Stránka 6 z 9

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: ned bře 03, 2019 11:57
od Brembo
Tak na tomto čosi nesedí https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil-Sig ... -d2287.htm
GM dexos1® Gen 2 maju mat totiž normálnu HTHS viskozitu.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: ned bře 03, 2019 12:11
od Shi
Normalni hths musi mit pouze dexos 2.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: ned bře 03, 2019 18:33
od pepoh
Jerry3 píše:
bjukemen píše:...organicky molybden
To by mě zajímalo, o se jedná. :?
MoS2 patri do anorganickej chemie. prasok rozptyleny v oleji.
varianta druha, atom molybdenu skombinovat s organickou kostrou (fosforditionan). taketo organo-metalicke zluceniny su rozpustne v oleji (je to kvapalina).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Organokovov%C3%A1_chemie
Organokovová chemie je přechodem mezi organickou a anorganickou chemií.
anorganicka ortut, zubny amalgam ci rozbite teplomery nesposobili smrt cloveka. ale napr dimetylortut, tato organicka forma kovu sa rychlo vstrebe do organizmu aj cez rukavice a urobi skody v organizme. Chemicka Karen Wetterhahn - za 5mesiacov na voziku a smrt do roka
Obrázek

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: ned bře 03, 2019 19:01
od Shi
Bramborak3 píše:Nechci tazateli ztížit výběr oleje, ale u Porsche 911 nevadí Molybden v oleji Ravenol RUP 5w40 ? Molybden není vhodný při vytáčení motoru a pokud má auto hydroštely. Porsche se myslím vytáčet bude..a často. Od toho takové auto je
Jak jiz bylo uvedeno, organicky molybden je bez problemu a pouzivaji ho vsichni premiovi vyrobci vcetne Mobilu, Motulu, atd. Navic moderni oleje se silnicnim schvalenim ho mnohdy nemivaji vic nez cca 100ppm. Takze se neni ceho bat.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: ned bře 03, 2019 19:57
od Jerry3
Díky za vysvětlení!

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: ned bře 03, 2019 20:06
od Pitris
I já. Toto je pro mne už docela tenký led.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: ned bře 03, 2019 20:42
od Shi
Aby to nebylo tak jednoduche, tak MoDTC se pod tlakem rozpada a v miste velkeho tlaku pry vznika vrstvicka MoS. Problemy ale byly v dobe, kdy se davalo hodne molybdenu - stovky ppm a kdy se verilo, ze vic zddp je lepe nez mene. Moderni molybdenove prisady by mely byt bez problemu. Je to hodne slozite a vzdy je neco za neco, nam laikum nezbyva nez verit vyrobcum aditivacnich balicku.

Proto se taky bojim dat zavodnin olej, ktery nema zadne silnicni schvaleni, do bezneho auta. A kdyz ma vyrobce motoru hromadu vlastnich norem, tak mam vzdy podezreni, ze tim mozna maskuje nejaky problem v konstrukci motoru. V tomhle se mi libi japonci, ktere mame v rodine - zadne extra normy. VW je opacny extrem.

Molybdenu v premiovem oleji bych se nebal - pouziva se to dlouho a problemy zjevne nejsou.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pon bře 04, 2019 9:13
od Pitris
alfi166silver píše:Když už tu byla zmínka o tom Amsoil Signature Series 5W-50, je již dostupný v ČR:
https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil
No a když zmínka o Amsoil, tak 5w30 ACEA C3 se slušně vysokým TBN a slušně nízkým NOACK-em :wink: https://www.znackoveoleje.cz/Amsoil-Eur ... -d2301.htm

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pon bře 04, 2019 12:55
od Bramborak3
Shi píše:
Bramborak3 píše:Nechci tazateli ztížit výběr oleje, ale u Porsche 911 nevadí Molybden v oleji Ravenol RUP 5w40 ? Molybden není vhodný při vytáčení motoru a pokud má auto hydroštely. Porsche se myslím vytáčet bude..a často. Od toho takové auto je
Jak jiz bylo uvedeno, organicky molybden je bez problemu a pouzivaji ho vsichni premiovi vyrobci vcetne Mobilu, Motulu, atd. Navic moderni oleje se silnicnim schvalenim ho mnohdy nemivaji vic nez cca 100ppm. Takze se neni ceho bat.
Takže jak jsem se kdysi ptal na nové složení Sunoco sportivo s Api SN na bázi Pao a s molybdenem, tak se taky není čeho bát? Dit to bude davat do aut hoodně lidí a vyrobce by neudělal něco co škodí motoru

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pon bře 04, 2019 13:35
od Shi
Bramborak3 píše:Takže jak jsem se kdysi ptal na nové složení Sunoco sportivo s Api SN na bázi Pao a s molybdenem, tak se taky není čeho bát? Dit to bude davat do aut hoodně lidí a vyrobce by neudělal něco co škodí motoru
Ideální by bylo tušit kolik tam toho molybdenu je. Pokud ho je někde mezi cca 50 až 100 ppm tak se asi není čeho se bát, protože to nejspíš bude moderní molybdenový trimer, který pod 40 ppm skoro nefunguje a nad 100 ppm už nemá smysl přidávat - Shell dává do Helix Ultra cca 50 ppm, což je nákladově optimální a Mobil1 cca 80-90 ppm, protože lepší už to být stejně nemůže. Někteří výrobci dávají víc než 100 ppm, čímž dávají nenápadně najevo, že to není trimer, ale něco staršího.

Například Redline používá hodně vysoké dávky molybdenu 500 ppm a nevím o tom, že by to dělalo nějaké problémy a to jsou přitom koncentrace ve stovkách ppm.

Pokud Sunoco Sportivo deklaruje
ACEA A3 / B3 / B4
API SN/CF
VW 501.01 / 505.00
MB 229.1/229.3
Tak podle mě není co řešit - motor prošel hromadou nezívislých testů včetně testů na motorech.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: stř bře 06, 2019 21:21
od pepoh

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: čtv bře 07, 2019 23:12
od pepoh

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pát bře 08, 2019 6:55
od bjukemen
Este ze neovladam anglictinu :D

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: sob bře 09, 2019 7:56
od pepoh
zazneli zaujimae informacie o esteri ,ze je aj dobry cistic. nekdo uvolnoval zapecene kruzky s 2t ester olejom. teoreticky jedna napln s esterom by bola pri starsom aute lepsia jak vyplachovac, ci nafta.
nezadre, neodmasti,neni nutne hned odstranit ako vyplachovace. nafukne stare tesnenia, co by mohol byt benefit so starym motorom. jediny problem je cena.
este som pozeral msds par 5w40 olejov (v beznych cenach) s psa2296, no jaksi po pao a ester ani stopy. ak aj nejaky je, tak je napisany<1%. mam dojem ze su to preteky medzi marketingovymi oddeleniami, a nie labakmi. a dostat sa k msds od millers je nemozne.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: sob bře 09, 2019 8:07
od bjukemen
Na druhej strane obcas ani v msds nieje uvedena pravda ohladom pao alebo esteru, zvycajne sa neuvadza