
Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9350
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Souhlas! 20W50 patří do motorky, do auta bych jej nedával, notabéne nevím vůbec o nikom nejen tutaj z fóra, kdo by takový olej do motoru svého auta lil...
Zato Elf 5W50 klidně - u API SG míval kdysi psáno, že ji zvysoka překonává, toho oleje bych se nebál.

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Ravenol HVT 5W50, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
"Jestliže se člověk hádá s blbcem déle než půl minuty, hádají se už dva blbci." Jan Werich
Ravenol HVT 5W50, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
"Jestliže se člověk hádá s blbcem déle než půl minuty, hádají se už dva blbci." Jan Werich
- BigBang
- Příspěvky: 1829
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
20w-50 je tak do vzducháče. Ve své 1.8 jezdím 5W-50 nebo 10W-50. Naposledy jsem lil Penrite HPR 10W-50 a dobrý. Přišlo mi, že mizel méně než předchozí Ravenol HVT 5W-50. Teď mám připravenej TOTAL Quartz Racing 10W-50. Stál hezkej peníz, je API SN 

A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Když jsme tady u těch japonskejch vehyklů...
Co byste dali do šajtr páky a do difu? V tom se nějak ztrácím.

Co byste dali do šajtr páky a do difu? V tom se nějak ztrácím.
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Manuál píše do špajzky GL-4 nebo GL-5 75W90 případně 80W90. A do diferenciálu GL-5 SAE 90.
Teoreticky tohle: https://eshop.lubstar.cz/valvoline-ligh ... 90-5l.html
můžu nalejt jak do špajzky tak difu ni? Je to GL-5 takže cajk a rozdíl mezi 80W90 a SAE 90W je celkem nepodstatný ne?
Teoreticky tohle: https://eshop.lubstar.cz/valvoline-ligh ... 90-5l.html
můžu nalejt jak do špajzky tak difu ni? Je to GL-5 takže cajk a rozdíl mezi 80W90 a SAE 90W je celkem nepodstatný ne?
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Do převodovky GL5? No tak asi jo. Ale 80w90 mě na japončíka přijde dost - dal bych kvůli řazení 75w90.
A v tom difu to být může. https://www.oleje.cz/valvoline-axle-oil ... &utm_term=
I když já bych dal do manuálu GL4.
A v tom difu to být může. https://www.oleje.cz/valvoline-axle-oil ... &utm_term=
I když já bych dal do manuálu GL4.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Ale tak jo, já se nehádám
Ale do převodovky (a i do difu, když chceš jeden olej) radši 75w90. Bude to líp řadit za studena, a 75w90 difu vadit nebude.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Elite Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin -> 235/45-18
Převodovka: Yacco BVX 500 X 75w80
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Protože po cca 5k-10k km začínají být modifikátory viskozity na kaši, což se projeví poklesem viskozity a také větší spotřebou oleje.
Pokud auto ukazuje tlak oleje, tak je to výhra a dá se tím řídit.
Já bych šel po oleji, který plní Porsche A40, případně v dnešní době C40.
- BigBang
- Příspěvky: 1829
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Budík na tlak oleje sic MX-5 NA a NB má, ale je utlumený a pro správnou funkci potřebuje upravit...
Osobně jsem do své NA dal: převodovka Tutela Technyx 75W-85, diferenciál (otevřený) Yacco BVX 75W-90
Osobně jsem do své NA dal: převodovka Tutela Technyx 75W-85, diferenciál (otevřený) Yacco BVX 75W-90

A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Mazda MX-5 NBFL 1.6 81kw
Tak tak, je to spíš on / off než nějaký budík. V plánu je stejně pro zichr dodělat skutečné čidlo tlaku a hlavně i teploty oleje.