Stránka 3 z 4

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: pon bře 22, 2021 20:13
od zajda73
školení probíhá ve výrobním závodě,kde motor rozebereš a zase složíš.To školení trvá celý týden,aby jsi mohl dělat záruční opravy.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: pon bře 22, 2021 21:19
od Durex
Tuhle část nezlehčuju. Naopak je to super. Mě jde o tu část školení, kde se hovoří o velikosti molekul a jejich vlivu na ukroucení hřídele. Viz Pitrisova odpověď...

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: pon bře 22, 2021 22:55
od pepoh
...s tym turbom ma cosi napadlo. niektore motory uz maju regulaciu tlaku oleja.
proste v nizkej zatazi sa reguluje na mensi tlak. cerpadlo nejde furt na 100%.
pri vysokej hustote moze byt prietok moc maly a turbo sa neuchladi. (?)
vysokootackove miniturba asi budu zavisle na 0w30

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: pon bře 22, 2021 22:57
od BigBang
Mě nedá spát ta ukroucená hřídel na turbu. Na turbíně neuděláš takovej krouťák, abys tu hřídel ukroutil. Problém je když to dostává „štosy“, například z důvodu, že turbína nebo kompresor je blbě navržená a dostává se při práci někam mimo pracovní rozsah. Pak máš na hřídeli pulzy krouťáku - cyklický namáhání. Teoreticky tomu viskóznější olej „pomáhá“, ale není příčinou selhání, jen katalyzátorem.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: pon bře 22, 2021 22:57
od jarson1
no, nie som nejako extra študovaný, ale je pravda , že molekuly su rozdielne , co sa týka velkosti. Od najjednoduchších, skladajucich sa z 2 atomov ( co je minimum aby sa castica mohla pýšiť menom molekula) , až po zložite obsahujuce aj niekolko tisíc atomov.
...každopádne ani super obr molekula nie je tak obrovská aby sa dala použiť na nejaké dotesnovanie vôlí v zariadeniach vyrábaných tak ako sa dnes vyrábajú napríklad motory. To je ako keby si chcel veveričkou upchať železničný tunel.
Tato je zatial najväčšia na svete a ma priemer 10 nanometrov:
https://www.newscientist.com/article/dn ... ever-made/
Ten pes bude zakopaný inde :roll:
Myslím, že Pepoh uvažuje tým správnym smerom. Aj ja by som hladal problem v teplote. Ale s tým rozdielom, že ani tak nie že turbo sa neochladí, ako to, že olej za daných podmienok rýchlo tepelne zdegraduje. Teda len by som tak trosku pozmenil príčinu a dosledok.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: úte bře 23, 2021 8:01
od zajda73
Jednalo se o starší typ motorů,ještě E3,který se používal v osobní dodávce.Ten samý motor byl v nákladní dodávce,ve které se používal olej pro kamiony.Vozidla se používala na rozvoz pečiva.Domnívám se,že olej do kamiomů je určen na dlouhé jízdy a není vhodný na krátké rozvážky.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: úte bře 23, 2021 8:14
od Pitris
zajda73 píše:Domnívám se,že olej do kamiomů je určen na dlouhé jízdy a není vhodný na krátké rozvážky.
To ano. To je pravda. Leč nikoliv kvůli velkým molekulám, ale kvůli aditivaci.
A dovolím si jednu citaci:
František Smíšek píše:....oleje pro nákladní auta mají přísadu proti „bore polishingu“, která zabraňuje vyleštění povrchu válců do zrcadlového lesku a tím ztrátě přilnavosti olejového filmu. Tento jev je způsoben nánosem sazí mezi pístními kroužky a dlouhodobým vysokým zatížením motoru při stálých otáčkách, tedy typickým provozem stacionárního motoru nebo motoru kamionu v dálničním provozu s plně naloženou soupravou. Naproti tomu oleje pro kamiony nemají dostatečnou disperzační přísadu proti usazování „studených kalů“, což je karbon emulgovaný s vodou ze splodin hoření, vznikající a hromadící se ve studeném oleji při provozu „stop and go“. Viděl jsem motor provozovaný v pojížďkovém provozu právě na Rimulu, který se v zimě zadřel na klice kvůli ucpání sacího koše ztuhlým studeným kalem.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: úte bře 23, 2021 14:01
od zajda73
V linkovém autubusu zcela běžný jev,hlavně v E6.Po 20000km je z oleje vazelina a hláška nízký tlak oleje.To je v motoru 40l oleje.Nebo to zaklepe a je po motoru klidně i po 100000km.Tomu se říká ekologie.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: úte bře 23, 2021 16:19
od maran5
Ten problém není v oleji,ale v naftě,aby CR motory fungovaly spolehlivě,potřebují mít především čisté trysky aby bylo palivo pořádně rozprášeno ve válci,jinak to neprohoří úplně,pak zůstavají pevný zbytky,který jdou do oleje a/anebo zalepují EGR.Takže kupovat bud premiovou naftu anebo lépe do obyčejné přidávat aditiva.Tohle ale řidiči kamionů nebo autobusů nedělají,bohužel motory E6 toto dlohoudobě absolutně netolerují,proto zahuštěný mot.olej meřem z nafty se v bus/tir vyskytuje poměrně často.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: úte bře 23, 2021 16:42
od pepoh
zaujimave veci chlapi.
niektore verzie molydtc robia nadpriemerne nanosy na rozpalenych povrchoch, na to je test simulujuci hriadel turba. (astm d6335)
mozno to bolo aj tymto? kamiony maju tiez turbo, ale asi vodou chladene jak dnes osobaky.
spomenul som si na forum vyznavacov stareho fritaku f dyzlu.
komorka gut, ale tdi ma rychlo piesty v aspiku. :mrgreen:

