Stránka 1 z 10

Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 8:45
od nogis
Ahoj, mohu poprosit o názory?

Má to za sebou 250tkm na 5w30, výměny po 15tkm, pokaždé s proplachem. Mechanicky výborný stav po rychlých dálničních kilometrech.

Narozdíl od ostatních našich aut to ale víc ohřívá olej, tak přemýšlím, jestli mu ta 5w30 vůbec stačí. Při venkovních 15°C je teplota oleje při nejmenší zátěži kolem 95°C, při nepatrně větším zatížení leze ke 110°C a dostává se až ke 117°C, kde už prakticky zůstává. Jsem zvědavý, jestli v létě poleze ještě nahoru nebo se uchladí.

Auto celoročně v teplé garáži, trasy nejčastěji kolem 40km, s minimálním zatížením při cca 1600 otáčkách. Občas předjetí, kdy DSG točí k omezovači. Dálnice minimálně. Výměny jsem zvyklý po 12tkm, tak to zachovám. Ročně cca 30tkm. Do dalších aut dávám Millers Oils EE 5W40, ale tady trochu váhám kvůli těm teplotám, protože jsou o 10-15°C než jsem roky zvyklý. Jde mi standartně o zachování maximální spolehlivosti a životnosti.

Počítám s úpravou SW někam k 220kW, ale zatěžování zůstane stejné, takže to bych úplně nezohledňoval.
Na závody se to nehodí, je to jen kvůli rezervě pro krizové situace.

Díky všem.

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 9:38
od Pitris
Já osobně bych na při psaných výměnných lhůtách tu 5w40 přešel. A klidně ten Millers EE, nebo Ravenol RUP.

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 9:45
od kornel
Budem "stručný".. ja by som tam cvrkol Ravenol RUP 5w40 (Spĺňa MID Saps level ACEA C3 + VW505.01 + dalšie výkonnostné moderné normy, zároveň kvalitný čistý základový olej PAO + mnoho Polyolesteru s minimom síry (robustné pokrokové aditivačné prísady: slušné množstvo Molybdén + Bór + dokonca aj Wolfrám, dostatočne ZDDP, aj na "C3" level stále slušné TBN: 8-9mgKOH/g, skutočne špičková volatilita podľa NOACK: 6,0- poukazuje na naozaj kvalitný olej z viacerých hľadísk (zvlášť je to dobré práve ak sa olej v motore hreje častejšie a viac - nepodporuje tvorbu karbónu a zasierania sania).
Po úprave máp v RJ a zvýšení výkonu, odsledovať v lete teploty oleja v rôznych režimoch prevádzky a podľa toho nastaviť/upraviť interval výmen.. za povšimnutia hodné by som bral až dlhotrvajúce píky cez 120°C

Edit.. vidím, že rýchlejší kolega "El maestro" Pitris, to vidí tiež aj na RUP 5w40 :)

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 9:56
od Bramborak3
Jj Rup 5w40 ideal olej. Možno tam měl být dáván už dříve. A mimoto, nevytvářet další témata !! Od toho je vlakno wv, seat, audi a spol.

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 12:45
od Shi
nogis píše:Ahoj, mohu poprosit o názory?
Při venkovních 15°C je teplota oleje při nejmenší zátěži kolem 95°C, při nepatrně větším zatížení leze ke 110°C a dostává se až ke 117°C, kde už prakticky zůstává. Jsem zvědavý, jestli v létě poleze ještě nahoru nebo se uchladí.
Tohle nedává smysl. Podle mě nefunguje správně chlazení - zarostlý chladič, vadný termostat, který se pořádně neotvírá, ... Nebo u VW zapomněli namontovat chladič oleje.

Teplota by se při běžném provozu měla stabilizovat někde kolem 90 stupňů, ke 110 stupňům by měl být problém se dostat (pominu-li pomalou jízdu s vozíkem do kopce a jiné exotiky, dálnici na plný plyn atd) a ne že je to celkem běžné.

