Stránka 11 z 14

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: pát úno 26, 2021 0:49
od jarson1
Ano, to je pravda. Na mierke može mat olej farbu svetlu, dokonca niekedy až tak, že sa pomerne tažko aj odčíta z tej mierky , ale ked už je vo flasi, býva podstatne tmavší. A je to aj preto, že na tej mierke je iba tenulinká vrstva toho oleja, kdežto v bandaske už nie. Ja to tak mávam . Starý oil zvyknem zbierať do priehladných bandasiek od ostrekovacej zmesi ( potom to obvykle darujem dalej). Ked ale v tej bandaske tým olejom pomiešam, tak to co sa dostane hore a zasa stecie, je zas ako "nový" olej. keby bol fakt "jako bota", tak by to ostalo tiež cierne ako zvysok.
Ona je tu istá podobnost v tomto s inými látkami - napadá ma napríklad ako voda v rybníku - v pohári sa zdá priehladná, možno mierne zakalená, ale v samotnom rybníku už na dno nedovidíš... :idea:

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: pát úno 26, 2021 21:59
od dany01
tak ako Jarson , to mam aj ja.
na moto bol cez kontrolne sklíčko po 2 tis km ako nový ale po vypustení , síce nie ako bota , ale bol hnedý. tu mam uz roky Shell advance ultra 10w40
na diesel auto DPF je na mierke aj po 10 tis takmer ako nový - pri vypúšťaní tmavo hnedy. či to je zložením oleja, ze vedia častice velmi rýchlo klesnúť na dno , neviem-to možno vysvetli niekto iný. tu to bolo aj pri Castrol aj Shell 50700. ked dám Aral , info dodám
na druhom diesel PD aute bez DPF s uz dosť km je chvíľu olej relatívne čistý, ale velmi rýchlo je čierny jak bota. tu mam uz roky valvo Allclimate 50501

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: sob úno 27, 2021 7:36
od pepoh
kvapkovy test v amaterskych podmienkach asi jediny co moc neskresluje.
samozrejme ked to pohromade v nadobe tak bude vzdy moc tmave

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: sob úno 27, 2021 8:17
od tonny
Když utřu měrku do bílého hadříku nebo papíru tak to vidím taktéž.

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: ned úno 28, 2021 23:58
od jarson1
Presne - kvapkový testík :idea:
treba odchytit kolegu s tým benzínovým motorom ala "křišťálová studánka" nech ti kvapne trochu toho jeho
priezračného detského olejčeka co mu koluje v motore.... Sucasne si urob aj ty svoj " super mazut" a porovnajte. Bude sranda, tipujem to na rovnaký výsledok :mrgreen:
Ale vážne. Takto je to najlepšie.
Lebo subjektívne to každý hodnotí tak nejak po svojom.

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: pon bře 01, 2021 11:29
od pepoh
vizitkovy papier alebo podobny tvrdy je fajn.

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: pon bře 01, 2021 19:26
od milosk
ahoj, olej jsem jeste neodsal, mam v planu kolem 3000 km. Ano, na merce se zda cistsi, ale rozhodne tmavne, protoze za novoty nebylo vubec videt kde je hladina, ted se to rozpozna lepe. Bylo by ale divne, kdyby ne, olej musi samozrejme rozpoustet kaly vznikajici spalovanim /karbon atd., tedy funguje. Az to vytahnu, budou nejake postrehy. Prvnich 1000km bylo jen na benzin, ted uz standart.

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: úte bře 02, 2021 12:27
od Zajda
K barvě oleje - zajíždím 0,9 TCe, na té strašné měrce z hladké pásoviny vypadal zahřátý vodově ještě po 2000 km, v ubrousku trochu nažloutlý či nahnědlý a dělal šmouhy. Myslel jsem mylně že šmouhy pocházejí z měrky.
Když se olej vypustil, byl tmavě hnědý až černý.

K vysávání oleje a ponechání filtru u první výměny v záběhu - podle mě pak celá akce ztrácí většinu smyslu. Olej samotný je v pohodě, ale právě filtr je zanesený jak jetel.
Když jsem filtr měnil, tak v tom šroubovacím plastovém domečku, tedy na "špinavé" straně, byla na dně zahuštěná olejová třpytící se hmota. Kdyby tu šly dávat přílohy tak přidám video.
Předpokládám že v kombinaci nízká teplota + zanesený filtr půjde olej bypassem a hmota se může částečně vracet do oběhu.

Olej ve vaně taky byl před výměnou zabordelený (viz šedé šmouhy na ubrousku).
Od výměny oleje už se šedé šmouhy nekonají.
Odsátím dosáhnete spíše na tu lepší část náplně, ne na sedimentující bordel ve vaně, nehledě na to že stále neřešíte filtr.