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: úte bře 23, 2021 17:22
od BigBang
Kamarád na rotačce najezdil asi 100 tis. km na friťáku a v pohodě.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: úte bře 23, 2021 18:03
od zajda73
Neni to vada oleje,je to uživatelem vozu,časté krátké jízdy,studený motor a nízky výkon motoru a 100% fame v nádrži.Nejhorší kombinace pro E6.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: stř bře 24, 2021 15:46
od Brembo
Vodou chladené turbo u velkých dieselov nie je bežná vec taktiež ako variabilné turbo. Skor sa objavuje varianta biturbo-2 turbá,jedno malé...,ale ani to nie je velmy rozšírené u velkých motorov. Skor sa objavuje u menších lahších nákladákoch. Viac sa využívá niekolko menších turboduchadiel 2 až 4.Zato otáčky turba nie su ani polovičné-osobáky už bežne i 200 tisíc za minutu,nákladáky 50 tisíc-ked maju jedno. Tiež sa tam občas používaju turba so špecialnou excentrickou kompresorovou komorou-stedotlaké 3,5 Bar.

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: stř bře 24, 2021 16:17
od Pitris
A to je právě to rozdílné - a nejen konstrukce motoru a jeho příslušenství, ale hlavné podmínky ve kterých (a jak rychle) se jednotlivé díly a skupiny pohybují.
A těmto rozdílným podmínkám je přizpůsobena ta aditivace olejů, a proto jsou náklaďákové oleje nevhodné pro motory osobních aut a malých dodávek....

Re: Náklaďákový olej do osobáku?

Napsal: ned čer 06, 2021 6:29
od pepoh
podla rozboru oleju helix ultra (a3b4),to vypadá moc dobre. A ešte lepci je s normou api sp..
Viac moly jako liquimoly :wink: ten dokonca môže byt úplne bez. Rovnako aj hx8, je slusne chemicky vybaveny.

Ceny gut. Potom moc nemá zmysel sa srat s kamionackym olejom.
Apropos api sp 2020..ako sa zdvihli niektoré parametre :wink: asi ekológia moc nefunguje. :mrgreen:

Len pozor na ect, profesional ap, al,,,, a iné acea c. Moly nula a aj chemicky slabsi.. . :?