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 13:20
od Pitris
Nebyl by to ale jejich první motor, kde by VW "konstrukčně" neuhlídal teplotu oleje. A jestli k tomu navíc i předepíše (firemní normou) nevhodnou SAE, je na problém zaděláno :(
Svého času měl s chlazením potíže i jejich 1.4 TwinCharger, když se už i po 60-ti tkm propalovaly písty a zakarbonovávaly olejové cesty. "Haťapky" uměly olej taky dost ohřát, a tento motor s litrovým výkonem 120 koní ten olej zřejmě taky moc šetřit nebude....:x

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 14:04
od kornel
z reálneho pozorovania musím podotknúť, že aj 2.0TSi 2 aj 3. gen. dosť topia a hlavne to rýchlo rastie pri zvyšovaní záťaže..( 2.0TSi cez 100°C úplne bez problémov už po pár pridaniach plynu.. pri naložení do kotla aj výrazne viac). Takýto gradient teploty oleja so záťažou napr. u CTR nepozorujem.. Medzi pokojnou normálnou jazdou (aj pri letných teplotách) kedy si olej drží cca 82-85°C vs. vyháňanie pavúkov sú tie teplotné rozdiely značne nižšie; dostať sa cez 100°C chce ozaj už nejaké snaženie a dlhšie tomu stúpať na krk a vyššie tie teploty už nejako príliš nestúpajú (účinne navrhnuté náporové chladenie oleja) .
Nedivil by som sa keby tie BiTDi vo všeobecnosti topili podobne ako uvádza autor vlákna.

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 14:18
od nogis
Díky moc za názory. Ten Ravenol je hodně dobrý nápad :wink:

Dával bych ho dřív, ale "pane" mi auto říká poslední dva týdny.

Jak funguje chlazení netuším, ale o cca 20°C kolísají všechny naše CR motory od VW (předchozí PD neměly čidlo teploty, takže nevím). Jen o těch 15°C níž. A některé máme od nova. Možná jde jen o nevhodné umístění čidla. Otec jede ve středu pro téměř nového Kodiaqa RS s tímto motorem, tak budu mít možnost srovnání.

A sorry za nové téma. Hledal jsem marně několik měsíců zpět a že jsou zde celkem nepochopitelně koncernové motory až nenáviděné jsem zjistil při pročítání až dnes...

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 14:30
od Pitris
nogis píše:že jsou zde celkem nepochopitelně koncernové motory až nenáviděné....
Motory ani tak ne, spíše nám tu vadí chování některých jejich majitelů, a představitelů VW :(

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 14:57
od lefort
nogis píše:Hledal jsem marně několik měsíců zpět a že jsou zde celkem nepochopitelně koncernové motory až nenáviděné jsem zjistil při pročítání až dnes...
A Ty se divíš? :evil:
Jinak jestli má diesel takovouhle teplotu oleje při běžné jízdě, tak to potěš koště. Další z geniálních výtvorů VAGu...
Jarku, prosímtě přesuň to kam to patří. Nojo, ale ono se to tam nedá najít :mrgreen:

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 15:52
od pepoh
myslim ze vymenik olej-voda je standard..ak sa to prehrieva, tak potom potes panboh

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 16:47
od Shi
nogis píše:Díky moc za názory. Ten Ravenol je hodně dobrý nápad :wink:
Jak funguje chlazení netuším, ale o cca 20°C kolísají všechny naše CR motory od VW (předchozí PD neměly čidlo teploty, takže nevím). Jen o těch 15°C níž. A některé máme od nova. Možná jde jen o nevhodné umístění čidla. Otec jede ve středu pro téměř nového Kodiaqa RS s tímto motorem, tak budu mít možnost srovnání.
Že teplota kolísá je normální, je normální, že když se tomu naloží pod kotel (170 kW není málo a množství generovaného tepla tomu odpovídá), tak teplota krátkodobě vylítne nahoru a stabilizuje se někde nad 100 stupňů. Je normální, že teplota občas vylítne i přes 110 stupňů, ale měla by se celkem rychle vrátit někam mezi 100 a 110, ale vůbec není normální, aby se s mírnou zátěží teplota stabilizovala na hodnotách hodně přes 100 stupňů. Respektive pokud by to takto bylo zamýšleno výrobcem, tak by předepisoval oleje xw-50.