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: úte bře 02, 2021 17:00
od milosk
Ano, ale jde primarne o neztratu zaruky, kdybych vubec nemenil je to podle Renaultu take OK, tedy lepsi nez nic. Ano, filtr by se mohl ucpati, ale podle Reanultu by nemel. Jde primarne o vymenu oleje z toho duvodu, aby jemne abrasivum a ruzne castecky kovu, vznikle pri zabehu a ktere jsou tak male ze ani filtr je nezachyti, se vymenou odstranili, to vse za levno a beze ztraty zaruky. Dale nemyslim, ze ve vane je nejaka velka moznost sedimentace kalu, v tom fofru tam...u filtru to je neco jineho, tam urcite ano. Kolik tam toho sedimentu bylo, tipuju tak na spicku noze, mozna. To filtr rozhodne neucpe. Ano je to horsi nez polovicate reseni, ale reseni to pro mne je. Nekde na netu je clanek o kontaminaci oleje kovy vzniklymi pri zabehu ktere nezachyti filtr, a je opravdu velka....tady
https://www.rnews.cz/zajizdet-motor-je-dnes-zbytecnost/

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: úte bře 02, 2021 17:01
od Pitris
Zajda píše:....Když jsem filtr měnil, tak v tom šroubovacím plastovém domečku, tedy na "špinavé" straně, byla na dně zahuštěná olejová třpytící se hmota....
A to je to, proč se první fabrický olej má vyměnit do max. 5-ti tkm. Kovové piliny!

Edit: kolega milosk byl rychlejší :)

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: úte bře 02, 2021 21:43
od Zajda
milosk: Jo, já tě chápu, taky jsem zvažoval jestli předčasnou výměnu udělat s razítkem.
Věřím nicméně že až to bude dělat za rok mechanik v autorizáku, nebude mít na nějaké filozofické úvahy čas ani důvod.

Jinak mě zaujalo, že domeček filtru byl u mě mírně orosený olejem. Ne že by někde odkapával, ale plast byl omaštěný.

A taky že z motoru u kterého všude píšou 4,1 litru jsem vypustil tak 4,5 :-)

Sediment pod filtrem:
https://uloz.to/tamhle/JJ6ZBUHkebM7/nam ... v-21-42-04

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: stř bře 03, 2021 14:15
od jarson1
niečo pre porotcov súťaže o naj farbu oleja "miss černá bota" :D
takto vyzera moj olej po 2943km ( presne ):
https://img37.rajce.idnes.cz/d3701/16/1 ... .jpg?ver=0
pre detailistov:
použitá metóda, podmienky a materialy - miesto odberu - súradnice 48.6643885289697, 20.53807641474257, olej Ravenol FO 5W30, Motor Honda R18A2, 250114km ( možná odchýlka v duchu miestnych zvykov +100tkm), palivo benzín BA95 E10 Oliva , odber z mierky a utretie do kuchynskej papierovej utierky značka TENTO , teplota vzduchu 16,5C, teplota oleja detto, rosný bod a tlak vzduchu neviem :mrgreen: ...ale fajn, slniečko svieti :)

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: stř bře 03, 2021 15:47
od dany01
neviem čo stále riešiš stratu zaruky- daj origo filter a ziadnu stratu zaruky nikto riešiť nebude. ja mať taký sajrajt v zabehovom oleji , otázkou či meniť alebo nemeniť filter sa ani nezaoberám- vymením a hotovo. Filter je automatika pri oleji.
To čo si si kupil čerpadlo na olej , si mohol radsej nakupiť nahradné filtre...
Odsávanie oleja je podla mna hulvačština voči motoru - nikdy nevysajes čo leží dolu vo vani.
to Zajda: "komu niet rady , tomu niet pomoci..." kto chce pochopí , kto nie nech si robí ako chce...., on sa tak rozhodol , tak to tak spraví.

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: pát bře 12, 2021 6:41
od milosk
Tak to mam hotovo, najeto 2800km, odsato do cireho kanystru od destilky, asi tak 4-4.5l (oleje bylo na horni rysku), nemeril jsem presne. Olej je barvy tmaveho medu, tedy je nepruhledny pres prumer kanystru, ale pri splouchani je tmave zlute barvy, rozhodne neni cerny jak bota. to jen tak subjektivni popis. Prefiltruji a pujde do pily. Asi zakoupim dalsi a udelam jeste vymenu v cca. 10-12000km.

Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw

Napsal: pát bře 12, 2021 7:48
od Durex
Při jízdě na LPG nebudeš mít nikdy olej černý jak bota. Vždy bude do žluta a bude relativně čistej. A to z jednoho prostého důvodu. Totiž LPG nic nečistí jako benzín. A navíc vznikají kyselejší spaliny.