej menený vždy s filtrom v "pohyblivých intervaloch" (26, 52, 68, 85, 103 tkm).
Rád by som postupoval podobne ako pri BMW, čiže zodva kratšie intervaly (možno s niečím, čo má zosilnené čistiace účinky) a potom prejsť na nejaký slušný (nad)štandard v prijateľnej cene a meniť si to v intervaloch okolo 8-10 t.
Rád by som dodržal odporúčanú normu "RN0700 / SL/SM / 5W30" (iné nepíšu) - nie, že by som bol tak precitlivelý, ale skôr ako poistku, nech mi pri nejakej poruche mudrlant v servise nevysvetľuje, že som "nedodržal".
Ponuka v odporúčanej viskozite 5W-30 nie je až tak veľká.. ..lepšie je to v 5W-40, ale priznávam, že rád by som ostal pri 30-tke. Z toho, čo som posledných pár večerov prečítal, mám pocit, že moderné oleje nemusia byť husté, na to aby "dobre mazali" a ich "výkon" sa dnes dosahuje skôr kvalitným balíkom aditív. Menej hustý olej by vyhovoval našim krátkym jazdám a "uľahčil motoru", a možno mikroskopicky zlepšil spotrebu.
Rovnako by som celkom rád 5W posunul na 0W (po dobrých skúsenostiach s Mobil1 0W40), ale podmienkou to nie je - zimy u nás už nie sú to, čo bývali.
Krátka rešerž (preskakujem ekonomické halucinácie a značky ktoré nepoznám) mi vypľula:
Elf EVOLUTION 900 SXR 5W-30
RAVENOL FO 5W-30
VALVOLINE SYNPOWER FE 5W-30
+ jedna 0W30
ELF EVOLUTION 900 FT 0W-30
Všetko cenovo OK, TBN okolo 10, a viskozita pri 100 okolo 10 (prvé tri) a 12,2 (posledný - čiže už na hranici 40-tky).
Prvé tri ACEA A5/B5, posledný A3/B4.
Priznávam, že tá 0W30 sa mi pozdáva najviac, olejom ale extra nerozumiem, takže si dám poradiť.
Zo 40-tok, ktoré majú RN0700 by som ešte zvažoval "riedky"
Shell Helix Ultra 0W-40, ale neviem nájsť TBN.
Čo na to prosím hovoríte?
Štýl jazdy u manželky je kultivovaný, u mňa občas aj jemne nekultivovaný, nejedná sa ale o žiadnu dlhotrvajúcu záťaž, skôr krátke testy zrýchlenia. ..jazdy sú prakticky len krátke.
Ďakujem za nasmerovanie!
Michal