Motor 1.4 TDCi (u PSA 1.4 HDi) a 2.5 TD Pajero
Napsal: čtv srp 26, 2021 9:16
Zdravím
koupil jsem Ford Fusion 2007, najeto 170 000, bez DPF a teď řeším výměnu oleje. Mám dosah na oleje 77 Lubricants, kde mám záruku původu (ale nebráním se jinému za podobnou cenu -kolem 150 Kč) Podle mazacího plánu mi vychází olej 77 Lubricant FEC 5W-30 - (Údaj od výrobce:Plně syntetický motorový olej pro nejmodernější benzínové a dieselové motory. Speciálně vyvinut pro nové modely Ford, vyžadující normu FORD WSS M2C913C/D.
API SL/CF, ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, Renault 0700, Ford WSS M2C913C, Ford WSS M2C913D, STJLR 03.5003)
jenže ten podle všech rad na tomhle foru zas tak vhodný není kvůli ACEA normám - takže se ptám, jestli není lepší ho nahradit 77 MOTOR OIL HT 0W-40 (Údaj od výrobce: Plně syntetický motorový olej určený pro nejmodernější benzínové a dieselové motory. ACEA A3/B4, API SN, VW 502.00 / 505.00, Porsche A40, BMV LL-01, Renault RN 0700/0710, MB 229.3, MB 229.5, Ford M2C937-A
Uvažuji výměny po 10 000 km, jezdím s ním po okreskách každý pracovní den 50 km tam a odpoledne zpět.
A druhá část mám Mitsubishi Pajero Classic 2001 2.5 TD kde je všude doporučován olej 10W-40, jenže já s ním jezdím jen do lesa, typická cesta vypadá ujet 2 km, zhasnout motor, 5 min práce, znova start a další 1-2 km a znovu, takhle se to opakuje desetkrát (10x), celkem asi 50 km a jezdím to pravidelně každý týden, pak ještě ob den cesty cca 5 km tam a po 2/3 hodinách zpět - mohl bych tam dát ten 77 MOTOR OIL HT 0W-40 ?
Uvažuji výměny po 10 000 km ale nebude lepší dřív?
Díky moc za obě odpovědi
koupil jsem Ford Fusion 2007, najeto 170 000, bez DPF a teď řeším výměnu oleje. Mám dosah na oleje 77 Lubricants, kde mám záruku původu (ale nebráním se jinému za podobnou cenu -kolem 150 Kč) Podle mazacího plánu mi vychází olej 77 Lubricant FEC 5W-30 - (Údaj od výrobce:Plně syntetický motorový olej pro nejmodernější benzínové a dieselové motory. Speciálně vyvinut pro nové modely Ford, vyžadující normu FORD WSS M2C913C/D.
API SL/CF, ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, Renault 0700, Ford WSS M2C913C, Ford WSS M2C913D, STJLR 03.5003)
jenže ten podle všech rad na tomhle foru zas tak vhodný není kvůli ACEA normám - takže se ptám, jestli není lepší ho nahradit 77 MOTOR OIL HT 0W-40 (Údaj od výrobce: Plně syntetický motorový olej určený pro nejmodernější benzínové a dieselové motory. ACEA A3/B4, API SN, VW 502.00 / 505.00, Porsche A40, BMV LL-01, Renault RN 0700/0710, MB 229.3, MB 229.5, Ford M2C937-A
Uvažuji výměny po 10 000 km, jezdím s ním po okreskách každý pracovní den 50 km tam a odpoledne zpět.
A druhá část mám Mitsubishi Pajero Classic 2001 2.5 TD kde je všude doporučován olej 10W-40, jenže já s ním jezdím jen do lesa, typická cesta vypadá ujet 2 km, zhasnout motor, 5 min práce, znova start a další 1-2 km a znovu, takhle se to opakuje desetkrát (10x), celkem asi 50 km a jezdím to pravidelně každý týden, pak ještě ob den cesty cca 5 km tam a po 2/3 hodinách zpět - mohl bych tam dát ten 77 MOTOR OIL HT 0W-40 ?
Uvažuji výměny po 10 000 km ale nebude lepší dřív?
Díky moc za obě odpovědi