FORD 2.0 TDCi r.v. 2016 s nájezdem 250 tis. km - jaký olej?
Napsal: stř zář 15, 2021 13:06
Prosím o radu jaký olej použít pro FORD Galaxy III MKIV r.v. 2016, FWD, typ motoru 2.0 TDCi Duratorq 110KW (150 HP), kod motoru T7CJ. (výroba 2015-2018). DPF, katalyzátor (možná dokonce TWC) bez AD-Blue srandiček. Najeto 250 tis. Km.
Tedy žádný ECOBoost, ECOBlue ale také už ne původní 103KW verze se schválením pro plné používání A5/B5.
Dle specifikace FORD se má používat olej jediné specifikace a to WSS-M2C950-A (to jsou vždy 0W-30 ACEA C2)
Dále se v manuálu z r. 2016 uvádí, že
Pokud máte problémy s nalezením motorového oleje, který splňuje specifikace stanovené v dokumentu WSS-M2C950-A, lze použít motorový olej SAE 0W-30 definovaný normou ACEA A5/B5. Poznámka: Mezi pravidelnými servisními intervaly nepoužívejte více než 1 L alternativního motorového oleje.
Tedy provoz čistě na A5/B5 0W-30 výrobce nedovoluje a už vůbec ne 5W-30.
Auto jsme nedávno pořídili ovšem zjistili jsme, že v motoru je štítek výměny oleje FINKE 5W-30 a bez přesného určení typu. V nabídce výrobce do tohoto ovšem spadá 6 rozdílných olejů (AVIATICON) od ACEA C1 po C4, a od A1/B1 po A5/B5.
Konzultoval jsem s prodejcem i při prohlídce vozu v autorizovaném servisu FORD a bylo mi řečeno, že to možná trochu teklo, a "lijte tam 5W-30" s tím že servisák z FORDU by tam lil jejich Fordí 5W30. (což je tuším ponovu teď FORD MOTORCRAFT A5 5W-30). A že máme do oleje dát Oil Booster od Pro-TECu. Jenže se mi to úplně nezdá. Nejde přeci jen o SAE normu, ale i další parametry s vlivem na opotřebení motoru, ale i DPF a katalyzátoru, jako popel, viskosity při různých teplotách, FlashPoint a další (aditivace výrobce).
S ohledem na nájezd motoru mi jde primárně o udržení životnosti motoru s ohledem na častější starty a kratší pojížďky. S autem bychom potřebovali najezdit ideálně ještě tak 100 tis. km v příštích 10-15 letech. Většinou město, dálky sporadicky, tak 3x za měsíc po 100 km, 3x za rok někam dál. Na odhalení spotřeby oleje nebo zda neteče jsme ještě asi nenajeli dost.
Prošel jsem všechny příslušné normy, specifikace mnoha olejů ale s ohledem na různě promíchané parametry z toho všeho stejně ve výsledku nejsem moudrý. C2/C3 olej HTHS 3,5? Kvalitní výrobce...
Prosím tedy o radu a doporučení jaký konkrétní vhodný olej nasadit.
Mírně zvýšena spotřeba paliva pokud by to bylo HSHT 3,5 nevadí ale nesmí to mít samozřejmě dopad na emise při STK aby auto prošlo. Ideálně aby také nerozežral rozvodový řemen, který se co jsem tak vyčetl v diskusích u tohoto auta asi koupe v oleji.
*15.09.2021 14:39 edit
Tedy žádný ECOBoost, ECOBlue ale také už ne původní 103KW verze se schválením pro plné používání A5/B5.
Dle specifikace FORD se má používat olej jediné specifikace a to WSS-M2C950-A (to jsou vždy 0W-30 ACEA C2)
Dále se v manuálu z r. 2016 uvádí, že
Pokud máte problémy s nalezením motorového oleje, který splňuje specifikace stanovené v dokumentu WSS-M2C950-A, lze použít motorový olej SAE 0W-30 definovaný normou ACEA A5/B5. Poznámka: Mezi pravidelnými servisními intervaly nepoužívejte více než 1 L alternativního motorového oleje.
Tedy provoz čistě na A5/B5 0W-30 výrobce nedovoluje a už vůbec ne 5W-30.
Auto jsme nedávno pořídili ovšem zjistili jsme, že v motoru je štítek výměny oleje FINKE 5W-30 a bez přesného určení typu. V nabídce výrobce do tohoto ovšem spadá 6 rozdílných olejů (AVIATICON) od ACEA C1 po C4, a od A1/B1 po A5/B5.
Konzultoval jsem s prodejcem i při prohlídce vozu v autorizovaném servisu FORD a bylo mi řečeno, že to možná trochu teklo, a "lijte tam 5W-30" s tím že servisák z FORDU by tam lil jejich Fordí 5W30. (což je tuším ponovu teď FORD MOTORCRAFT A5 5W-30). A že máme do oleje dát Oil Booster od Pro-TECu. Jenže se mi to úplně nezdá. Nejde přeci jen o SAE normu, ale i další parametry s vlivem na opotřebení motoru, ale i DPF a katalyzátoru, jako popel, viskosity při různých teplotách, FlashPoint a další (aditivace výrobce).
S ohledem na nájezd motoru mi jde primárně o udržení životnosti motoru s ohledem na častější starty a kratší pojížďky. S autem bychom potřebovali najezdit ideálně ještě tak 100 tis. km v příštích 10-15 letech. Většinou město, dálky sporadicky, tak 3x za měsíc po 100 km, 3x za rok někam dál. Na odhalení spotřeby oleje nebo zda neteče jsme ještě asi nenajeli dost.
Prošel jsem všechny příslušné normy, specifikace mnoha olejů ale s ohledem na různě promíchané parametry z toho všeho stejně ve výsledku nejsem moudrý. C2/C3 olej HTHS 3,5? Kvalitní výrobce...
Prosím tedy o radu a doporučení jaký konkrétní vhodný olej nasadit.
Mírně zvýšena spotřeba paliva pokud by to bylo HSHT 3,5 nevadí ale nesmí to mít samozřejmě dopad na emise při STK aby auto prošlo. Ideálně aby také nerozežral rozvodový řemen, který se co jsem tak vyčetl v diskusích u tohoto auta asi koupe v oleji.
*15.09.2021 14:39 edit