Pro srovnání - v kolegově oktávce 2.0 TDI (s blíže neurčeným kódem motoru) při cca 160 km/h na dálnici teplota stabilizuje na cca 105 stupních s občasným krátkodobým výkmitem při zátěži ke 110 stupňům, nad 110 se to při jízdě podzimním Německem nedostalo ani jednou, olej měl 5w30. Při normální jízdě po okresce nebo ve městě to bylo 95 stupňů, s občasnými výkmity přes 100 stupňů.
(Být to moje auto a vidět tyto teploty, tak tam mám 5w40)

Navíc vůbec nedává smysl, že se to projevuje už při teplotách 15 stupňů Celsia. Až bude venku v létě 40 stupňů, tak se to bude držet na 120 stupních? To je tak na 10w60 ...

Co se týče k nelásce k VW Group, tak Arteon se mi líbí zvenčí i zevnitř, Škodovce fandím a jejich konfigurátor výbavy je pecka. Současně mě od VAG dokonale odrazuje to, že snad každý motor má tolik vývojových iterací, že se v tom nedá rozumně vyznat, svědčí to o uspěchaném vývoji metodou dělání pokusů na zákaznících a já netoužím být testovacím králíkem. Celkem odstrašující je i kolegova anabáze s praskající hlavou motoru, kde to mělo šťastný konec v té podobě, že jim nakonec za šílené peníze opravené auto ukradli, což bylo vysvobození. Oprava vadné hlavy byla provedena výměnou za vadnou hlavu (konstrukční vadu VW nikdy neopravilo, takže za 75 000 km by praskla zase), a kolega nebyl svině, aby někomu prodal auto o kterém ví, že se podělá. Krádež byla skvělá tečka a myslím, že VAG jim nesmí přes práh. Na tohle já nemám ani peníze ani nervy, navíc si myslím, že VW group se lobbingem podílelo na tom, že EU přes regulaci emisí poslala evropský autoprůmysl do pekla. Zažili jsme s otcovým autem konstrukční vadu motoru na Toyotě, oprava byla provedena za podobné náklady jako u VW group s tím rozdílem, že se jednalo o opravu a ne výměnu za stejně vadný kus. Ne že bych to Toyotě neměl co vytknout, ale odvahu na nákup motoru od VAG prostě nemám.

Nepovažuji konstruktéry VAG za pitomce, takže RUP pomůže problém s přehříváním zamaskovat, ale hodně bych se divil, kdyby se ukázalo, že přehřívání není chyba, ale vlastnost. Podle mě nový Kodiak nebude trpět podobným problémem.

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 18:02
od Pedro
Co je to za extra motor,ze musi mit svoje vlakno. Twe, nemuzete si to dat nahoru NAHORU,nad vsechny ostatni. Dyk je to jen VAGina,jako milion jinych po ulicich, silnicich.

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 18:07
od Pitris
Sorry, ale TOTO není běžná konfekce....
A tento motor ve VW vláknu ještě není. Myslíš si že když ho tam přesunu, že někdo další bude prohlížet 100 stránek jestli to tam náhodou není? To bych si nové vlákno udělal taky. Buď si jistý, že být to Oktávka 1.9 TDI s 66kW nebo Golf 1.2 TSI, už je to tam....

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Napsal: pon kvě 11, 2020 19:28
od PHiLiPZ
A co tak spravit kompromis a miesto jedneho neprehladneho VAG vlakna im spravit novy “adresar”, kde moze mat kazdy motor vlastne vlakno este aj podla nabehanych kilometrov?