Stránka 1 z 1
RN0720 ACEA C4 oleje
Napsal: sob pro 04, 2021 19:00
od Zajda
Ahojte, mám tu akademickou debatu na dlouhé zimní večery.
Nedávno jsem měnil olej u nově pořízené ojetiny a použil dle předpisu RN0720/ACEA C4 normu.
Všechny tyto oleje jsou 5W30 s HC základem.
Stejné Renault motory bez DPF filtru mají doporučeno 5W40 s ACEA A3/B4.
Pokud motor nežere olej, je nějaký důvod nepoužít příště alespoň ACEA C3 specifikaci?
Je tam mnohem větší výběr.
Že by Renault filtry byly tak háklivé? Přitom má toto 1.5 dCi dokonce 5.vstřikovač v potrubí kvůli regeneraci.
Auto se blíží 220 t. km a pochybuju, že předchozí majitel kdy řešil nějakou Renault normu a prostě se tam dávalo cokoliv s přídomkem "long life".
Re: RN0720 ACEA C4 oleje
Napsal: ned pro 05, 2021 13:31
od jerome
Tej SAE 5W30 by som sa držal. Do dCi bohato stačí. Tie normy sa postupne inovovali. Zo začiatku odporúčali B4 neskôr keď pridali DPF filter nastúpila C3 a po nej C4 ktorej oleje sú zase o niečo ochudobené aby spĺňali najnovšie emisie. Na tvojom mieste by som sa vôbec neobával tej predpísanej C4-ky hlavne teda ak meníš olej v rozumnej dobe. Ale ak predsa len stresuješ (aj keď nemáš prečo) tak sa dá použiť staršia C3-ka. Záleží aj na tom koľko oleja si zoberie motor tj koľko sa dostane do DPF-ka...
Re: RN0720 ACEA C4 oleje
Napsal: ned pro 05, 2021 14:21
od Pitris
Zajda píše:Stejné Renault motory bez DPF filtru mají doporučeno 5W40 s ACEA A3/B4.
Pokud motor nežere olej, je nějaký důvod nepoužít příště alespoň ACEA C3 specifikaci?
Osobně bych taky řekl že není a že by se C3 použít dal. Otázkou ale je proč
by olej pro Renault (spolu s Nissanem jako jedni z mála) plnil normu C4 když by stačilo C3. Je to obdoba C norem u olejů se sníženou HTHS, bo většina z nich je C2 a jen pár sází na C1 (Jaguar, Land Rover nebo Mazda).
Asi bych to ale fakt nehrotil a dal 5w30 nebo 5w40 C3, leč pokud by si pro klid duše přece jen chtěl 5w30 C4, hledej třeba u Yacca....
Re: RN0720 ACEA C4 oleje
Napsal: ned pro 05, 2021 19:43
od Zajda
Re: RN0720 ACEA C4 oleje
Napsal: ned pro 05, 2021 19:56
od jerome
Jeden jak druhý. Asi by som ťahal sirky v tomto hlavolame
Re: RN0720 ACEA C4 oleje
Napsal: sob úno 19, 2022 8:07
od tribit
Na pemě mají nyní dynamax C4 za 91kč,- litr. Momentálně leju do 1,6 dci v dodávce 110kw Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30. Je ho tam 7 litrů, měním po 10tis. Auto je výletní takže jezdí občas a jen trasy kdy se olej prohřeje. Zůstat u Shell nebo dávat něco lepšího nebo ušetřit a dát ten dynamax
Re: RN0720 ACEA C4 oleje
Napsal: sob úno 19, 2022 9:00
od Pitris
Zlatá střední. Já bych úplně klidně zůstal u toho Shellu. A asi by mě vůbec nevadilo, že to bude o pětistovku za rok dražší....
U oleje neplatï že ten nejdražší musí být i nejlepší, ale ty nejlevnéjší někde "ošizeny" jsou
Re: RN0720 ACEA C4 oleje
Napsal: stř úno 23, 2022 12:32
od Zajda
Já použiju na další výměnu v 1,5 dCi olej ACEA C3, motor si za 5 tisíc km nevzal nic, takže by to DPF vadit nemuselo. Beztak jsem byl první kdo řešil nějakou RN0720 normu za posledních 10 let co auto nejezdí do autorizáku:)
Svět motorů teď vydal test 5W40 olejů s rozborem v SGS laboratořích. Rozdíl ve zkoušce vmazivosti byl značný i mezi A3/B4 vs. C3. C4 tedy asi nebude zrovna hitparáda jelikož ty oleje ani nemají žadnou zvláštní aditivaci, která by deficit popelnatých aditiv kompenzovala.