Stránka 8 z 9

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pát úno 14, 2020 8:31
od bjukemen
neviem preco v tomto videu nie, ale v skutocnosti tato prisada funguje ako jedna z najlepsich

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pát úno 14, 2020 10:19
od Misojogi
z diskusie pod videom
Opotrebenie motora je veľmi vysoké pri naštartovaní studeného motoru, keď je všetok olej este v kľukovej skrini. Molyka(MOS2) a teflónové prísady majú tendenciu zostávať v ložiskách a zaisťujú mazanie počas štartovania, čím sa znižuje opotrebenie. Ukázalo sa to pri testovaní s rádioaktívnymi stopovými prvkami. Ako ukazujú tieto testy, normálny chod je ovplyvnený len málo .

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pát úno 14, 2020 10:30
od Pitris
Opotrebenie motora je veľmi vysoké pri naštartovaní studeného motoru, keď je všetok olej este v kľukovej skrini. Molyka(MOS2) a teflónové prísady majú tendenciu zostávať v ložiskách a zaisťujú mazanie počas štartovania, čím sa znižuje opotrebenie. Ukázalo sa to pri testovaní s rádioaktívnymi stopovými prvkami. Ako ukazujú tieto testy, normálny chod je ovplyvnený len málo .
Snad to má Liqui Moly (bo to je nejznámější výrobce olejů s MOS2) ošetřené, leč to samé zajistí i estery, které ale mají pozitivní vliv na motor nejen při startu, ale v CELÉM rozpětí pracovních teplot.
Proto jsou mezi motooleji (kde požadavky na kvalitu vyšší než pro většinu autoolejů) daleko více rozšířeny a používány esterové složky.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pát úno 14, 2020 19:51
od svara@
Žádné přísady do oleje by jsem nikdy nedal. V lepším případě nepomůžou a moc neuškodí.
Vylepší jednu vlastnost na úkor několika dalších. Jezděte rozumně, dávejte olej odpovídající
normám předepsaným výrobcem. Postarejte se aby se do motoru nedostaly nečistoty. Měňte
olej v čas, zrovna tak filtry. Vždy kvalitní, motorový i olejový. Na přísady zapomeňte. Když už
je motor za zenitem, vodičky nepomůžou. Jsou to taháky na peníze. Reklamám nevěřte. :wink:

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pát úno 14, 2020 20:59
od Pitris
Až na ty normy předepsané výrobcem (kde on NĚKDY dá přednost ekologii před mazáním - viz třeba B71 2290 či 2312 nebo VW 504, 507 či 508 do benziňáků) naprostý souhlas. Ovšem polyalfaolefiny, estery, nanosložka (u Millerse), a MOS2 (u Liqiu Moly nebo Fuchsu) jsou přímo součástí olejů, nikoliv dodatečné přísady.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: sob úno 15, 2020 6:38
od svara@
Pitris píše:Ovšem polyalfaolefiny, estery, nanosložka (u Millerse), a MOS2 (u Liqiu Moly nebo Fuchsu) jsou přímo součástí olejů, nikoliv dodatečné přísady.
A právě proto už nic "na víc", jako samostatná přísada do oleje nepaří.

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: úte bře 31, 2020 17:59
od Pitris
Pitris píše:viz třeba B71 2290 či 2312....
Dále tady: psa-b71-2312-t7448.html

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: úte dub 14, 2020 18:32
od Mirec 29
Prosím "olejárov" vedeli by ste mi preložiť čo znamená toto : ( DEC-1-ENE, TRIMERS,
HYDROGENATED ). O aký typ zakladoveho oleja sa jedná ?

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: úte dub 14, 2020 21:10
od pepoh
je to pao

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pon čer 14, 2021 17:38
od pepoh
https://docplayer.net/38978662-Consider ... ngine.html :wink: na temu priamostrek
 Závěr
IV Jak IVD, tak CCD byly vytvořeny v motoru GDI, ačkoli postřik paliva s vozidlem neudělal žádný kontakt
sací ventily. Při nízkém průměrném zatížení motoru se nahromadilo více uhlíkových usazenin
※ Níže jsou uvedeny charakteristiky IVD a CCD
--------------------------
IVD • Hmotnost uhlíku byla mnohem menší než u motoru PFI
• Běžný prací prostředek nedokázal snížit tvorbu IVD
CCD
• Hmotnost byla srovnatelná s hmotností motoru PFI
• Tvar nahromaděné usazeniny se lišil podle zatížení motoru
→ Odhaduje se rozdíl v množství vstřikovaného paliva a načasování
způsobil odlišný tvar
------------------------------------------
 Pozitivní ventilace klikové skříně (Blow-by) nesouvisela s tvorbou uhlíkových usazenin
Results Výsledky TGA ukázaly, že u motorů GDI mohou být maziva důležitým zdrojem IVD, zatímco CCD
pocházejí hlavně z nespáleného paliva.

