Převodový olej 1,5 dCi / skříň JR5
Napsal: pon říj 11, 2021 17:54
Ahojte, přihodilo se mi že jsem začal provozovat Renault 1,5 dCi s 5rychlostní skříní JR5.
V autě byla předchozím majitelem měněna převodovka za repasovaný kousek. Ten řadí hůř než bych si představoval, tj. synchronizace drhne asi stejně blbě jako ostatní auta s touto skříní kolem 200 000 km.
Ne že bych počítal zuby ale není to hladké.
Dvojitá spojka nahoru a meziplyn dolů tomu dokáže pomoct.
Teď když bylo kolem 0°C převodovka řadila o poznání hladčeji hned po startu, takže mě napadlo že tam nejspíš není optimální olej.
Teď babo raď co tam dát.
Historicky tam měl být TRANSELF TRJ 75W80, už se dlouho nevyrábí, data jsem nedohledal.
ELF vyhledávač doporučuje NFJ 75W80 jako nejlepší volbu:
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TD ... 410_EN.pdf
Alternativně NFP 75W80:
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TD ... 903_EN.pdf
Oba jsou ještě někde dostupné.
Ale v Deckenbachu (eshop fina oleje) mi napsali, že všechny nahrazuje NFX 75W
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TD ... 007_EN.pdf
Vzhledem k pozorovanému chování převodovky bych normálně volil to "nejhustší", tj. NFJ.
NFP má zase vyšší viskozitní index a někdo na Renault fóru léta páně psal že snad vyšší únosnost a vůbec jde o kvalitnější olej.
A NFX je zase jediný pořádně dostupný z oficiální distribuce, ale v nejnižší viskozitní třídě.
S převoďáky mám minimální zkušenosti takže netuším, jestli i nejřidší ELF mi nějakou zázračnou specifickou vlastností může pomoct v situaci kdy mi řadí nejlépe převodovka ve vymrzlém autě
Mohla by se takto projevit i nizká hladina oleje? Jakože menší rozstřik a lepší funkce za studena.
Než se dostanu na audienci k mechanikovi bude chvíli trvat.
V autě byla předchozím majitelem měněna převodovka za repasovaný kousek. Ten řadí hůř než bych si představoval, tj. synchronizace drhne asi stejně blbě jako ostatní auta s touto skříní kolem 200 000 km.
Ne že bych počítal zuby ale není to hladké.
Dvojitá spojka nahoru a meziplyn dolů tomu dokáže pomoct.
Teď když bylo kolem 0°C převodovka řadila o poznání hladčeji hned po startu, takže mě napadlo že tam nejspíš není optimální olej.
Teď babo raď co tam dát.
Historicky tam měl být TRANSELF TRJ 75W80, už se dlouho nevyrábí, data jsem nedohledal.
ELF vyhledávač doporučuje NFJ 75W80 jako nejlepší volbu:
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TD ... 410_EN.pdf
Alternativně NFP 75W80:
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TD ... 903_EN.pdf
Oba jsou ještě někde dostupné.
Ale v Deckenbachu (eshop fina oleje) mi napsali, že všechny nahrazuje NFX 75W
https://total-cdn-lmdb.afineo.io/tds/TD ... 007_EN.pdf
Vzhledem k pozorovanému chování převodovky bych normálně volil to "nejhustší", tj. NFJ.
NFP má zase vyšší viskozitní index a někdo na Renault fóru léta páně psal že snad vyšší únosnost a vůbec jde o kvalitnější olej.
A NFX je zase jediný pořádně dostupný z oficiální distribuce, ale v nejnižší viskozitní třídě.
S převoďáky mám minimální zkušenosti takže netuším, jestli i nejřidší ELF mi nějakou zázračnou specifickou vlastností může pomoct v situaci kdy mi řadí nejlépe převodovka ve vymrzlém autě
Mohla by se takto projevit i nizká hladina oleje? Jakože menší rozstřik a lepší funkce za studena.
Než se dostanu na audienci k mechanikovi bude chvíli trvat.