Stránka 1 z 3

ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 9:57
od Ludva26
Ahoj mám dotaz, zda se dá bez ňjákých problému přejít z API SN na SL. U oleje 10W40. Poslechově hlučnější i na vibracích motoru na volnoběhu je cítit rozdíl, navíc začalo ubývat oleje. ( nyní použit SHELL helix HX7 10W40 zřejmě líp čistí usazeniny?) před tím nebral nyní cca 0,5litr na 3tis km. Auto dovoz Itálie na štítku 10W40. Jedná se o motor 1.8 I-Vtec Honda r.v. 2007. na tachometru 175tis Na olej s API SN najeto 2x 8tis výměnuji jednou za rok. Nyní uvažuji EUROL Turbosyn 10W-40 s API SL. Co vy na to?..Dík Ludva

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 14:37
od Bramborak3
Ze by takhle z niceho nic ?
Napada me leda pajcovavy olej.

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 15:08
od Ludva26
No kupoval jsem ho tady naposled a před tím u alzáka. Ale zdá se mě, že ta starší výkonostní norma prostě chutná starýmu motoru asi víc. Ikdyž už je hodně olejů 10W40 je už s API SN..jen mě zajímalo jestli by se něco podělalo kdyby znovu zkusil přejít na tu starší normu ze SN na SL.. Je fakt že ta 10W40 od shellu krásně startuje i při -5 stupních. To před tím nebylo.

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 16:34
od Bramborak3
Motoru je prechod z SN na SL uplne sumak. SL neni tak poplatna eko normam.
Nejradeji bych taky zustal na SL...ale jak rikas. Vsechny uz maji skoro SN.

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 16:57
od pepoh
Ma to byt kompatibilné, nový bude mať menej Dino. Lahke frakcie sa môžu rýchlo odparovat

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 18:17
od kornel
oleje plniace API SN(+) nie sú už vôbec žiadne "ořezávatka" ani v oblasti ochrany a čistoty motora... humáč v tomto smere boli/sú SM, ktoré uviedli automotive priemysel do EKO žumpy

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 18:40
od Bramborak3
Presne. Kdyz uz tak se SM snazit vyhnout. A nebo nechat v motoru min km

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 20:12
od Mirec 29
Čo sa týka noriem api tak ak sa nemýlim sú spätne kompatibilné...to znamená že v roku kedy bolo auto vyrobené ešte neexistovalo SN. To platí od roku asi 2010 nie som si istý nechce sa mi hľadať čiže v čase kedy bolo auto vyrobené platilo SL alebo SM. Nástup novej mormy ale neznamená že sa nesmie použiť... čiže normu by som neriešil ako takú kľudne SL alebo súčasnú SN či nebodaj SP. Osobne ma skôr zaujala použitá sae...to ti ten motor tak žerie olej že sa tam musí liať 10w40 :?: Ak je motor zdraví mal by byť japončík viac než spokojný s 5w30 A3

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 22:07
od Bramborak3
Bez uz s tema eko vodickama...jeste stara poctiva honda a 5w30 je luxus. Jezdit 5w20 dokud nezdechne.
Myslim ze brzo opustim tento web i ja...

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: pon bře 21, 2022 22:18
od Bramborak3
Jinak k tematu. Zkusil bych Valvoline max life 5w40. Pres zimu pokud auto jezdi denne aspon 5w. Ale i nase zimy v nizinach daji 10w. Maxlife je i v 10w40 a moc lidí si ho chválí. Ja taky. I kamoši co jsem jim ho doporucil. Snizuje spotrebu oleje a motor jde jak svycary.
Pak mas jeste Motul 6100 synergie + 10w40. Pokud chces zustat u 10w. Taky moc dobry olej. Kdejaka 10w mu nesaha na paty a je konstruovan taky na snizeni spotreby oleje. Nemusis stuj co stuj api SL. Tyto vyse zminovane 10w jsou SN a kdejaky Eurol strci do kapsy. Zvažil bych tyto. Ver me. Jen ten shell uz asi nepasuje k tvemu motoru. V APi SL je jeste Sunoco marathon 10w40. Taky olej na snizeni spotreby oleje. Hlavne pokud auto netocis studene...ze najednou zacalo zrat oil. Zahrata voda neznamena zahraty olej. A kor u hondy ktera dost toci.

