kozel83 píše:Chladící kapalina měněna před zimou....
kozel83 píše: auto má najeto 125000km, převodový olej mám v plánu měnit ted na jaře ( dám asi origo G05 551 2A2 ), nebo doporučíš jíny?
Origo převoďák podle VIN-ka by měla být "rána jistoty".
kozel83 píše: Mám v planu měnit po 10-15 tis km.
Jezdím každý den 25 do práce a 25km zpět + plus nějaký couračky po městě.
Ročně najezdím cca 20 000km
15 tkm je při těchto jízdách "strop", raději o nějaký ten tisíc dřív.
kozel83 píše:můžeš doporučit nějaký konkrétní olej?
Drž se normy VW 502.00 a SAE se dá 5w40, ale i 5w30 nebo ta 10w40.
Ten Mobil Super X1 5w40 by nebyla špatná volba - neměl by být C3 > co jsem našel, tak má A3/B4. Když ale vybereš olej známého výrobce, nespleteš se. Třeba Eni, Elf, Gulf, Mobil, Millers, Mogul, Q8, Ravenol, Repsol, Shell, Texaco, Trident, Valvoline, Yacco....
kozel83 píše: Proč ne ACEA C3, ACEA A5 C2?
Protože oleje ACEA C3 (a obecně C"
něco") jsou přednostně pro motory s filtry pevných částic, a díky tomu
mají snížený obsah aditiv (jsou mid nebo low saps). Pro ten filtr dobrý, pro motor z hlediska ochrany horší.
Oleje A5, C2 mají sníženou HTHS viskozitu (zjednodušeně slabší olejový film kvůli eko). A motor na ně MUSÍ být dělaný - Tvůj není
kozel83 píše:Nehrozí při přechodu z 10w-40 na 5w-30/40 nějaký problém?
Neměl by. Všechny tyto oleje jsou z hlediska složení i ochrany motoru podobné, a při provozní teplotě motoru jsou 5w40 a 10w40 podobné i viskozitou. Ta 5w30 je nepatrně "řidší", ale u motoru se 125 tkm by ještě ani to neměl být problém.
kozel83 píše:Nebude lepší při přechodu koupit nějaký levnější olej a např. po 1000km udělat znova výměnu?
Udělat takový proplach není od věci
ale pokud nebyl olej přejížděn a teď se bude měnit DO 15-ti tkm, není to nutné.
Jinak můj tip by v 5w40 byl buď Shell Helix Ultra, Ravenol VSI či Repsol Competicion, a v 10w40 Eni-i-sint, Motul 6100 Synergie+ nebo Ravenol TSI. Nebo Valvoline MaxLife.
A brát kvalitní benzin, motor NEPODTÁČET, a občas vytočit "k červenýmu".