Stránka 3 z 4

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: pon úno 15, 2021 20:01
od bio
Tady se někdo plete úřad a soukromou firmu :roll: s 30-ti denní lhůtou......
ale to jsem OT

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: úte úno 16, 2021 9:58
od Lacino
cernymotyl píše:Necelý měsíc vlastním nový Hyundai Kona 1.6 T-GDI DCT s filtrem pevných částic. Jaký olej tam je nyní nevím a myslím, že ani nemá cenu ptát se v servisu. Nicméně výrobce podle manuálu doporučuje (nenařizuje) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30.
Koncern Hyundai/Kia už odporúča oleje Total :D

...a k tomu prečo tam dali inú normu ako píše výrobca vozidla, tak podľa mňa je to chyba samotného technika, že sa riadil mazacím plánom oleja Shell, ktorý má v databáze pre daný motor zrejme chybu a nie predpisom výrobcu Hyundai :x a ak sa takto riadi pri všetkých prehliadkach, tak ďakujem pekne takému technikovi :evil:

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: čtv úno 18, 2021 13:26
od cernymotyl
Mám odpověď od Hyundai motor CZ: Do mého vozu (benzín s filtrem) lze olej 5W-30 s ACEA A5/B5 použít.
:?:
Nevím , co si o tom mám myslet. :roll:
V každém případě na jaře do auta naliju něco s C3. Ještě se rozmyšlím jestli to nebude 5W-40. Protože jezdím většinou krátké trasy, obzvlášť v zimě mi přibývá trochu benzínu v oleji. Více viskózní olej by mohl tento problém zmírnit nebo zcela vyřešit?

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: čtv úno 18, 2021 13:38
od Pitris
cernymotyl píše:Mám odpověď od Hyundai motor CZ: Do mého vozu (benzín s filtrem) lze olej 5W-30 s ACEA A5/B5 použít.
Hmmm, tak asi jo. Hyundai asi vymyslel něco.... :o
Ale pokud chceš olej C3 a máš převážně krátké jízdy, dal by se i 0w40 (třeba Mobil1 ESP). V té 5w40 C3 je výběr dost velký, ale jestli krátkými jízdami přibývá benzin, chtělo by to občas i delší jízdu - odpaří se.

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: čtv úno 18, 2021 13:52
od cernymotyl
Delší jízda - ano to funguje, ale v zimě ani nebylo kam. Teď už rozmrznou cesty, vyleze sluníčko a pojedeme se svést jen tak... Někam. :lol:

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: čtv úno 18, 2021 15:09
od Pitris
Prohřát, protáhnout, a vyhnat pavouky :twisted:

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: čtv úno 18, 2021 22:40
od Libor
Zvláštní.
Pokud se podívám na již obecně "profláklou" a zde všem známou tabulku s výkonnostními specifikacemi dle ACEA a na jejich požadavky chemického složení olejů, viskozit HTHS, tak i laikovi z toho vyplývá, že:
ACEA A5/B5 = max. 1.6% hm. sulfátového popela,
ACEA C2/C3 = max. 0.8% hm. sulfátového popela.
Pominu-li to, že A5 může mít i násobek sulfátového popela (kdo ví, kolik je v A5 fosforu a síry), tak tohle zřejmě moc GPF "chutnat" nebude. Zásadní je také to, že HTHS je u A3 nejmíň 3.5 mPa.s, kdežto u A5/C2 jen od 2.9 do 3.5 mPa.s.
Tohle by byl pro mě hnací "motor" se A5 z auta co nejdříve zbavit.
Mají to v některých autorizácích a hlavně v "centrále" pěkně pomotané. WTF? K čemu ty výkonnostní třídy jsou, když se jimi neřídí.

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: pát úno 19, 2021 15:02
od jerome
Nie je to s olejmi také jednoduché ako by sa zdalo. Výkonnostné triedy išli laicky povedané dolu vodou ruka v ruke s novými motormi. Oleje sa museli prispôsobiť hlavne neustále znižujúcim sa emisiám. Preto aj tie rozdiely použiteľnosti olejov v identickom motore v rôznych krajinách sveta. Výrobca predpíše určitú špecifikáciu a taká zásadná vec ako štýl jazdy toho ktorého konkrétneho auta ho nezaujíma. DPF/GPF filtre tam je to jasné - tie si vyžadujú olej s nižším obsahom sulf.popola kvôli ich zanášaniu. Ale ak auto filter nemá treba rozlíšiť jazdné podmienky. Dlhé jazdy = ideálny olej s vyššou HTHS naopak krátke jazdy tam sa dá použiť olej s nižšou HTHS s ktorou tiež v pohode zvládne motor premazať. Samozrejme k tomu treba prispôsobiť aj interval výmeny. Ďaľšia dôležitá vec na ktorú výrobca väčšinou úplne serie :? :evil:

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: pát úno 19, 2021 17:05
od Libor
Souhlas.

Mému autu, pokud by nemělo GPF, olej A5 během většiny roku také asi neublížil, protože najedu 95% jízd v městě. Nerozumím ale tomu, z jakého důvodu neřeší lubrikaci s nižším podílem SP, ač to zástavba GPF vyžaduje.

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: pát úno 19, 2021 17:19
od jerome
Benzín nie je taký náchylný k upchatiu GPF ako diesel. Za ďaľšie keď motor neberie olej tak sa dá v pohode jazdiť aj s olejom bez C-éčka.
Takže máš všetky tromfy v rukách nestresuj :wink:
Preto si myslím,že výrobca v tomto prípade v kľude predpisuje A5 8) (teda olej na úsporu paliva kvôli nezmyselným EURO normám) :evil:

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: pát úno 19, 2021 19:45
od Libor
Nestresuji, auto není moje :D
GPF jsou zde s námi legislativně teprve od r. 2018, je ještě brzy na zhodnocení, jak moc, nebo málo vydrží, ne? Vzpomeň si, jak jsem postoval ve vlákně HR-V, jak mám z toho "přímovstřiku" koncovku od výfuku plnou sazí, když jsem jezdil na A3 :mrgreen:
O.k., pouštím z hlavy, Hyundai s GPF smí A5 :wink:

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: stř dub 07, 2021 11:45
od auris11
Nielen Hyundai ale osobna skusenost Suzuki S-cross 1,4Turbo s GPF teraz na prvej garancke naliaty olej ECSTAR 5W-30 SM ktory zodpoveda norme A5. Len bolo mi vyslovene povedane aby som nepresahoval najazd medzi vymenami 15000km.

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: stř dub 07, 2021 17:40
od dany01
to si fakt necháte hocičo naliať do motora a este za to aj zaplatiť...?? :roll:
predtým ako tam vôbec idem si zistím s čím robia, či akceptujú to co si ja želám a ked nie idem "o dům dále...."
este Ti prízvukujú aby si nebodaj nepresiahol interval- to rovno priznali ze to co robia nieje dobre....

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: stř dub 07, 2021 22:27
od jerome
Tá A5 zas nie je až taký strašiak. Jasne primárne je na úsporu paliva a s tým spojené nižšie emisie,ale dá sa použiť na také to domáce žvýkaní :mrgreen: Sem tam kuk či si motor na nej až moc nepochutil,lebo šak je to omastená voda (HTHS biedna),ale inak :wink:

Re: Hyundai 1.6 T-GDI

Napsal: čtv dub 08, 2021 13:46
od Pitris
Nie je. Iba že tu ide o GPF. A tam patrí ACEA C"x".