http://gasprocessingnews.com/features/2 ... l-gas.aspx gtl

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: úte črc 27, 2021 17:20
od pepoh
Obrázek
https://echa.europa.eu/registration-dos ... r/7035/4/1 vanlube w-324 "baa-w" , organicky wolfram. oznacuju ho aj tekuty ws2, to nesedi lebo neobsahuje siru.
(mo-dtc siru obsahuje, niektore zdroje uvadzaju zivotnost aditiva asi 5000km.)
https://www.oil-club.ru/forum/applicati ... p?id=93658
https://www.bizol.com/uploads/tx_webizo ... -21428.PDF
https://www.oil-club.ru/forum/applicati ... p?id=93656
https://static.webshopapp.com/shops/049 ... -enpdf.pdf
zaujimave, ze aj bizol predava oleje/aditivum zelenej farby.
nielen znizuje trenie, ale aj znizuje oxidaciu (tmavnutie,usady) oleja. to bude zaujimave porovnat nabuduce total 0w30, ako sa tmavnutie prejavi
olej analyzy na antimon sa nerobia, neda sa povedat ci vyrobci pridavaju aj doporuceny, podobne funkcny vanlube 73 (sb-tddc).
Obrázek

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: sob srp 21, 2021 13:30
od pepoh

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: čtv zář 09, 2021 17:34
od pepoh
nie som fanda l-m, ale tri veci maju fajn.

Obrázek
https://oil-club.de/index.php?thread/86 ... tect-1015/
1. Základový olej je pravdepodobne VHVI s PAO (alebo GTL)
2. Obsahuje ester
3. Veľa volfrámu (4x viac v porovnaní s Eurol Engine Oil Treat) :shock:
4. Všetko naznačuje organický volfrám
vanlube w324 + vanlube 73
-------------------------
Obrázek
https://sichdatonline.chemical-check.de ... 021_EN.pdf
molyvan 855/1055
jantarova farba, cisty molyvan je hnedy.
-------------------------
https://www.motorove-oleje.sk/vyplachov ... nin-300ml/
dlhodoby vyplach motora, <200km. https://sichdatonline.chemical-check.de ... 021_EN.pdf

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: ned zář 12, 2021 14:51
od ToyTom
Zdravím, a jak je to tedy s esrerovým olejem (nanodrive millers) pro můj pickup mazda b2500 což je 2,5td který chvíli stojí a pak tahá dřevo v lese popř přívěs. Lze toto využití brát jako ok? Nebo tam budou vznikat ty kyseliny kdyz auto chvíli stojí? Nemám představu jak se olej zahřeje a na kolik u offroad. Je fakt že jedu na nižší otáčky popř. s redukcí. Tak aby estery spíš motoru neškodily. Šlo mi o ten film kterej chrání i když auto nejede....

Re: PAO, estery, nanodrive...

Napsal: pon zář 13, 2021 4:21
od Mirec 29
Estery sú dobré... majú polárne vlastnosti čo znamená že priľnú na kovové časti ako magnet a tým okrem iného ihneď chránia proti opotrebenie pri každom štarte...nie je to však jediná ochrana :idea: pokiaľ sú v oleji estery je to len jedna z ďalších vrstiev ktoré sa tvoria... stále ťa bude chrániť vrstva zddp prípadne doplnená vrstvou molybdenu,titánu či wolfrámu pokiaľ ho olej obsahuje...estery škodia v motore najmä vtedy ak jazdíš len krátke trasy plus auto niekoľko dní stojí a opeť tie krátke trasy... začne sa tvoriť kyslé prostredie čo bude bude živná pôda pre tvorbu korózie... čiže olej je treba pravidelne prehriať...osobne by som sa za nimi nehnal ak by som jazdil vyslovene krátke trasy. Mimochodom na trhu sú aj iné veci ako estery ktoré však nemajú ich negatívne vlastnosti...na druhej strane s estermi či bez kvalitný olej si svoje odvedie aj bez nich :wink: