Stránka 1 z 2

HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 8:42
od Ronyx
Zdravím,

Toyota ponúka vo svojich offroad vozidlách Land Cruiser a Hilux dieslový motor o objeme 2.8 litra, kódové označenie 1GD-FTV.

Pre mimoeurópske trhy je pre tento motor odporúčaný olej B3, B4 alebo B5.
Pre Európu je to C2 alebo C5. Je mi jasné, že je to hlavne z dôvodu použitia DPF. Čomu však nerozumiem, prečo sa výrobca rozhodol aplikovať olej so sníženým HTHS. Prečo by sa v tomto motore nemohla použiť “menej škodlivá" C3. Veď C2 a C3 sú takmer identické, líšia sa hlavne v HTHS. Dokonca sú aj oleje C2/C3, ktoré spĺňajú obidve normy. Má na DPF (u Toyoty) vplyv HTHS?

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 9:25
od Mirec 29
Ronyx píše: Čomu však nerozumiem, prečo sa výrobca rozhodol aplikovať olej so sníženým HTHS. Prečo by sa v tomto motore nemohla použiť “menej škodlivá" C3. Veď C2 a C3 sú takmer identické, líšia sa hlavne v HTHS. Dokonca sú aj oleje C2/C3, ktoré spĺňajú obidve normy. Má na DPF (u Toyoty) vplyv HTHS?
Prečo olej so skúseným hths ? u Toyoty ? pretože sa už roky úspešne používa práve a konkrétne v toyotách...bez akejkoľvek obavy so zvýšeného opotrebenia...to si privodí šofér sám spôsobom užívania automobilu...
Menej škodlivá C3 teda je pre mňa nezmyselný výraz...( avšak olej použiteľný )
Na DPF má vplyv práve to čo rozdeľuje oleje na C2/A5 čiže množstvo saps nie hths :wink:

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 10:27
od Pitris
Já mám mírně odlišný pohled....
Předně je zvláštní že pro mimievropské vozy je doporučen olej podle evropské ACEA....
A proč mimo Evropu i B3/B4 a v Evropě C2 nebo C5? Protože eko :oops: Ta C5 je dokonce 0w20. Ideální blbost když by pracoval motor v zátěži (někde v terénu, s karavanem....?).
A ona i HTHS viskozita může souviset s DPF, bo čím nízkoviskóznější olej, tím větší množství toho oleje projde do onoho filtru....

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 11:54
od Mirec 29
Pitris píše: A ona i HTHS viskozita může souviset s DPF, bo čím nízkoviskóznější olej, tím větší množství toho oleje projde do onoho filtru....
ale len v prípade že motor olej papá...
Pitris píše:Ta C5 je dokonce 0w20. Ideální blbost když by pracoval motor v zátěži (někde v terénu, s karavanem....?).
a preto to známe klišé sae podľa jazdných podmienok :) na druhej strane spústa ľudí jazdí na suv či offroadoch výlučne na cestách...

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 12:24
od Pitris
Mirec 29 píše:ale len v prípade že motor olej papá....
Každý motor si oleje pápne. Nékterý méně, některý více.

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 12:29
od Mirec 29
Poviem inak...len v prípade zvýšenej spotreby oleja :wink:
To už ale musí posúdiť užívateľ sám...
stretol som sa s nejedným prípadom kedy úžívateľ jazdil na dízlaku s dpf bez merateľnej spotreby oleja no používal kvalitné oleje full saps s nízkym NOACK. údajne bez problémov...osobne by som to ale takto neriešil :)

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 12:49
od Ronyx
Áno, ja beriem, že výrobca má kde čo odskúšané, a ani neočakávam, že mi odporučí iný olej, ako je predpísaný. Ale myslím, že (aj) na tomto fóre prevláda názor, že nie všetko, čo je výrobcom odporúčané, je aj motoru prospešné.

