Stránka 1 z 1

životnost 2T oleje

Napsal: pát čer 19, 2020 14:50
od Biker68
Ahoj, dostal se mi do ruky dvoutaktní olej MOGUL TS v originál neporušeném obalu (teoreticky dobře skladovaný), ale datum plnění je rok 2006. Je to ještě použitelné nebo raději ruce pryč?

Re: životnost 2T oleje

Napsal: pát čer 19, 2020 15:19
od Pitris
Skladovatelnost neotevřených olejů se uvádí 5 let. Asi by šlo i 7-8, ale 14 ?? Asi bych to už nebral....

Re: životnost 2T oleje

Napsal: pát čer 19, 2020 16:30
od maran5
Nejprve jsem se podivil,že vůbec někdo může dávat "todleto" do paliva,pač ten název už trochu vzbuzuje soucit a nostalgii kouřících a přidřených prskoletů na kterých jsme blbli v mládí za humny.Ale nedalo mě to a kouknul jsem na tech.list a jsem v šoku.Bod vzplanutí 230 stupňů,viskozita při 100 stupních 13,8!!!!Tak jestli je to pravda,tak tento olej si namaže na chleba minimálně celou 2T produkci Repsol,Elf,Shell atd. :wink:

https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... _ts_z2.pdf

Re: životnost 2T oleje

Napsal: pát čer 19, 2020 19:19
od bjukemen
Je to spickovy olej a poznam ludi co jazdia na 15 rocne oleje bez problemu,oleju ako takemu sa nic nestane

Re: životnost 2T oleje

Napsal: ned čer 21, 2020 20:01
od bio
TS je podstatně lepší než M2T svého času. Je fakt, že bod vzplanutí je u lepších 2T olejů podstatně nižší - ovšem vizkozita při 100°C je nicotná vzhledem k naředění benzínem při 20°C.

Re: životnost 2T oleje

Napsal: ned čer 21, 2020 20:57
od Durex
bjukemen píše:Je to spickovy olej
:lol: :lol: :lol: Tak to mě pobavilo asi nejvíc. Zůstal bych u toho, že je to olej. Tím ho nijak nechci shazovat,ale zároveň bych nechtěl urážet špičkové 2T oleje.
maran5 píše:Tak jestli je to pravda,tak tento olej si namaže na chleba minimálně celou 2T produkci Repsol,Elf,Shell atd.
Tak to také není pravda.

Olej plní výkonnostní API TC a kouřící FC normu a to jsou ty lepší oleje. Takže úplný bláto to není. Jeho viskozita ale není moc vhodná pro olejová čerpadla. Nicméně dá se. Existují horší a v podstatě bez předředění nevhodné oleje.

Tento olej plně vyhoví starým kovařinám od Jawy a ČZ. Dokonce to bude v některých případech lepší, jak špičkový olej.

Ale tento olej bych rozhodně nelil do něčeho s nikasilem, kde se míchá 1:50 a kde se doluje přes 30 koní ze 125 kubíků. Na to je potřeba ta špička ...

A není to jen o mazání,ale i o úsadách a zasírání přívěry a výfuku ... A to taky existují lepší oleje.

Ale jak sem psal. Bláto to není a třinda si bude chrochtat blahem. Stejně jako levnější křoviňáky a motorovky ...

Špička se jmenuje třeba Elf HTX 909, Elf HTX 976, MOTUL 800 2T Road Racing, Millers KR 2T, Elf Moto 2 Race, Castrol A747

Re: životnost 2T oleje

Napsal: pon čer 22, 2020 8:50
od bjukemen
Durex: samozrejme ze spickove oleje su inde ale za inu cenu,tento olej za tu cenu je dobry (s tym spickovym olejom som to prehnal priznavam)

Re: životnost 2T oleje

Napsal: úte čer 23, 2020 9:16
od Durex
A když už bych tedy za každou cenu chtěl zůstat u domácí produkce, tak bych vzal Mogul TSF.
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... tsf_z5.pdf

A pokud bych chtěl být fakt v klidu,tak Mogul Moto 2T FD
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... tfd_z3.pdf

Najezdil sem na něj několik tisíc km a motor naprosto bez úsad o nahnědlý povrch na pístu šel otřít hadrem ...

Ale to sme cenově zase někde jinde. Ale tak to někdy prostě je. Za kvalitu nebo lepší parametry se musí někdy pustit chlup ...

Re: životnost 2T oleje

Napsal: úte čer 30, 2020 21:13
od Biker68
Není problém si připlatit za lepší olej, ale vzhledem k použití do staré Jawky, si nemyslím že plná syntetika je optimální volba. Tyto vzduchem chlazené motory mají vysoké pracovní teploty a bod vzplanutí 90°C u Mogul moto 2T FD asi nebude optimální. Pokud se mýlím opravte mě...

Re: životnost 2T oleje

Napsal: stř črc 01, 2020 8:10
od maran5
Ty hodnoty u Mogulu 2T FD mě taky teda přijdou neskutečně nízké,dokonce jedny z nejnižších
co jsem kdy u 2T olejů viděl,nějak ani nevím co si mám o něm myslet....
U toho Mogulu TS klidně zůstaň,pokud mohu nabidnout vlastní zkušenost,do dvoutaktu Vari r.v.99 a mot.pily(obojí mažu 1:33) přidávám VIF, jednak jako stabilizátor paliva při odstavení a dál perfektně to čistí píst,kanály,skríň a myslím,že to celkově zlepšuje odolnost proti zadření.

Re: životnost 2T oleje

Napsal: stř črc 01, 2020 10:06
od Durex
Biker68 píše:není problém si připlatit za lepší olej, ale vzhledem k použití do staré Jawky, si nemyslím že plná syntetika je optimální volba
No a sme u toho. vždyť na tom se shodneme. Ostatně já sem to psal taky ...
Durex píše:Tento olej plně vyhoví starým kovařinám od Jawy a ČZ. Dokonce to bude v některých případech lepší, jak špičkový olej.
Celá moje reakce byla na toto:
bjukemen píše:Je to spickovy olej
Pokud mám starou 2T vránu, kde je litinovej válec a dokonce není jehličkový ojniční ložisko, tak pak sem jen odkázanej na tyto starší oleje a mísící poměr, který nejde přes 1:40. Spíš ta klasika 1:33. Ale pokud mám něco současnýho - tím se myslí motorová pila nebo už i babeta, tak úplně v pohodě 1:50 a použít kvalitnější olej. O ostrých 2T motorech ani nemluvě.

Co se Mogulu 2T FD týká, tak v mojí upravený babetě najezdil asi 5000 km pořád pod plným a v pořádných vedrech. Naprosto v pohodě a v poměru 1:50.