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: úte bře 22, 2022 6:01
od Mirec 29
Mirec 29 píše: Ak je motor zdraví mal by byť japončík viac než spokojný s 5w30 A3
Bramborak3 píše:Bez uz s tema eko vodickama...jeste stara poctiva honda a 5w30 je luxus. Jezdit 5w20 dokud nezdechne.
Myslim ze brzo opustim tento web i ja...
prepáč ale čo si predstavuješ pod pojmom ekovodička :?:
toto nie je BéWé ktoré hltá olej plnými dúškami...teda neviem preto som sa pýtal aký dôvod na túto viskotriedu...pretože práve tieto motory takýto olej nepotrebujú pokiaľ je všetko OK :wink:
A ešte si neodpustím...budeš mať gule "útočiť" aj na ostatných či len na mňa :?: pokiaľ nevieš vecne argumentovať radšej nereaguj pripadne bež niekam ako to tak cítiš :x

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: úte bře 22, 2022 7:48
od abc
Auta se stejným motorem mají jarson a jerome a určitě budou kompetentní o tom něco napsat. Jestli se nemýlím jarson tam dával i 0w20 bez spotřeby oleje a jezdi na 5w30. 8)
Jestli to auto papa olej 10w40 to nezachrání a problém bude jinde. :(
Mimochodem auto z Italie bych fakt nechtěl. Kdyby se Italové o auta starali jak o jídlo byla by to nejlíp udržovaná auta na světě. :)

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: úte bře 22, 2022 7:56
od abc
Našel jsem to a citují s dovolením jarsona:
"Nechcem lobbovať za 0W20, hoci som na nu tiež jazdil ( a bez najmenšej výhrady), sam preferujem ako zlatý stred 5W30 pre väcsinu dnešných motorov ( nemyslím hybridy), a sam to aj používam."
p.s.
Jedna se o ten stejný motor. :D

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: úte bře 22, 2022 10:00
od Colommbo
Ahojte! Když jsem začal číst tohle nové vlákno a dostal se ke sdělení 1.8 I-Vtec Honda r.v. 2007 ve spojení s olejem 10W40, první, co mě napadlo, bylo proč...? Musím tedy souhlasit s názory o nižší viskozitní klasifikaci oleje do tohoto motoru a zkusit Valvoline M-L 5W40... Klasifikace API roli hrát nebude, starší norma SL bude pro motor i lepčí. A pokud motor spotřebovává olej 10W40 (mno, spotřebovává, půllitr na 3tis.km není žádná trága, ačkoli u japonce...? :) ), může to být u nižší viskozity ještě horší a problém bude zřejmě někde uvnitř, viz poznámka abc o péči Italů o auta... :P

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Napsal: úte bře 22, 2022 10:17
od Ludva26
Díky borci za reakce..ještě sem si vzpomněl na jednu věc (ještě že máme ty aplikace)..je to asi neuvěřitelný -:) před těma dvouma rokama sem před zimou dal 5w40 Mobil super X1 od alzáka, kde píšou jak dodávají jen original oleje a motor byl o hodně hlučnějčí " jako traktor" tak po cca 1000km sem ho vypustil a dal ten SHELL 10W40 HX7. (nesrovnatelný rozdíl) Jinak jižní Morava okolí Brna, takže nížiny. Na hory už asi nenašetřím-:(, teď většinou 3x v týdu do práce do 20km s tím že nastartuju a sjíždím 1km kopec takže tam kopnu 3 stupeń a nechám motor samovolně točit kolem 2500 otáček. Jedu s lehkou nohou 2-3 tis řadím žádné prudké zrychlování..Občas když se jede delší trasa tak po zahřátí krátkodobě vytočím k 5tis aby motor uplně nezlenivěl. Co se týče api SL ještě sem si vzpomněl kdysik když ještě dělalo SUNOCO 5W40 Golda s API SL tak sem ho na doporučení kolegy který dával SUNOCO do Mitshubishi dával manželce do Micry K12 r.v. 2003 ale jak Golda pak už dodávali s API SN už si ten motor taky tak neševelil jak dřív a propravdě sem už musel dolívat což před tím ne..ty jo mám asi na to ňjákou smulu... pak sem už nechal výměnu oleje na servisu a manželce tak tam má ted 10w40 při 180 tis ale od té doby sem v mikře už nejel-:)
Tak mě to tíhne asi k té API SL. ikdyž o tom Max Life od Valvoline sem taky uvažoval,ale to sem si říkal že je poslední štace. Ted mám spíš strach abych experimentama nakonec neponičil motor, nebo neucpal maz. kanálky.