Zabudnime na 99% ľudí, čo s autom budú jazdiť po asfalte, a z frajeriny si vybehnú raz za rok zašaňtiť na lúku. Bavme sa o Hiluxe. Pracovný pickup, ktorý bude reálne (niekoľkokrát do mesiaca) pracovať v náročnejších podmienkach, tzn. krátke jazdy, prevoz nákladu z/na pole, ťahanie prívesu s nákladom aspoň 2-3 tony (po ceste aj v teréne), bude jazdiť po cestách, kde bez redukcie a zapnutých uzávierok nie je možné prejsť.
0w-20 C5 HTHS 2,6? To ten motor veľa rokov nedožije. Nespomínam si, že by sa pre nejaké autá v záťaži (športové, nákladné) odporúčal takýto olej.

Aj keď hodnota HTHS neurčuje pevnosť olejového filmu, vo všeobecnosti si myslím, že prevláda názor, že oleje s vyšším HTHS majú pevnejší olejový film. Prečo potom taký olej nepoužiť? Motor nie je navrhnutý na použitie výhradne nižšej HTHS, to by potom mimo Európy doporučovali iba B5. Čiže ak je možné použiť HTHS 3,5 (B3, B4), prečo by nemalo byť možné použiť C3 (tiež HTHS 3,5)? Medzi C2 (výrobcom odporúčaný olej) a C3 tam okrem HTHS rozdiel nevidím.

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 13:15
od Pitris
Ronyx píše:Bavme sa o Hiluxe. Pracovný pickup, ktorý bude reálne (niekoľkokrát do mesiaca) pracovať v náročnejších podmienkach, tzn. krátke jazdy, prevoz nákladu z/na pole, ťahanie prívesu s nákladom aspoň 2-3 tony (po ceste aj v teréne), bude jazdiť po cestách, kde bez redukcie a zapnutých uzávierok nie je možné prejsť....
Dal bych 0w30, 0w40 nebo 5w30 (podle množství mrazivych startů), ACEA C3, a měnil do 10-ti tkm....

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 13:42
od Mirec 29
Nehádžme všetkých výrobcov do jedného koša...
To čo popisuješ áno sú ťažké prevádzkové podmienky čiže interval výmeny 10tkm je až až...povedal by som 7.5 Tkm Max !
0w20 je 2.6-2.9 nevidme prosím len spodnú hranicu... Mimochodom aj oleje 0w30 sú hths 2.9 :idea:
U nákladných neviem asi nie ale u športových áno nízkoviskózne oleje sú schválené...
To že niekde prevláda nejaký názor ešte neznamená že je správny...
Písal som že C3 je použiteľný :wink: ale kvalitný...
Záleží od stavu motora nebál by som sa ani C2 v prípade že olej nebude počas intervalu (7tkm) miznúť ( hladina bude cca rovnaká) ak už auto má niečo za sebou nevidím problém v C3 :wink: za predpokladu vhodného intervalu...

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 13:53
od Pitris
Ano. Interval výměny je důležitý a C2 by to možná dala taky. Ale u SAE 0w20 nevím že by HTHS byla až 2,9. Tam je to 2,6 - 2,7. A třeba Millers má u svého CFS 0w20 psáno že: :arrow: Pro použití v moderních závodních motorech, kde je kritériem maximální okamžitý výkon při ultra nízkém tření s minimálními ztrátami výkonu, zejména pro kvalifikace, sprinty a další krátké zátěže....

A jen tak mimochodem (to ale bývá spíš problém starších motorů), i když se zdá spotřeba oleje minimální, je možné že ho "jen" doplňuje palivo :(

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 14:10
od pepoh
Ronyx píše:Zdravím,

Toyota ponúka vo svojich offroad vozidlách Land Cruiser a Hilux dieslový motor o objeme 2.8 litra, kódové označenie 1GD-FTV.

Pre mimoeurópske trhy je pre tento motor odporúčaný olej B3, B4 alebo B5.
Pre Európu je to C2 alebo C5. Je mi jasné, že je to hlavne z dôvodu použitia DPF. Čomu však nerozumiem, prečo sa výrobca rozhodol aplikovať olej so sníženým HTHS. Prečo by sa v tomto motore nemohla použiť “menej škodlivá" C3. Veď C2 a C3 sú takmer identické, líšia sa hlavne v HTHS. Dokonca sú aj oleje C2/C3, ktoré spĺňajú obidve normy. Má na DPF (u Toyoty) vplyv HTHS?
suhlasim, to proste hlava nebere...

pre info
https://images.slideplayer.com/21/62556 ... ide_28.jpg

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 14:22
od rousini
Začal bych od zadu... Nízkoviskozní oleje jsou doporučovány s ohledem na minimalizaci tření a s tím související emise CO a dosažení vyššího výkonu subjektivně nerozpoznatelného. Ani jedno z těchto hledisek člověka starajícího se o zajištění péče o motor NEZAJÍMAJÍ.
HTHS neznamená pevnost ve smyslu trhání, ale tloušťku filmu. Nicméně já raději tlustý a pevný film, zvlášť když nevím, kde zjistit pevnost filmu...
Pokud mimoevropská síť doporučuje konzervativnější mazivo šel bych do něj. Slušnou C3 5W-40 a měnit každý sudý úplněk...
Sunoco synturo xenon a Yacco VX1000 FAP mají HTHS 3,7

Re: HTHS versus DPF

Napsal: stř čer 30, 2021 18:40
od Mirec 29
Jelikož sa jedná o Toyotu tak proste musím :?
Jedná sa o pomerne nový motor kde použitie oleja s hths 3.7 je úplne mimo... (a to aj v popisovanyých podmienkach) ak si niekto myslí a áno to je ten všeobecný názor že čím hrubší olejový film tým lepšia ochrana tak nech sa páči...a práve ak sa človek skutočne chce starať o svojho "miláčika" je treba mu dopriať "dostatočné minimum" C3 je istota (za určitých podmienok) ale s C2 je motor príjemnejší :D inak nepíšeš ročný nájazd...a čo zima...nevidme len letný extrém... snáď nechceš motor trápiť v zime v kraťasoch sae 40 :?:
V lete si v tomto motore poradí pri akomkoľvek zaobchádzaní sae 10w30 ilsac :wink: stále sa ale bavíme o letných podmienkach :mrgreen:

Re: HTHS versus DPF

Napsal: čtv črc 01, 2021 19:18
od BigBang
Mudrujete tu hezky, ale hřebíček na hlavičku uhodil na 99% Rousini - v Evropě je se sníženou viskozitou kvůli tomu, že s ní splnil emisní testy. Toyota si nechce vzít na hrb, že by tam někdo nalil olej s normální HTHS, a pak někdo jinej šel měřit emise a hle, najedou by to auto neprošlo, dieselgate 2 atd. atd. atd. Dneska jsou automobilky na tohle hrozně opatrný :wink: Pokud na mimoevropský trhy jde totožnej motor, byť bez DPF, a požadavek je B3, B4, tak C3 motoru určitě neublíží, jen při homologaci v tom motoru nebyl.

Re: HTHS versus DPF

Napsal: pát črc 02, 2021 6:37
od Mirec 29
No počkaj...toto mi nejak hlava nebere alebo nechápem...
V prvom príspevku sa píše že v Európe okrem iného C2 a mimo eú okrem iného aj B5 :idea: čiže nie len v eú je povolená znížená hths... jediný rozdiel je len asi fakt v Tom DPF kde v eú asi bude preto tie C-ckové oleje a mimo eú B-čkové...to je všetko povedal by som...
A čo sa týka C3 v eú rozhodne by som sa nebál že neprejdem emisiami...
A čo sa týka mimo eú možno že v manuály bude niečo úplne iné... kto vie :)
Predpisu výrobcu resp. toho čo je v múdrej knižke by som sa striktne nedržal...ono to len napovedá niečo...napr. že v aute je DPF preto c-oleje alebo ak je doporučená sae 20 viem že ju tam môžem naliať to ale neznamená že ak dám A3 bude zle ( môže byť za určitých podmienok) alebo že neprejdem emisiami...