Takže co píšou Nizozemská značka s více než 40letou tradicí se prezentuje jako nezávislý výrobce maziv. To, že jde skutečně o výrobce, nikoliv jen o privátní značku, je při hodnocení produktu důležité. Původních výrobců motorových olejů totiž moc není. Tomu se nedá věřit?
Rusky vůbec neumím,ale z překladače , myslel sem čím vyšší číslo viskozity při 100C tím kvalitnějsí mazací film při teplotách zahřátýho motoru..
Olej je deklarován jako: API SN / CF; ACEA A3 / B4 (10); VW 502,00 / 505,00 (schválený 5W-40); MB 229,3 (schváleno 5W-40); BMW LL-01; GM-LL-B-025; Renault RN0700 / RN0710; Porsche A40; PSA B71 2296
1) Olej ve standardu SAE dokonale vyhovuje a lze jej označit jako 5W-40
2) Viskozita při 100 ° C = 14,72 - to je vyšší než u olejů 5W-40, které mají obvykle asi 13. Na jedné straně je olejový film silnější, dochází ke snížení množství odpadu a ředění paliva do kritického okamžiku, ropa není nejekonomičtější.
3) Alkalické číslo 10,81 - velmi vysoké - lze doporučit těm, kteří chtějí lepší čisticí vlastnosti - i když samotné oleje jsou průměrné. (ale voda a kámen se opotřebovávají.)
4) Síranový popel 1,40 - standard ACEA A4 / B4 až 1,5 - to znamená, že se hodí. Popel je však u této třídy olejů vyšší než obvykle. To je mínus.
5) Bod tuhnutí je -40 ° C - což není překvapující, protože olej je viskóznější než obvykle. Obecně je to normální.
6) Bod vzplanutí oleje je 236 ° C - olej je termostabilní.
7) Viskozita napodobování startování za studena se startérem při -30 ° C = 5910 - je na horní hranici mezí SAE
NOACK odpařování hmot (odpadu) - 11,2 - normální. Ani dobré, ani špatné. Vejde se do uvedeného.
9) Obsah síry 0,447 - vyšší než obvykle pro tuto třídu olejů. Zvyšuje se díky vysokému obsahu detergentů na bázi sulfonátů vápenatých.
10) Vidíme také přísady proti opotřebení na bázi zinku, fosforu. Prací prostředky na bázi vápníku. Extrémní tlak je s největší pravděpodobností aditivem na bázi boru.
FTIR nám říká, že jde o hydrokrakovaný olej
http://www.oil-club.ru/forum/index.php? ... h_id=34288
Závěr: Standardní třída oleje MB 229.3. To vše je uvedeno na podporu. Výhodou tohoto oleje je vysoké základní číslo, vysoká viskozita při provozní teplotě může vést k menšímu odpadu. Nevýhodou oleje je mírně vyšší obsah popela a obsah síry.