2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jarson1
Příspěvky: 2169
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od jarson1 »

Akoze chapem ta plne. Sam mam skusenost ,ze servisy nemaju prehlad o chemickom zlozeni / rozdieloch chladiacich kvapalin a riadia sa stále dokola len " farbou". Verim tomu , ze nie len garaznik ale kľudne aj autorizak mohol doplnit/ vymenit / odporucit.. .nespravnu zmes.
... keby, ze si clovek laik a slepo doverujes servisu....uz by som niekde na fore riesil veci.
Vtedy som ale o priblematike chladiacich kvapalin nevedel co viem dnes.Nejde iba o vzajomnu miesatelnost. To je ten najmesi problem. Hlavne je riziko nekompaktibilty s materialmi a tesneniami. Vznika vnutorna korozia/ kavitacia, poskodenia tesneni, zhorsenue tepelnej ucinnosti, zanasanie systemu sedimentom....
Kazdopadne ak je moznost osobne davam vzdy original.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
emge
Příspěvky: 397
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od emge »

Čítal som o tom v minulosti viacej a vyšiel k tomu aj článok v časopise Svět motorů, ktorý je v diskusii spomínaný (odkaz už nie je platný).
Tá kvapalina sa za istých podmienok "zgrcla". Zostala takmer číra kvapalina a zbytok vytvoril lepkavé usadeniny v celom vykurovacom okruhu. Ten v diskusii si všimol nedostatočné kúrenie.
Podstata problému bude asi v zložení. Originál G13 od VAG je na báze propylénglykolu.
Ale napríklad Sheron G13 je na báze monoetylénglykolu, ako G12. Tam by sa asi tento problém nemal vyskytovať.

Experiment s propylénglykolom asi nevyšiel. Preto G13 vystriedala G12evo, a nie G13evo. Niektorí nedobrovoľní testéri však na to doplatili.
denial
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 12, 2021 21:11

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od denial »

narazil som na dalsi "problem".

MOBIL 1 FS 0W-40 ma byt API SP uz asi 2 roky, ale slovenske eshopy maju nejak stale staru verziu bez tejto certifikacie ... iba API SN
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27727
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od Pitris »

Zbytečně se v tom "plácáš"....
Máš motor r.v. 2016 - tehdy byly oleje max SN a to SP neexistovalo ještě (odhadem) 3 roky, takže olejem API SN mu ublížit nemůžeš :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 140
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: 2.0 TSI 206 kw olej VW 504 00/507 00

Příspěvek od sosko »

Vozy jsou z výrobního závodu plněny chladicí kapalinou fialové barvy G13 nebo G12Evo, které odpovídají normě TL VW 774 J.
Chladicí kapalina fialové barvy G12Evo je v některých zemích do vozů plněna od 51.týdne 2019.
Při doplnění mohou být chladicí kapaliny fialové barvy G13 a G12Evo vzájemně smíchány.
Pro doplnění chladicí kapaliny vždy použít chladicí kapalinu podle aktuální nabídky ⇒ Elektronický katalog originálních dílů .


Obrázek
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Odpovědět